Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Jeg skal snart føde, og det skjer på sykehuset i Telemark. Jeg lurer bare på, hvem får lov å besøke meg i barseltiden på sykehuset? Bare barnefaren og søsken? Eller får foreldrene og våre søsken også lov å komme? Jeg har aldri født før, og kjenner ikke til disse rutinene. Anonymous poster hash: 982d4...cd9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Jeg har født 3 barn der, sistemann for et drøyt år siden. Utenom visitt-tiden (kl 18-19), er det kun barnefar og søsken som kan komme (det nyfødte barnets søsken altså). I visitt-tiden har jeg hatt besøk av de som har hatt lyst, mine egne søsken, besteforeldre, venninner...aldri fått noen kommentarer på det Veldig fornøyd med å ha født der 3 ganger Anonymous poster hash: aa88b...76d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Det høres bra ut :-) Har bare hørt masse positivt om føden og barsel der, så jeg føler meg trygg på det. Men det var bare en venninne av meg som sa at jeg ikke kunne få besøk av mine og hans søsken under oppholdet på sykehuset, fordi at avdelingen var redd for sykdom smitte. Jeg hadde aldri i verden tatt i mot besøk av syke folk hverken på sykehuset eller hjemme. Men godt at familien kan komme å hilse på babyen vår :-) Hilsen HI :-) Anonymous poster hash: 982d4...cd9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Vi hadde besøk av hele slekta og venner i visittiden. Var ikke noe problem det. Men da satt vi i fellesrommet. Anonymous poster hash: b743c...387
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Vi fikk beskjed om at kun våre foreldre kunne komme, i tillegg til eventuelle søsken til babyen. Onkelen til ungen ble nesten hivd ut, selv om han var der i visittida på fellesstua. Det er snart to år siden. Anonymous poster hash: 89337...1a2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Første anonym her igjen... Har aldri opplevd at noen har blitt hivd ut som har kommet på besøk. Men alle utenom barnefar og søsken har som sagt kommet i visittida. Men ser at noen her har opplevd annet enn meg da... Anonymous poster hash: aa88b...76d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Har alltid hatt besøk på rommet, og ikke i fellesstua... Anonymous poster hash: aa88b...76d
stch85 Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 jeg fødte der i februar og fikk da beskjed om at det kun var våre foreldre som kunne komme på besøk, ikke våre søsken. Hadde besøket på rommet.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Da jeg fødte der for 3 år siden og når min bror sin fru fødte der for 3 måneder siden fikk kun babyens besteforeldre komme i visitt tiden. Babyens pappa og søsken han være der så og si hele dagen. Vi kunne jo gå ut av avdelingen for å treffe folk, men var ikke lov å ta baby med ut av avdelingen. Anonymous poster hash: 4ea8b...ce3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Da jeg fødte kunne familie komme i visitt tiden. Jeg spurte hadde besøk av en veninne, hun rakk akkurat visitt tiden første dagen før hun satte seg på flyet til utlandet for å være der ett år. Ingen som sa noe på det, bare de som jobbet der som syns det var rart jeg orket besøk noen timer etter en hard fødsel. Men jeg følte meg grei nok, ene rom og kunne ha besøk på rommet. Endel år siden jeg fødte. Andre gang min søster fødte der fikk kun far og søsken komme. Dette var like etter fugleinfluensaen så de hadde skjerpet inn. Tredje gang hun fødte kunne besteforeldre også komme, men de ønsket minst mulig. Ett supert sykehus, og ett godt sted å være etter fødsel. Første gang jeg fødte så var det nesten helt tomt der, andre gang var det overfylt. Så jeg skjønner at sykehuset ønsker minst mulig besøkende, for de vet jo aldri når det er få eller mange der. Ikke like hyggelig for alle når det kryr av mennesker i visitttiden, når det i seg selv er veldig fylt der. Så er greit å tenke litt på det før en sier at familie kan komme. Ikke sikkert du heller er klar for masse mennesker rundt deg. Anonymous poster hash: e9bd4...fa6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Jeg fødte der for tre uker siden:-) Far og babyens søsken kunne være der hele dagen, fra 9 til 21. Visittid 18 til 19, da er det kun besteforeldre som får komme. Anonymous poster hash: 7f7cd...6ce
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Anonym nr9 ... Var det ikke LOV å ta med sin egen baby ut av avdelingen???? Anonymous poster hash: 5c298...376
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Anonym nr9 ... Var det ikke LOV å ta med sin egen baby ut av avdelingen???? Anonymous poster hash: 5c298...376 Nei babyen skulle ikke ut av barsel avdelingen før hjemreise. Sånn jeg forsto det var det på grunn av smitte fare. Vi spurte om det siden mannen min kun hadde en søster som kunne besøkt oss på sykehuset, men ho fikk ikke komme inn på avdelingen og vi fikk ikke lov å ta babyen med ut i gangen eller ned i kantina. Ho kunne til nød se han noen minutter i døråpningen inn til barsel avdeling. Anonymous poster hash: 4ea8b...ce3
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Anonym nr9 ... Var det ikke LOV å ta med sin egen baby ut av avdelingen???? Anonymous poster hash: 5c298...376 Nei babyen skulle ikke ut av barsel avdelingen før hjemreise. Sånn jeg forsto det var det på grunn av smitte fare. Vi spurte om det siden mannen min kun hadde en søster som kunne besøkt oss på sykehuset, men ho fikk ikke komme inn på avdelingen og vi fikk ikke lov å ta babyen med ut i gangen eller ned i kantina. Ho kunne til nød se han noen minutter i døråpningen inn til barsel avdeling. Anonymous poster hash: 4ea8b...ce3 Så teite regler. Tenk om en alenemor uten foreldre i nærheten får babyen sin og barnefar ønsker ikke kontakt, så må hun ligge der helt alene i flere dager fordi eventuelle gode venninner eller en søster ikke får lov å besøke henne... Helt på trynet spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 Anonym nr9 ... Var det ikke LOV å ta med sin egen baby ut av avdelingen???? Anonymous poster hash: 5c298...376 Nei babyen skulle ikke ut av barsel avdelingen før hjemreise. Sånn jeg forsto det var det på grunn av smitte fare. Vi spurte om det siden mannen min kun hadde en søster som kunne besøkt oss på sykehuset, men ho fikk ikke komme inn på avdelingen og vi fikk ikke lov å ta babyen med ut i gangen eller ned i kantina. Ho kunne til nød se han noen minutter i døråpningen inn til barsel avdeling. Anonymous poster hash: 4ea8b...ce3 Så teite regler. Tenk om en alenemor uten foreldre i nærheten får babyen sin og barnefar ønsker ikke kontakt, så må hun ligge der helt alene i flere dager fordi eventuelle gode venninner eller en søster ikke får lov å besøke henne... Helt på trynet spør du meg. Ho kan jo bevege seg fritt, men ho kan ikke ta med babyen. Så i den situasjonen du beskriver måtte da mor satt babyen på barnestua så kunne ho reist ut av avdelingen for å treffe venninner. Eller bli på avdelingen sammen med babyen sin, men da kan ho ikke treffe venninnene. Heldigvis er det ikke mange dagene folk flest er der da Anonymous poster hash: 4ea8b...ce3
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 Har født begge mine der. I des 2009 var det svineinfluensahysteri så da var det kun far. I april 2012 var det far og søsken eller besteforeldre i vesitt tiden. Har hatt to fantastiske fødsler på dette sykehuset. (Uten smertelindring bortsett fra litt lystgass uder pressrie) ønsker deg all lykke til.håper det blir like magisk som det har vert for meg. Kjenner flere av jormødrene der faktisk så kan gå god for de. kos deg i barseltiden og. Syntes de som jobber der er flinke til å veilede og hjelpe til.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Visittid mellom 18:00 og 19:00 kun for besteforeldre. Har ikke barnet besteforeldre så kan man gjøre avtaler om besøk av andre (i visittiden). Er man alene uten nær familie så kan det selvfølgelig også gjøres avtaler, vi er ikke så firkanta :-) velkommen til oss :-) Anonymous poster hash: 2b2c1...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå