Groosalugg Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Jeg har 3 (snart 4 barn) og jeg har laget hjemmelaget julekalender til alle 3. Alder på barna er 15, 10 og 8. Så hadde 8- åringen bursdag og morfaren har da vært å kjøpt en lego-kalender i gave, så nå blir det plutselig to kalendere på henne. Hun var selv bekymret for at dette ble urettferdig for de to andre. 15-åringen har vel ikke noe problem med dette, men jeg vil tro at 10-åringen synes det er litt urettferdig. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Kan du ikke bare minne de andre ungene på hva de fikke i bursdagsgave? 8-åringen kan jo også åpne legokalenderen når de andre ikke er hjemme eller i forbindelse med leggetid for eksempel slik at de andre slipper å se på hver dag. Anonymous poster hash: ba42f...f49
Von Hertelhofen Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Det høres egentlig ikke ut som ett dilemma eller ett problem i det hele tatt... Ungene er såpass store at de skjønner at det var en bursdagsgave?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Enig med hun over. Minn ti-åringen på noe hun satte pris på ved forrige bursdag, og si at da fikk jo ikke 8-åringen noe. 10-åringen kan jo kjøpe seg en kalender for bursdagspengene/ukepengene sine om det veldig viktig? Jeg er tilhenger av at barn lærer at ting er ulikt noen ganger, men at jevnt over tid er det likt. Anonymous poster hash: ca18d...270
Groosalugg Skrevet 15. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2013 Jeg heller mot denne løsningen jeg også, og det med å åpne denne ekstra kalenderen ved sengetid f.eks var jo smart. Å minne om den andres bursdagsgaver funker ikke så godt da 10-åringen har bursdag noen dager før julaften, så det er ingen bursdagspenger/gaver enda. Vel, de er jo store barn så dette går sikkert bra. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Jeg hadde tatt det som en selvfølge at min 9 åring ikke ble så sjalu på en kalender som var gitt i bursdagsgave at det ble spetakkel av det altså, hadde han surmult eller laget spetakkel pga det hadde jeg rett og slett blitt irritert. En så stor unge forstår at alle ikke har bursdag på likt og at han skal unne søster/bror en gave som blir satt pris på. Anonymous poster hash: 68816...251
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå