Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #51 Skrevet 16. november 2013 Du kan høre med helsepersonell, om hva de mener om saft som tørstedrikk. Ser ikke problemet med å la barn venne seg til vann. Jeg har hørt med helsestasjon, lege og tannlege. Allesier at det er bedre de drikker saft enn ikke noe. Barna her drikker ikke hvis de får vann! Minste får til og med saft i bhg selvom de egentlig ikke bruker det. Fordi de ser at hun ikke kan gå uten drikke en hel dag. De har prøvd. Så tror nok jeg hører mer på de enn hysteriske mødre på dib. Anonymous poster hash: da954...33d Da jeg fikk barn tenkte jeg at han ikke skulle få saft i det hele tatt. MEN så hadde vi et stort problem med at han hele tiden var så hard i magen, kunne gå dager uten avføring. Prøvde å innføre saft for å få i nok væske (tips fra helsestasjonen), og plutselig hadde vi en helt annen ettåring Nå er han to, og finner seg i å få vann, siden vi viste han den tomme saftflaska. Men saft var redningen her en stund. Anonymous poster hash: 798de...781
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #52 Skrevet 16. november 2013 Så en dokumentar på nrk der de fortalte at hva barnet får i seg i mors mage er viktigre for barnets helse resten av livet enn hva man ellers kan gjøre for å være sunn med kosthold. Anonymous poster hash: 798de...781
BareMas Skrevet 16. november 2013 #53 Skrevet 16. november 2013 Du kan høre med helsepersonell, om hva de mener om saft som tørstedrikk. Ser ikke problemet med å la barn venne seg til vann. Jeg har hørt med helsestasjon, lege og tannlege. Allesier at det er bedre de drikker saft enn ikke noe. Barna her drikker ikke hvis de får vann! Minste får til og med saft i bhg selvom de egentlig ikke bruker det. Fordi de ser at hun ikke kan gå uten drikke en hel dag. De har prøvd. Så tror nok jeg hører mer på de enn hysteriske mødre på dib. Anonymous poster hash: da954...33d Men hallo! Det er da ingen av disse hysteriske mødrene her som påstår at alternativet til barn som ikke drikker vann overhode er å tørste ihjel, saft er absolutt et bedre alternativ da. Men hvorfor gi saft til barn som drikker vann? F.eks hvorfor skal jeg gi mitt barn saft istedenfor vann når hun kun er vrang? Ungen drikker vann, hun, og da er vann et bedre alternativ enn saft.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #54 Skrevet 16. november 2013 Herregud for en patetisk tråd! Dere some r så anti-saft: Tror dere det gjør dere til bedre mødre? Hva tror dere skjer om de drikker litt saft nå og da? Dere er fadermeg hysteriske alle sammen! Anonymous poster hash: 8afb7...ec4
Fru vims Skrevet 16. november 2013 #55 Skrevet 16. november 2013 Vi har aldri saft her hjemme. Kun litt juice i helgene. Ellers går det i vann som tørstedrikk. Melk til noen måltider om de vil. Hvis de skal få saft velger vi alltid den med sukker. Sukker er mye bedre enn søtstoffer.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. november 2013 #56 Skrevet 16. november 2013 Herregud for en patetisk tråd! Dere some r så anti-saft: Tror dere det gjør dere til bedre mødre? Hva tror dere skjer om de drikker litt saft nå og da? Dere er fadermeg hysteriske alle sammen! Anonymous poster hash: 8afb7...ec4 Vi er hysteriske alle sammen? Da har vi jammen veldig forskjellig oppfattelse av hva som er hysterisk. Å la ellers friske barn gå med hjelm inne for at de ikke skal slå hodet mener jeg er hysterisk. Å gi vann til barna klarer jeg ikke å få til å bli hysterisk på noen måte. Det er ikke mange her som sier at barna aldri får saft, men at vann i hovedsak er tørstedrikken. De ganske få som har sagt noe annet (er det mer enn en?) sier at de ikke liker det selv, hvorfor skal de da gi det til barna? Jeg liker ikke vørterøl, og derfor har heller aldri barna mine smakt det. Hadde saft vært sunt er det noe annet, men for de fleste er saft en drikk barna får av og til, og når det er ekstra viktig med drikke. Som foreksempel ved sykdom og forstoppelse.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #57 Skrevet 17. november 2013 Ja jeg vil påstå at vi som ikke gir saft ( annet enn på lørdag/ søndag / festligheter / sykdom osv er bedre mødre enn dere som gir saft hver dag og flere ganger om dagen fordi de og deg " ikke liker" vann. Og jeg tror også det er flere ting dere gir dem / gjør som vil være verre enn det jeg gjør og gir mine barn. For det å gi saft hver dag som tørstedrikk til barn i 2013 er lavmål. Dere vet bedre ...... Anonymous poster hash: b3263...389
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #58 Skrevet 17. november 2013 Jeg kan faktisk forstå at noen ikke liker vann. Jeg selv synes vann fra springen er kjempegodt, særlig når det er iskaldt. Men på jobb har vi ei maskin som gir oss vann med kullsyre, uten smak. Det synes jeg faktisk er kjempe-ekkelt. Rett og slett motbydelig. Tror jeg kjenner litt på den "smaken" som de som ikke drikker vann ikke finner god, om du skjønner hva jeg mener... Anonymous poster hash: 3d3d6...597
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #59 Skrevet 17. november 2013 Jeg kan faktisk forstå at noen ikke liker vann. Jeg selv synes vann fra springen er kjempegodt, særlig når det er iskaldt. Men på jobb har vi ei maskin som gir oss vann med kullsyre, uten smak. Det synes jeg faktisk er kjempe-ekkelt. Rett og slett motbydelig. Tror jeg kjenner litt på den "smaken" som de som ikke drikker vann ikke finner god, om du skjønner hva jeg mener... Anonymous poster hash: 3d3d6...597 Da er det sikkert kullsyresmaken du ikke liker. Anonymous poster hash: c0693...56f
mamma_bergen Skrevet 17. november 2013 #60 Skrevet 17. november 2013 Ja jeg vil påstå at vi som ikke gir saft ( annet enn på lørdag/ søndag / festligheter / sykdom osv er bedre mødre enn dere som gir saft hver dag og flere ganger om dagen fordi de og deg " ikke liker" vann. Og jeg tror også det er flere ting dere gir dem / gjør som vil være verre enn det jeg gjør og gir mine barn. For det å gi saft hver dag som tørstedrikk til barn i 2013 er lavmål. Dere vet bedre ...... Anonymous poster hash: b3263...389 Hallo? Er du en bedre mor enn meg?? Forklar gjerne det! Og hvorfor i alle dager tror du at jeg gjør og gir som er det du gjør med dine barn? Kom gjerne med forslag! Det som er lavmål er å påstå slike ting!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #61 Skrevet 17. november 2013 Trenger ikke mer forslag enn at du tillater at barna dine drikker saft som tørstedrikk..... ( om du gjør dette da?) på feltet ernæring så gjør du noe ganske dumt, både for tenners skyld men også fremtid og diabetes og fedme. Anonymous poster hash: b3263...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå