Gå til innhold

Julegaver til veldedighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her (om billige julegaver :) )

Jeg kjøper mindre og mindre julegaver (ender alltid opp med å spise middag/gi tid sammen som gave), og tenkte å bruke pengene på julegaver til diverse veldedige formål.

MEN, jeg blir veldig usikker på hva som er OK å gi! Har tenkt på barnebøker og tegnesaker til de små, men er det noe som er "greit" å gi til jul? Kanskje lego er bedre, feks?

Og skjerf til jenter/damer, eventuelt neglelakk (sammen med neglelakkfjerner og bomullspads), mascara osv. Har tenkt på gavekort, men er vel kanskje en fare for at gavekort blir brukt til "nyttige" ting som desperat trengs?

Ulltepper?

Headsett/øretelefoner til tenåringene... 

Har tenkt på lys, lysestaker, kopper og slikt, men samtidig så er jeg ikke helt fan av å gi "dill" til folk jeg ikke kjenner (smaken til). 

Andre tips...? Tenker gavene skal være på kanskje 2-500 (maks).

Anonymous poster hash: a4fb0...86e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Superundertøy (husk byttelapp)

Termokopp

Ansikts og kroppskrem

Te/kaffe

Anonymous poster hash: e6b85...714

Skrevet

Ansiktskrem ville jeg ikke kjøpt, mange har faste merker de bruker der.

Men bodyscrub, bodybutter er ting jeg sjeldent unner meg og blir veldig glad for!

Ullpledd hadde jeg blitt super glad for! Og sengetøy.. Kjøkkenhåndkle og klut. Altså jeg blir nå glad for alt.

Til barn er bøker supre gaver! Til foreldre også! Pappa får ofte gamle (veldig gamle) brukte bøker til jul. Det er stas!

Til foreldre er jo bildekalendere med bilder av barnebarna stas! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...