Gå til innhold

Noen her som har blitt satt på albyl-e i 1. eller 2.trimester?

Anbefalte innlegg

..eller ved tidligere svangerskap? Pga risikosvangerkap? Har dere hatt noen bivirkninger av dem, eller hvordan gikk det?

Jeg ble satt på 75 mg/døgn fom 2.trimster til ca uke 37. Dette grunnet to svangerskapsforgiftninger tidligere, og har derfor også et såkalt risikosvangerkap som følges nøye opp og mulig 100% sykemelding allerede fra 3.trimester. Har aldri før tatt faste medisiner en periode av livet, aldri noen sinne, dette er første gang,, Og gjør selvsagt det dersom det kan forebygge en tredje svangerskapsforgiftning. Godt utprøvd blandt gravide og med stor virkning, sa gynekologen min... Men undrer meg jo over dette.

Anonymous poster hash: d846e...a01

Fortsetter under...

Jeg har spist Albyl-e fra før svangerskapet, og skal i alle fall gå på det i en mnd. til. Er nå i uke 26. Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, og gjør det jeg kan for å hindre det igjen! Har ikke hatt noen bivirkninger.

Jeg har stått på albyl-e før graviditet, ved positiv test kuttet den ut for så å ta fragmin. Grunnet blodsykdom og risiko for blodpropp. Eneste bivirkning jeg hadde var at om jeg fikk et lite papirkutt tok det veldig lang tid før det Sluttet å blø. Kanskje lettere blåmerker.

Jeg har brukt albyl-e siden første dag jeg fikk positiv test!!Ingen problem, og dosen er som anbefalt. Helsepersonell skryter uhemmet av effekten albyl-e har hatt på de som tidligere har hatt sv.ska.f., jeg føler meg veldig trygg:-)

Jeg hørte gyn si det va et trygt og bra medikament å ta, men er det helt fint for den lille? Ingen fare? Jeg tenker jo svangerskapsforgiftning vs. fosterskade etc... Har tatt min andre tablett idag, tar den til frokost.

Jeg har brukt albyl-e 75 mg fast i mange år, også gjennom tre svangerskap. Eneste bivirkning er aom noen nevner, at man gjerne blør litt lenger om mann får kutt i fingrene e.l. Ikke fare forbundet med å bruke albyl-e, større fare å la være - slik er det iallfall her pga blodproppfare😊

Annonse

Har lest endell om dette og spurt div.leger og jordmødre..de skryter som sagt alle av effekten det har, og det som har kommet frem fra alle steder er at sålenge doseringen er max. 0.75mg i døgnet så påvirker det ikke foster!

Jeg skal bruke albyl-e hele svangerskapet!

Men siden albyl-e er blodfortynnende, er det det ikke lettere for blødninger, SA, osv? Har hatt uendelig av dem før, og ved mine fullgåtte svangerskap fikk jeg svangerskapsforgiftning begge ganger... Men lurer jo på hvorfor jeg ikke fikk det i svangerskap nr to, siden jeg leser at flere har fått det kun etter èn svangerskapsforgiftning.. Derfor jeg tenker at risikoen over å bruke dem kanskje er større enn selve forgiftninga? Hmm.

Kvalme er ikke en bivirkning av dem da? :P fikk jo dem da jeg var 12+2, er 13 fullgåtte nå og fremdeles såå kvalm! Æsj... Hadde jo håpet det skulle forsvinne inn i 2.trimster, er så lei av å føle den konstante kvalmen. Så tenkte plutselig om det kanskje kan være bivirkninger av tablettene, selv om jeg jo tviler ;)

Jeg er ingen lege,men kan ikke huske å ha lest at kvalme kan være en bivirkning.Eneste med det er at dersom du tar blodprøve f eks,eller blør i tannkjøttet når du pusser tennene, så blør det gjerne litt mer..Men ingen fare for foster, og det er definitivt ikke verre enn forgiftning, da hadde det jo vært helt vilt at folk fikk albyl-e..!!

Det er nok veldig trygt....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...