MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Utrolig søte mennesker, men de spiser pr.def.ingenting !!! Det vil si de spiser/drikker mikroskopiske mengder med mange timers mellomrom. Jeg er ikke veldig storspist, men jeg blir gal av sult Kjærestens blodsukker er under skosålene. Dagsmeny: Frokost kl.9.00: To _løvtynne_ brødskiver+kaffe. Svigermor: 1/2 skive. Lunch kl.14.00: Et kakestykke (Kake er ikke mat!!!) på café. Svigermor fortærer ett vaffelhjerte. Kaffe. Kaffe kl.17.30: Kaffe 20.00 middag: Pizza. Hele familien deler en take away-pizza. Ett stykke til hver. Rødvinen står i kjøleskapet og er iskald. Temperatur i stuen: 27 varmegrader. Temperatur bad: 35 grader. Jeg dør av sult og varme. Nå VET jeg hvordan de på "Robinson" har det. Send proviant!! Cava!!! Farris??! Flere som har opplevd noe liknende? Forslag til overlevelsesstrategier? Har smuglet inn nøtter på rommet. Rasjonerer disse. Har vurdert å gå løs på grøten til Nurket, alternativt MME
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Hahaha :D Anonymous poster hash: ae402...c9e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Min svigermor er litt sånn også. Men jeg går bare og tar meg brødskiver innimellom. Anonymous poster hash: c9207...308
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Du kan vel spise mer frokost enn din svigermor? Hadde tatt en tur på butikken og handlet inn mat. Klokken 14.00 er ikke lunsj, det er jo nesten middag. Tilby deg å lage mat. Aldri i livet om jeg hadde gått sulten Anonymous poster hash: 4d236...0e7
<3 2G <3 Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Hahahahhha, huff Har det mer andre veien med overforing av svigers her. Kan fint legge på meg to kg på en helg der om jeg ikke passer på. Jeg hadde sagt at jeg var mer sulten og gått på kjøkkenet å ordnet noe. Eller stukket på en butikk og kjøpt proviant som duger
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Hvorfor kan dere ikke spise når dere er sultne da? Anonymous poster hash: 131a7...632
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 (endret) Hahahah, her er dte motsatt problem hos svigers; matmatmat til man stuper! Kan komme dit en ettermiddag, der står godteskåla på bordet. SÅ får man servert komle med tibehør til middag, og som seg hør og bør is/fruktsalat/sjokoladepudding eller whatever til dessert. Straks man har planta ræva i sofaen hentes kakene og vaflene fram. Og ikke et enslig stykke eller hjerte! Blir man der noen timer ekstra, spørres det om man vil ha en ny runde dessert, og blir man enda lengre, så kan svigermor finne på å steke karbonader og lage et helt koldtbord.. Og når vi skal gå, får vi stukket flere bæreposer med mat, kaker og snop i henda. Hun kan faktisk finne på å tømme fryseren sin for oss. - og nei, de er ikke overvektige. Tvert imot, svigerfar er tynn som en strek! Endret 15. november 2013 av LillaGorilla♥♥
Optatium Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Huff jeg føler med deg! Har en tante hvor det er slik.. Jeg har til slutt bare gått og laget meg mat, jeg orker ikke å leve sånn Alternativt rett i koppen på rommet
MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2013 Langt til butikk!! Kengumamma, jeg elsker deg!! Feber er genialt
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Hadde sulta ihjel hos svigerforeldrene mine. De lever tydeligvis bare på sånn ferdigmat og restmat. Spiser ikke frokost, og generelt ser kjøleskapet rimelig tomt ut. Vi bor ett stykke unna de så hver gang vi er der, så sover vi over et par netter. Det vi gjør er at vi handler inn mat selv, og lager middag selv. Ironisk nok, så er det jeg og samboeren som lager middag til de når vi er på besøk hos de, aldri fått servert noe der. Anonymous poster hash: a177e...250
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Men kan ikke du bare si at " nå nærmer det seg lunsjtid, jeg kan lage mat". Og du var vel der når det ble diskutert antall pizza de skulle bestille? Mat må du ha, til tross for at svigersene dine kan leve på luft og kjærlighet:-p
MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2013 Men kan ikke du bare si at " nå nærmer det seg lunsjtid, jeg kan lage mat". Og du var vel der når det ble diskutert antall pizza de skulle bestille? Mat må du ha, til tross for at svigersene dine kan leve på luft og kjærlighet:-p Vi var opptatt med babyen
sologsommer Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Sorry, men nu lo vi godt her i sofaen Bollepose, kan jo gjemmes på rommet. Kanskje ikke riktig mat, men det stiller sulten. Neste gang i skal på cafe, ta en baugette, isteden for kake. Kast sokker og ekstra klær Gled deg til du skal hjem :) :)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Men kan ikke du bare si at " nå nærmer det seg lunsjtid, jeg kan lage mat". Og du var vel der når det ble diskutert antall pizza de skulle bestille? Mat må du ha, til tross for at svigersene dine kan leve på luft og kjærlighet:-p Vi var opptatt med babyen Åneei Men da må du bare sende mannen avgårde på butikken, kjøp mange Nutrilett barer. De kan gjemmes i lommen så svigermor ikke ser at hun sulter deg :-p
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 Nå kjenner jeg at jeg er glad for å være hjemme og kan bestemme temperatur og mat selv. Anonymous poster hash: 9cdbc...1e2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 Lag matpakke ved frokosten! Anonymous poster hash: d3422...fe2
MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 Forfatter #17 Skrevet 15. november 2013 Sorry, men nu lo vi godt her i sofaen Bollepose, kan jo gjemmes på rommet. Kanskje ikke riktig mat, men det stiller sulten. Neste gang i skal på cafe, ta en baugette, isteden for kake. Kast sokker og ekstra klær Gled deg til du skal hjem :) :) Suser rundt barbent i tights og singlet. Var veeeldig klar for mat på cafe i dag, men svigerfar insisterte på å "spandere kake på café" - fikk meg ikke til å be om noe annet, men gikk for gulrotkake. Gulrot er mat! Neste gang skal jeg proviantere i forkant
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #18 Skrevet 15. november 2013 Men kan ikke du bare si at " nå nærmer det seg lunsjtid, jeg kan lage mat". Og du var vel der når det ble diskutert antall pizza de skulle bestille? Mat må du ha, til tross for at svigersene dine kan leve på luft og kjærlighet:-p Vi var opptatt med babyen Åneei Men da må du bare sende mannen avgårde på butikken, kjøp mange Nutrilett barer. De kan gjemmes i lommen så svigermor ikke ser at hun sulter deg :-p Skjønner ikke hvorfor man skal skjule at svigers ikke er flinke nok til å ta vare på gjestene sine. De burde kanskje få en øyeåpner, så de gjør noe med det. Akkurat derfor handler vi inn mat selv og lager mat til de, så de kanskje etterhvert begynner forstå at de ikke behandler gjestene godt nok. Legger heller ikke skjul på at mine foreldre alltid har gode middager til oss når vi kommer på besøk. Er jo så ille at samboeren min heller vil være hos mine foreldre i jula, enn hos hans egne. Anonymous poster hash: a177e...250
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #19 Skrevet 15. november 2013 Hahaha Hadde lignende problem med ex svigermor, bare at hun lagde så jævlig mat at jeg klarte ikke spise noe.. Brødet var så tørt at jrg klarte nesten ikke få det ned, middag var pyton Prøvde å lage middag selv der, men det fikk jeg i allefall ikke lov til! Herreguuud jeg var så sulten!!! Jeg hadde lager av sjokolade, boller osv osv på rommet Hadde ikke overlevd uten... Anonymous poster hash: a72d7...0b9
linoleum Skrevet 15. november 2013 #20 Skrevet 15. november 2013 Jeg har det litt sånn hos svigers også! Jeg finner meg jo mat hvis jeg er sulten utenom måltider, men hender jeg går i mange timer og venter, for "det er jo snart middag". Og når middagen står på bordet så hiver svigers innpå i en voldsom fart, når de er ferdig er jeg egentlig halvferdig (spiser litt sakte, men ikke så gale!) Når jeg er klar for porsjon nr. 2 er det tomt, og svigers sitter og trommer utålmodig med fingrene. Vi har lært, så nå tar vi med frukt, yogurt, noe brød og andre ting vi liker som svigers ikke pleier å ha i hus. Svigermor tar seg ikke nær av det heldigvis, men jeg syns det er vanskelig å si at jeg ikke blir mett av middagen... Pleier å være nok sjokolade og potetgull på kvelden da;-)
Ugl@ ruger... Skrevet 15. november 2013 #21 Skrevet 15. november 2013 Har heldigvis svigerforeldrene som både er flinke på innkjøp og planlegging av måltider når de får storinnrykk. Pluss at jeg føler meg hjemme nok til å ordne meg ei skive utenom også.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #22 Skrevet 15. november 2013 Gjør som meg- forsyn deg sjøl! Er så frekk at jeg går i skapene hos svigers. Skal sies at vi har et godt forhold fra før. Og der er stort sett plenty med både mat og servering. Anonymous poster hash: 6bac7...d6b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #23 Skrevet 16. november 2013 Sån er mine svigers også, jeg vendte meg til å spise før og etter jeg var der å tok med meg en bollepakke eller noe hvis vi skulle være der litt lenge, bor ikke så langt unna så sover der aldri. Det var ikke før vesla ble så stor att de skulle få være barnevakt for henne att det ble noe problem, når hun kom hjem var hun helt utsulta å når jeg spurte hva hun hadde spist så fikk jeg i svar att hun hadde spist ett par kjeks eller ett lite kakestykke ol, tilome hvis jeg sendte med mat. Både jeg å sambo måtte si ifra flere ganger før det ble litt bedre. Fortsatt ikke optimalt, men unga er der aldri lenge av gangen og vi forsyner oss med mat selv... Anonymous poster hash: 8f337...1c3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #24 Skrevet 16. november 2013 Hvordan går det i dag? Har du sulta ihjel...? Anonymous poster hash: d3422...fe2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #25 Skrevet 16. november 2013 Mine foreldre spiser også sjelden, men de spiser normale mengder da. Og skapene er alltid fulle av mat. Jeg og mannen tar oss mat når vi er sultne. Vi er mye sammen med dem, hos dem eller på hytta, og de er vant til vi spiser oftere, særlig jeg. Jeg spiser 3 måltider om dagen pluss 3 mellommåltider. Mamma og pappa spiser 3 måltider bare. Og vi er ikke helt synkronisert på tidspunktene heller. Men ingen sure miner, alle vet bare at vi er forskjellige Når det serveres frokost der har jeg allerede spist en skive 2 timer tidligere. Jeg spiser når ettåringen får mat, eller om jeg er sulten utenom. Kan du ikke bare si at du prøver å spise oftere for å holde forbrenningen oppe eller noe? Anonymous poster hash: fc031...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå