Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Når er det normalt at små gutter klarer å ta forhuden helt bak? Altså hvor gamle? Og når burde man begynne å "bekymre" seg for trang forhud? Anonymous poster hash: 46ae9...17f
ærlig talt Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Her har eldstemann på 5 veldig trang forhud, av den typen at den overhode ikke kan trekkes tilbake (ser ingenting av penishodet). Han har hatt infeksjon der 2 ganger. Ved sist legebesøk sa legen at barnet burde opereres om det kom tilbakevendende infeksjoner pga for trang forhud. At forhuden er trang må ikke være et problem, det kan ordne seg av seg selv. Tilbakevendende infeksjoner pga trang forhud derimot.. Problem 😐
ærlig talt Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Her har eldstemann på 5 veldig trang forhud, av den typen at den overhode ikke kan trekkes tilbake (ser ingenting av penishodet). Han har hatt infeksjon der 2 ganger. Ved sist legebesøk sa legen at barnet burde opereres om det kom tilbakevendende infeksjoner pga for trang forhud. At forhuden er trang må ikke være et problem, det kan ordne seg av seg selv. Tilbakevendende infeksjoner pga trang forhud derimot.. Problem 😐 Hm..svarte jeg egentlig på spørsmålet? 😣 Vet ikke om det er en "regel" på når forbuden bør kunne trekkes tilbake.. På barn som ikke har kommet i puberteten er nok forskjellene store. Problem blir det vel ikke før barnet opplever smerter i penishode-område.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Min sønn på 5 har akkurat funnet ut at det går. Han får den langt tilbake.... og jeg syntes det var såååå flaut når han kom for å stolt vise frem for første gang mens jeg lagde middag da.... Anonymous poster hash: bd418...36a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Sønnen min er snart 8 år, og er noen år siden han oppdaget at det gikk. Så stolt da han fant ut at det gikk Anonymous poster hash: eb383...4e7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Min er 5, 5 år og klarer det ikke ennå. Han er ofte rød og irritert i huden rundt åpningen. Har spurt om han klare å dra huden helt tilbake, men han synes det gjør litt vondt og at det er ekkelt. Hadde vært ok å vite når man burde "gjøre" noe eller kontakte lege før han eventuelt blir så stor at han ikke lenger vil vise fram vippen sin. Anonymous poster hash: 46ae9...17f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Min er 5, 5 år og klarer det ikke ennå. Han er ofte rød og irritert i huden rundt åpningen. Har spurt om han klare å dra huden helt tilbake, men han synes det gjør litt vondt og at det er ekkelt. Hadde vært ok å vite når man burde "gjøre" noe eller kontakte lege før han eventuelt blir så stor at han ikke lenger vil vise fram vippen sin. Anonymous poster hash: 46ae9...17f Tissen, ikke vippen skulle det stå. Hi Anonymous poster hash: 46ae9...17f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Kan dere ikke få pappaene til å se på det / fortelle om det? Jeg som kvinne vet jo egentlig litt lite om hvordan ting føles og litt andre praktiske ting. De gangene det har vært noe med "fanten" til gutten (hvis han er litt rød eller noe) så får jeg alltid mannen til å se på det, og ofte vet han hva det kan være og hva som bør gjøres..... Anonymous poster hash: bd418...36a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Jeg tror kanskje min var 10 da han fikk beskjed av legen om å bruke babyolje og forsiktig trekke forhuden lengre og lengre tilbake, altså å tøye. Så vidt jeg husker skulle vi komme tilbake om et år hvis det fortsatt ikke gikk. Kjenner også en gutt på 13 som ble operert nylig pga for trang forhud. Nå er min gutt 14 og den babyoljen ble plutselig tom, tror han fikk til å trekke forhuden godt tilbake etter hvert Anonymous poster hash: 315d6...bf8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Jeg tror kanskje min var 10 da han fikk beskjed av legen om å bruke babyolje og forsiktig trekke forhuden lengre og lengre tilbake, altså å tøye. Så vidt jeg husker skulle vi komme tilbake om et år hvis det fortsatt ikke gikk. Kjenner også en gutt på 13 som ble operert nylig pga for trang forhud. Nå er min gutt 14 og den babyoljen ble plutselig tom, tror han fikk til å trekke forhuden godt tilbake etter hvert Anonymous poster hash: 315d6...bf8 hahahahahahahahah! Boys will be boys.... Anonymous poster hash: bd418...36a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Gutten min på 6 år har trang forhud (har hatt mange infeksjoner der) og da vi var til lege nylig, sa hun at det er ikke vanlig å få til å dra forhuden tilbake enda.hun husket ikke på akkurat når de får det til,men hørtes ut som det er enda et par år igjen til at det går an. Anonymous poster hash: 90771...889
ærlig talt Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Jeg tror kanskje min var 10 da han fikk beskjed av legen om å bruke babyolje og forsiktig trekke forhuden lengre og lengre tilbake, altså å tøye. Så vidt jeg husker skulle vi komme tilbake om et år hvis det fortsatt ikke gikk. Kjenner også en gutt på 13 som ble operert nylig pga for trang forhud. Nå er min gutt 14 og den babyoljen ble plutselig tom, tror han fikk til å trekke forhuden godt tilbake etter hvert Anonymous poster hash: 315d6...bf8 Hehe 😋
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Tusen takk for mange svar :-) Lar det ligge foreløpig. Bare følge med på om det blir verre enn bare irritert. Hi Anonymous poster hash: 46ae9...17f
MJ<3 Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Har hørt at det er rundt 7 år, dersom de ikke klarer det innen da, bør man sjekke det ut.
Nullstress;) Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 Vi var hos legen da jeg trodde forhuden til sønnen min var for trang. Legen ba meg se etter når han tisset. Om urinen samler seg i forhuden, nesten som en liten ballong, før det kommer ut er den for trang.... Når det er normalt at de kan trekke den tilbake, vet jeg ikke.
Sjokoladebanan Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 Gutten min på 5 år lar meg ikke få lov å trekke tilbake forhuden. Han sier det er vondt/ekkelt. Har sett toppen av penishodet, men that's it. Litt bekymret for trang forhud da han ofte får en slik "ballong" idet han skal tisse. Men han har ingen infeksjoner og ikke ubehag med det så jeg venter litt. Han har litt lege/sykhusskrekk så vil ikke gjøre noe som kan gjøre den verre om jeg ikke må foreløbig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå