Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #26 Skrevet 16. november 2013 Når maten serveres hos svigers så er det om å gjøre å trykke maten ned fortest mulig.Maten skal være ferdig spist og bordet ryddet etter 5 min. Jeg er fra før av en som spiser sakte og har ikke sjangs til å få i meg nok mat på 5 min samme hvor hardt jeg prøver.Om man blir sittene lenger enn 5 min begynner de bare å rydde av bordet.Når vi skal på besøk hamstrer jeg opp med nøtteposer, muslibarer og boller som jeg kan spise på rommet. Anonymous poster hash: fc95c...7a5
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #27 Skrevet 16. november 2013 Mine svigerforeldre er ekstremt uhygeniske når det gjelder mat. Drikker rett fra juicepakken, stinkende kjøleskap med gammel mat, kaviar, syltetøy og leverpostei i smøret. Kopper og fat er bare skylt under vasken, selv om de har oppvaskmaskin. Gammelt brød. Raper og fiser, tar med tanntråd og klipper negler med matbordet. Jeg har store problemer med å spise der, og må lure meg på gatekjøkkenet hver kveld. Noe som gjør mannen sint, fordi han mener jeg er så fin på det Anonymous poster hash: 932ca...25b
MammantilNurket Skrevet 16. november 2013 Forfatter #28 Skrevet 16. november 2013 Ikke avgått ved døden enda. Har nå bunkret boller, druer og havrekjeks
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #29 Skrevet 16. november 2013 Men hvorfor kjøpte du ikke annen mat på kafeen da? Det er jo ikke de som bestemmer hva dere spiser. Anonymous poster hash: 9dd03...2e9
MammantilNurket Skrevet 16. november 2013 Forfatter #30 Skrevet 16. november 2013 Men hvorfor kjøpte du ikke annen mat på kafeen da? Det er jo ikke de som bestemmer hva dere spiser. Anonymous poster hash: 9dd03...2e9 Fordi jeg ikke ville fremstå som utakknemlig da min svigerfar ønsket å spandere kake. Hadde jeg betalt selv hadde jeg gått for nor helt annet enn kake
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #31 Skrevet 16. november 2013 Haha, skal ikke være lett Har ei tante som er akkurat lik, og jeg har lært så tar ALLTID med meg mat som jeg kan gjemme i bagen og smugspise Og innimellom lager jeg ei giga skål grøt til barna, slik at jeg kan spise sammen. Later som jeg "kjenner" på om den er varm nok! Er veldig godt når man har fruktpurre ilamme Anonymous poster hash: 507ba...5db
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #32 Skrevet 16. november 2013 Men hvorfor kjøpte du ikke annen mat på kafeen da? Det er jo ikke de som bestemmer hva dere spiser.Anonymous poster hash: 9dd03...2e9 Fordi jeg ikke ville fremstå som utakknemlig da min svigerfar ønsket å spandere kake. Hadde jeg betalt selv hadde jeg gått for nor helt annet enn kake Kan du ikke bare si at du er sulten da ?? Anonymous poster hash: 6a82a...88f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #33 Skrevet 16. november 2013 Men i all verden...så mange som sulter hos svigers da. Har dere ikke mannfolk som kan si i fra?? Anonymous poster hash: 131a7...632
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #34 Skrevet 16. november 2013 Men i all verden...så mange som sulter hos svigers da. Har dere ikke mannfolk som kan si i fra?? Anonymous poster hash: 131a7...632 Kan man ikke ta fatt på problemet selv da? Selv om det kanskje føles ubehagelig, så tror jeg slutt resultatet blir mer levelig. Er igrunn mest glad for å se at jeg ikke er den eneste som tydeligvis har slike svigerforeldre. Aldri vært borti lignende med tidligere svigers. Anonymous poster hash: a177e...250
BikkjeBisk Skrevet 16. november 2013 #35 Skrevet 16. november 2013 Er det ikke bare å spørre om du kan ta deg litt mat? Eller så kan du jo si at du har lyst til å lage middag en dag også lager du nok mat Kanskje svigermor skjønner at det må litt mer mat til Er du sjenert og ikke tørr å spørre gjør du jo bare som resten sier at du kjøper noen barer eller lignende som du legger på rommet. Nå er jeg velsignet med fantastiske svigerforeldre som sier jeg bare skal forsyne meg når det måtte passe meg, skulle tro jeg bodde der fast Kanskje de egentlig er veldig greie og synes det er helt greit at du spiser mer en svigermor
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #36 Skrevet 16. november 2013 Svigerforeldrene her er også slik, de spiser jo kun frokost og middag, ellers går det med litt kaker eller en snitte pr hode ved kaffen.. Vi startet med noe ganske enkelt, vi kom å fylte opp kjøleskapet deres når vi er på overnatting. Vi spanderer om vi skal ha ferdigmat, for da er det samboeren som bestiller osv.. Ja, det er kjipt med familiemedlemmer som ikke emner å ta vare på gjestene sine, men da gjør man det man kan for å overleve det hele Anonymous poster hash: dc031...96a
MammantilNurket Skrevet 16. november 2013 Forfatter #37 Skrevet 16. november 2013 De er jo verdens søteste. De bruker masse til på babyen; synger, leker, bærer, koser og holder på. De har handlet halve BabyShop til Nurket og i dag har svigermor brukt en liten formue på klær til ham. Jeg tror bare at hun ikke liker mat
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #38 Skrevet 16. november 2013 Enkelt; skyld på ammingen. Si at du må spise hver tredje time, ellers går melkeproduksjonen ned og Nurket sulter. Anonymous poster hash: bcb6f...30d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #39 Skrevet 16. november 2013 Men hvorfor henter du deg ikke bare mer mat da? Skyld bare på at du er gravid:) Ellers så er det litt sånn når vi er hos svigers også. Hele gjengen der glemmer å spise omtrent hele dagen. Så vi spiser en stor og god frokost, bittelitt mat på ettermiddagen også sitter vi leeeeeeeeeeenge og venter på middagen som da er kveldsmat der i huset. Desverre kan den middagen variere mellom kl18-23/00 om kvelden! Det var grusomt de første gangene jeg var der (da er man jo gjerne litt overhyggelig), men nå har jeg lært meg å leve med det og ordner meg ei skrive på dagen når jeg føler for det Anonymous poster hash: 3c1f9...28c
MammantilNurket Skrevet 16. november 2013 Forfatter #40 Skrevet 16. november 2013 (endret) Ikke gravid og melken forsvant for en drøy måned siden, men har nå etablert lite matlager på rommet: boller, havrekjeks, smoothie og nøtter Akkurat spist middag og med et par kjeks og en neve druer+vann "i bunnen" klarte jeg å matche svigermor under middagen. Mett og glad!! Endret 16. november 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #41 Skrevet 16. november 2013 Ikke gravid og melken forsvant for en drøy måned siden, men har nå etablert lite matlager på rommet: boller, havrekjeks, smoothie og nøtter Akkurat spist middag og med et par kjeks og en neve druer+vann "i bunnen" klarte jeg å matche svigermor under middagen. Mett og glad!! Så du endte opp med å miste melken? Det var kanskje ikke så lurt å gi flaske på kvelden allikevel da Anonymous poster hash: 03590...f8c
MammantilNurket Skrevet 16. november 2013 Forfatter #42 Skrevet 16. november 2013 Ikke gravid og melken forsvant for en drøy måned siden, men har nå etablert lite matlager på rommet: boller, havrekjeks, smoothie og nøtter Akkurat spist middag og med et par kjeks og en neve druer+vann "i bunnen" klarte jeg å matche svigermor under middagen. Mett og glad!! Så du endte opp med å miste melken? Det var kanskje ikke så lurt å gi flaske på kvelden allikevel da Anonymous poster hash: 03590...f8c Helt andre grunner til at melken forsvant.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #43 Skrevet 16. november 2013 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan bare si det som det er, jeg er litt sulten er det greit at jeg tar et par brødskiver, og om svaret er nei (noe som ville overrasket meg.) så får du heller ta en tur i butikken eller på cafe da. Og er sønnen deres så sjenert hjemme hos foreldrene at han ikke kan lage mat til seg og dere? Siden svigerforeldrene dine spiser lite så tenker de sikkert ikke over at andre trenger mer mat en de. De kjenner ikke sult så de tenker ikke over det og mest sannsynlig så forventer de nok at dere ordner dere mat selv ved behov. Men om det er slik at de forventer at dere ikke skal spise mer og blir sure om dere reiser og handler mat selv så får du heller gjemme mat sammen med klærne dine da og smugspise.. Har kun en gang vært hos noen som var nazi på mat, min ex svigermor, hun var konstant på diett og ville ikke ha mat i huset annet en det som skulle spises til dagens måltid. vi handlet altså inn til lunsj, middag og neste frokost hver dag og bare akkurat det som trengtes i følge henne . Var der alene med babyen (i landet hun bor) Jeg løste det enkelt med en trilletur ekstra hver dag uten henne hvor jeg gikk innom en butikk, spiste det jeg ønsket og følte jeg for det kjøpte jeg en sjokolade, brus eller litt kjeks å la i stelle bagen. Slik at hun ikke så det. Skal sies at dama trengte å gå ned i vekt så jeg så ingen grunn til å si noe i forhold til mat, hun hadde nok kjøpt inn annet om jeg hadde spurt men faren var stor for at hun hadde spist det også. Anonymous poster hash: dc8e0...a47
valkyrien Skrevet 16. november 2013 #44 Skrevet 16. november 2013 Vi har samme problemet med et vennepar... Var på ferie hos de ei uke, har aldri vært så sulten før jeg Nå er vi storspiste og de småspiste i utgangspunktet, men når de lager mindre mat til 4 voksne og et barn enn det vi gjør til bare oss til vanlig så blir det veldig lite... Tok påmeg alt av kjøre til butikken ærender, så jeg fikk i det minste småspist litt innimellom
Cat_Woman Skrevet 16. november 2013 #45 Skrevet 16. november 2013 Hahahah, her er dte motsatt problem hos svigers; matmatmat til man stuper! Kan komme dit en ettermiddag, der står godteskåla på bordet. SÅ får man servert komle med tibehør til middag, og som seg hør og bør is/fruktsalat/sjokoladepudding eller whatever til dessert. Straks man har planta ræva i sofaen hentes kakene og vaflene fram. Og ikke et enslig stykke eller hjerte! Blir man der noen timer ekstra, spørres det om man vil ha en ny runde dessert, og blir man enda lengre, så kan svigermor finne på å steke karbonader og lage et helt koldtbord.. Og når vi skal gå, får vi stukket flere bæreposer med mat, kaker og snop i henda. Hun kan faktisk finne på å tømme fryseren sin for oss. - og nei, de er ikke overvektige. Tvert imot, svigerfar er tynn som en strek! Som å lese om min svigerfamilie - i tillegg til at de blir dritfornærmet når man takker nei. "Å, kom igjen, du orker vel et stykke til". "Ehh, joa, men jeg har faktisk ikke som mål å spise så mye jeg orker til enhver tid..."
Jippipippi Skrevet 16. november 2013 #46 Skrevet 16. november 2013 Jeg sliter litt med det samme problemet som HI. Jeg er alltid sulten når jeg går fra bordet. De lager lite mat og spiser som om de ikke har sett mat før... Middagen er spist på fem minutt. Har vært i familien så lenge at jeg vet at de ikke kommer til å forandre seg
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. november 2013 #47 Skrevet 16. november 2013 Skjønner ikke hvorfor du ikke bare spurte om å få ta en skive eller noe, er jo tross alt svigerforeldrene dine.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #48 Skrevet 17. november 2013 Høres helt merkelig ut at du som en voksen dame ikke kan spørre om å få ei brødskive. Du klarer vel å prate?. Og når dere var på kafe, kunne du sagt ja takk til kake, og så kjøpt deg noe i tillegg. Du lager problemer ut av noe som ikke burde vært et problem. Å smugspise boller på rommet er latterlig. Liker å være litt dramaqueen, kanskje? Anonymous poster hash: 4cc49...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå