Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #26 Skrevet 15. november 2013 Da sponser vi hjemmeværende innvandrer mødre på indre oslo øst enda litt til. Et knakende godt inngrep for bedre integrering... Anonymous poster hash: 336a3...d9e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #27 Skrevet 15. november 2013 Dere er klar over at dette må stemmes over i stortinget? Ingenting er vedtatt enda, og politiske partier er kjent for å gå den veien høna sparker. Håper det aldri blir vedtatt! Anonymous poster hash: 47aa4...e9e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #28 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da...Anonymous poster hash: 3a629...f85 Du skjønner ikke det, da, at en barnehageplass koster mye mer enn kontantstøtten? De som har barnehageplass betaler bare litt av hva plassen egentlig koster, resten betaler staten.Hvorfor skal de som får barnehageplass få denne sterkt subsidiert, mens om du ikke er så heldig å få plass så må du betale for barnepass selv? Jeg jobber i helsevesenet, og er alenemor. Ingen barnehager er åpne da jeg trenger de. Hvorfor skal jeg da betale alt ut av min egen lomme, når de som er så heldige å kun jobbe på dagtid får masse dekket av staten? Anonymous poster hash: ce4c8...775 Tror det er du som ikke skjønner. Barnehageplasser er ikke subsidiert egentlig, det er mye mer lønnsomt for samfunnet at folk kommer seg ut i arbeid enn at de går hjemme. Anonymous poster hash: 3a493...122
Fullrulle86 Skrevet 15. november 2013 #29 Skrevet 15. november 2013 Da sponser vi hjemmeværende innvandrer mødre på indre oslo øst enda litt til. Et knakende godt inngrep for bedre integrering...Anonymous poster hash: 336a3...d9e De får ikke kontantstøtte lenger en alle oss andre de heller! Ingen små barn under 18 mnd har utbytte av barnehage, invandrer eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #30 Skrevet 15. november 2013 Da sponser vi hjemmeværende innvandrer mødre på indre oslo øst enda litt til. Et knakende godt inngrep for bedre integrering...Anonymous poster hash: 336a3...d9e De får ikke kontantstøtte lenger en alle oss andre de heller! Ingen små barn under 18 mnd har utbytte av barnehage, invandrer eller ikke. Vel, akkurat det siste der er jeg ikke enig i. Men her på DiB mener hønsa at man bør være hjemme lenge om man skal være god mor. Anonymous poster hash: 336a3...d9e
Gjest Kransekakestanga Skrevet 15. november 2013 #31 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da...Anonymous poster hash: 3a629...f85 Du skjønner ikke det, da, at en barnehageplass koster mye mer enn kontantstøtten? De som har barnehageplass betaler bare litt av hva plassen egentlig koster, resten betaler staten.Hvorfor skal de som får barnehageplass få denne sterkt subsidiert, mens om du ikke er så heldig å få plass så må du betale for barnepass selv? Jeg jobber i helsevesenet, og er alenemor. Ingen barnehager er åpne da jeg trenger de. Hvorfor skal jeg da betale alt ut av min egen lomme, når de som er så heldige å kun jobbe på dagtid får masse dekket av staten? Anonymous poster hash: ce4c8...775 Tror det er du som ikke skjønner. Barnehageplasser er ikke subsidiert egentlig, det er mye mer lønnsomt for samfunnet at folk kommer seg ut i arbeid enn at de går hjemme. Anonymous poster hash: 3a493...122 Og du skjønner enda mindre...... Mange (som meg) jobber kvelder og netter. Vi har ingen mulighet til å ha barna våre i barnehage, da de er stengt da vi må jobbe. Jeg har en mann som pendler og kun er hjemme i helger så jeg må betale for barnepass på kveld og natt. Jeg bidrar dermed akkurat like mye som de som bare jobber på dagtid, så hvorfor skal ikke jeg få "subsidiert" barnepass da de som har barnehageplass får det?
Fullrulle86 Skrevet 15. november 2013 #32 Skrevet 15. november 2013 Da sponser vi hjemmeværende innvandrer mødre på indre oslo øst enda litt til. Et knakende godt inngrep for bedre integrering...Anonymous poster hash: 336a3...d9e De får ikke kontantstøtte lenger en alle oss andre de heller! Ingen små barn under 18 mnd har utbytte av barnehage, invandrer eller ikke. Vel, akkurat det siste der er jeg ikke enig i. Men her på DiB mener hønsa at man bør være hjemme lenge om man skal være god mor.Anonymous poster hash: 336a3...d9e Hjelper ikke hva du er enig i å ikke. Forskning og småbarnspedagogikken sier sitt. At du velger å holde deg for ørene er ditt problem! Jeg sier ikke at barna tar skade av å gå i barnehagen så tidlig, men utbytte har de heller ikke av det. Et barn trenger å være rundt sine nære tilknytningspersoner når de er så små. Du trenger litt mer kunnskap om tilknytning og små barns utvikling! Det er stor forskjell på et barn som er 12 mnd. og et barn som er 24 mnd. f.eks. En to åring kan ha mye utbytte av barnehagen. Ikke en ett åring.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #33 Skrevet 15. november 2013 Så bra! Bra for de små som får være hjemme litt lenger med mor eller far. Bra for de som ikke får barnehageplass eller ikke jobber slik at barnehage passer, og som må betale hele barnepassutgiften selv. Bra for de som trenger barnehageplass, og som kanskje får litt flere plasser å velge i dersom litt flere ettåringer blir hjemme. Bra for staten som faktisk sparer store summer for hver ettåring som får kontantstøtte i forhold til å gå i statlig støttet barnehage. Og det argumentet om at kontantstøtten bidrar til at flere innvandrerbarn blir holdt hjemme: Der mener jeg faktisk at det er INNVANDRERNE som har skjønt poenget, og vi "etniske" nordmenn som har havnet helt på jordet de siste 15 årene! Aldri tidligere har det vært ansett som normalt å sette alle ettåringer i fulltidsplass i barnehage. Normale foreldre klarer fint å sosialisere ettåringen sin selv, man trenger ikke en instutisjon, fullt av lekekompiser på samme alder og pedagogisk utdannelse for å klare det. Anonymous poster hash: bf67c...f20
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #34 Skrevet 16. november 2013 jeg får kontantstøtten for jeg går hjemme med mine to barn, for jeg synes ikke de er store nok til å gå i bhg før de er 2 så den kontantstøtta går rett og slett i utgifter å utflykter for meg å barna men vil kontantstøtta bare øke første halve året? men fortsatt være 3300 de siste 6 mnd ? Anonymous poster hash: ab2fe...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå