Gå til innhold

Fæleste barnetv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere synes alt dette er ille, så kan dere virkelig glede dere til ungene blir større og begynner å se sånne prepubertale ungdomserier. "Shake it up", "Big time rush", m.fl. Hysterisk dubbing, masse skrik og skrål og masete musikk. For ikke å snakke om utseende-fokuset. Blæh!

Dere kommer til å SAVNE Spesialagent Ozo, Brannmann Sam og gjengen der dypt!

Men en del serier er litt morsomme, da.

Jeg er litt glad i "Crash og Bernstein", fordi det endelig er en serie for gutter! Herlig ukorrekt rølpete humor.

Og jeg er også glad i "Phineas og Pherb". Må være en av de mest "likestilte" tegnefilmseriene jeg vet om. Altså, det er dumme overfladiske storesøstre der også, og en shoppingglad mor, men folk er så... mangesididige i den serien. Alle kan glimte til og gjøre noe utrolig, og de speiderjentene klarer jo ALT. Til og med skurkene er ganske likandes. Smart humor med mange lag. Ler godt inni meg av "Ondskapens AKSJEselskap" hver gang!

Anonymous poster hash: b8de2...357
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere synes alt dette er ille, så kan dere virkelig glede dere til ungene blir større og begynner å se sånne prepubertale ungdomserier. "Shake it up", "Big time rush", m.fl. Hysterisk dubbing, masse skrik og skrål og masete musikk. For ikke å snakke om utseende-fokuset. Blæh!

Jeg er litt glad i "Crash og Bernstein", fordi det endelig er en serie for gutter! Herlig ukorrekt rølpete humor.

Og jeg er også glad i "Phineas og Pherb". Må være en av de mest "likestilte" tegnefilmseriene jeg vet om. Altså, det er dumme overfladiske storesøstre der også, og en shoppingglad mor, men folk er så... mangesididige i den serien. Alle kan glimte til og gjøre noe utrolig, og de speiderjentene klarer jo ALT. Til og med skurkene er ganske likandes. Smart humor med mange lag. Ler godt inni meg av "Ondskapens AKSJEselskap" hver gang!

Phineas & Ferb er geniale! :D Samme gjelder Fairly odd Parents og Dexters Laboratory, men vet ikke om den sendes lenger.

Forøvrik enig med skvælepop serier som Bigtime Rush, Austin & Ally, Hanna Montana etc. Samme dubbestemmer på -alle- i alle seriene og minst to av de har en skikkelig kvinete jentestemme. Sweet jeebus...

Skrevet

Lille Jack!!! Fikk lyst til å skyte meg hver gang introen begynte.. I tillegg til Drømmehagen, Handy Manny og en rekke andre av dagens barneprogrammer. Savner Sesam Stasjon!

Anonymous poster hash: a7667...0e6

Skrevet

Jeg liker ikke kråkeklubben! Syns han blåøyde blondien er sååååå irriterende! Og den dialekta.., bahhhhhh!!

Anonymous poster hash: 2da69...74d

Skrevet

Holder på og dø av irritasjon hver gang Kråkeklubben er på barne tv. Mest på grunn av den latterlige stemmen og dialekta til den jæ.....a kråka. Høres jo ut som en fugl i total speedrus. Han mannlige (eller guttevalpen) er også fantastisk irriterende. Overivrig og superhyggelig mot det der fuglespetakkelet. Kan han ikke bare gjøre et stunt snart slik at hele kråka blir sprengt i fillebiter.....?

Ellers er konseptet til programmet veldig bra ;-)

Anonymous poster hash: 27965...b96

Gjest meg&mini
Skrevet

Zou? Er det sånn det skrives?

Det handler om en bortskjemt liten drittunge av en sebra.

Bikuben (måtte Google)... Handler om en bie som baaaafe sutrer. Enda en drittunge.

Jeg er enig med spesialagenten Oso også. Elendig konsept.

Dr McStuffins er i hvertfall den kosligste og fineste serien som går på Disney junior:)

Skrevet

Når jeg var liten var det et program med to "troll" - et av dem ble spilt av Vibeke Sæter. De snakket ikke men var en irriterende musikk som de danset sidelengs til. De kunne feks komme inn med trillebår med trekanta hjul. Så prøvde de med firkanta hjul, og til slutt prøvde de et rundt et.

Jeg likte ikke Gul-Lars, og jeg liker ikke Kråkeklubben.

Skrevet

Mykje snodig barne-tv i gamle dagar. Den trillebårgreia til Vibeke Sæther hata eg som barn.  Synes det mest i dag er greit, men litt travelt, men skrimmelskrammel har eg ikkje heilt taket på.  Ikkje ungane heller, verkar det som.  Drømmehagen syntes eg var veldig greit då ungane interesserte seg for det, sette på ein halvtime underhaldning med roleg musikk på nett tv då dei vakna seinast 06 om morgonen, så kunne eg slumre vidare :)

Skrevet

Professor baltasar! Snakk om barne-tv på en syretripp!

Og når skrimmel skrammel kommer på så skifter jeg kanal.

Skrevet

Liker ikke Sara og Kvakk, men syns Timmy Tid og Sauen Shaun er knall :-) Ser ikke veldig mye på barneTV da småen bare er ett, men hatet Sesam Stasjon da jeg var liten. Husker også Barnas Supershow og Jubalong med gru...

Baltazar må være laget på tidenes syretrip...

Skrevet

Professor Baltazar!!! Blir gal av den sykedeliske musikken og alle fargene som spinner rundt.

Denne gikk vel på tv i '70 årene ....? What !!?

Anonymous poster hash: 58c9b...653

Skrevet

Veldig få som har nevnt gullars :-P

Skrevet

oooh, ICarly! fy f... mer bråk skal du lete lenge etter! hva er det med disse dubbede seriene hvor de skal rope og skrike HELE tiden? og galakseparken, my god!

ellers er jeg dritt lei disney junior barnetv, spesielt jungeljul!

Skrevet

Mye av det som er nevnt er irriterende..

Jeg kan ikke fordra Fantasiens flyttefolk og Art Attack. Duppet, kjedelig, masete og irriterende.. Heldigvis så liker ikke ungen heller dette.

Anonymous poster hash: 621fa...7f5
Skrevet

Og teletubbiene!

Anonymous poster hash: 872dd...d36

Signerer denne! Forferdelig!

Glad det ikke går lenger :)

Skrevet

Synes ikke det er så ille noe av det. Men et program jeg så på åttitallet skremte vannet av meg. Det var om ei jente som dro åå telttur med sin onkel og så tuklet han på henne. Jeg hadde vondt i meg for den jenta i mange år. Klassisk åttitalls skremselspedagogikk i form av tegnefilm. Lever godt med det våre barn ser i dag, selv om mye er litt teit.

Ja det var den gangen man satte fokus på overgrep på barn. Før det hadde man aldri snakket om det. Det var noe som man latet som ikke skjedde. Vel og bra at man begynte å ta tak i det, men var nok litt ekstremt å sende sånne ting. 

Anonymous poster hash: f513a...d43

Skrevet

Synes ikke det er så ille noe av det. Men et program jeg så på åttitallet skremte vannet av meg. Det var om ei jente som dro åå telttur med sin onkel og så tuklet han på henne. Jeg hadde vondt i meg for den jenta i mange år. Klassisk åttitalls skremselspedagogikk i form av tegnefilm. Lever godt med det våre barn ser i dag, selv om mye er litt teit.

Ja det var den gangen man satte fokus på overgrep på barn. Før det hadde man aldri snakket om det. Det var noe som man latet som ikke skjedde. Vel og bra at man begynte å ta tak i det, men var nok litt ekstremt å sende sånne ting.

Det var heller måten det ble gjort på enn at det ble gjort som var problemet med akkurat det programmet. Rett og slett traumatiserende med skyggebilder i tegnet format, der "snille onkel" bare vil at hun skal smake litt på noe og bare få putte noe inn et sted. Sånn skal ikke barnetv være, og jeg så aldri noe lignende sendes igjen, så jeg vil anta at andte var enig. Men at slikt ble snakket om er jeg helt for.

Skrevet

Enig at introen til Galakseparken er sinnsykt irriterende! Tidligere begynte den kl 19, når sønnen min skal sove. Hvis jeg da hadde glemt å skru av tv etter han så på barnets, begynte den sinnsykt irriterende introen, da ble av og til nattasangen sunget raskt, så jeg kunne skru av det bråket!

Skrevet

Det var heller måten det ble gjort på enn at det ble gjort som var problemet med akkurat det programmet. Rett og slett traumatiserende med skyggebilder i tegnet format, der "snille onkel" bare vil at hun skal smake litt på noe og bare få putte noe inn et sted. Sånn skal ikke barnetv være, og jeg så aldri noe lignende sendes igjen, så jeg vil anta at andte var enig. Men at slikt ble snakket om er jeg helt for.

Helt enig med deg. Husker også denne. Og skremte meg også. Er en grunn til at sånne ting ikke blir sendt igjen..

Skrevet

Det går vel ikke på barne TV nå..men Postmann Pat irriterer livet av meg. Hver gang han skal levere en pakke mister han den eller roter det til og må få hjelp av hele byen for å klare jobben sin.. men så får han så mye skryt av alle fordi han er en sååå flink postmann. Uuaahh

Sist jeg så Pat fikk han medalje som kun ble gitt til de beste postmennene. Siden den episoden er det ikke lenger aktuelt å støtte opp om slik udugelighet!
Skrevet

Helt enig med deg. Husker også denne. Og skremte meg også. Er en grunn til at sånne ting ikke blir sendt igjen..

Rart som sånne ting brenner seg fast. På landsbasis er vi sikkert flere som ble godt skremt. Favorittprogrammet mitt på den tiden var kroppen med trond viggo. Hans pedagogikk var fin som bare det. Men akkurat det skumle programmet der var laget.av noen som var helt på bærtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...