Gå til innhold

Hvorfor bruker dere anonym bruker?

Kenga

Anbefalte innlegg

Dette har jeg fundert mye på. I veldig mange tråder er det en klar overvekt av anonyme innlegg. Noen tror jeg ved en feil huker av boksen, men generelt sett er det bevisste valg. I noen tilfeller eller ved visse temaer kan jeg forstå at noen ønsker å være anonym, men ved spm om hverdagslige ting som f.eks mat eller bekledning ser jeg ikke poenget. Noen som har gode svar?

Personlig foretrekker jeg ikke at brukerne er sååå anonymisert, jeg tenker vel at et nick holder. Kanskje naivt av meg, men håper jo at flesteparten er interessert i å komme med gode råd og tilbakemeldinger i debattene våre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er pysete, og hadde egentlig mest lyst til å huke av som anonym nå også ;)

Synes vel egentlig det er flaut å være på forum og er redd for å bli gjenkjent om jeg bruker nicket for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da på å bli gjenkjent irl? Jeg tenker vel litt at dersom det er noen her som jeg kjenner irl uten å vite det, så vil jo de ofte ha mye av den samme informasjonen. Jeg har litt den tanken at jeg ikke skriver noe her som jeg ikke kunne snakket med nabomammaene om på lekeplassen, selvom det nok hadde blitt noen ppinlige pauser :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del episoder herfra der folk sitter og samler på opplysninger nickbrukere gir fra seg, et drypp her, et drypp der. Slik danner de seg et bilde av personen og finner kanskje til og med ut hvor de bor. Noen har opplevd å få trusselbrev i posten :( så derfor er noen ekstra anonyme ;)

Anonymous poster hash: da406...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukerbare anonym når det er noe mer personlig jeg snakker om.

Men inntrykket jeg har av andre er at de er redd for å bli gjenkjent ikke fordi det er så flaue ting man snakker om, men fordi det er flaut å være medlem på forumet?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo virkelig fælt hvis noen faktisk sitter og samler opp og oppsøker personene.... de må ha forferdelig lite å gjøre. Noen temaer har jeg altså forståelse for at man ønsker å være anonym btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gjenkjent her inne og ikke alt jeg vil dele med de som eventuelt kjenner meg igjen. Det kan være veldig personlige ting eller ting som angår kropp (eks typisk er når fikk du mens etter fødsel, kniper du, lekker du urin osv). 

Andre grunner til at jeg er anonym kan være at det typisk er ting som det kan lett bli litt bråk om/uenighet om. Jeg orker ikke "krangle" med folk eller at folk opplever at jeg har meninger som folk er sterkt uenig med. 

Når det er sagt er det jo ofte lett å avsløre en del anonyme her inne på 0-1 år. Ofte vet man jo endel om de ulike som skriver her inne og da kjenner man jo lett igjen problemstillingene. 

Og ja, jeg er en av de som husker hva brukere skriver og deler man for mye informasjon er det slett ikke vanskelig å finne ut hvem det er, så vil egentlig anbefale alle å bruke anonym innimellom sånn at man ikke vet altfor mye om deg som bruker. Og i alle fall ikke dersom du er med også i en facebookgruppe knyttet opp til dib.

Anonymous poster hash: d3b43...e5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...