Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Den økes til 6000,- Skulle selvsagt ønske at det også ville gjelde for 2-åringer men det kommer vel kanskje neste år, siden både Høyre og Krf gikk til valg på det. Anonymous poster hash: ce4c8...775
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Samme for meg, jeg er bare glad jeg er ferdig med å være hjemme med småbarn. Aldri mer. Anonymous poster hash: 286ce...9b0
Fullrulle86 Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Hvordan vet du den økes til 6000kr og fra når?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Hvordan vet du den økes til 6000kr og fra når? Se på nyhetskanalen eller forsiden av Vg.no Anonymous poster hash: ce4c8...775
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Vil nok tre i kreft ganske raskt da det er budsjettet for 2014. Anonymous poster hash: ce4c8...775
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Den økes til 6000,- Skulle selvsagt ønske at det også ville gjelde for 2-åringer men det kommer vel kanskje neste år, siden både Høyre og Krf gikk til valg på det. Anonymous poster hash: ce4c8...775 De gikk til valg på økt engangsstønad også, men det har de droppa. Anonymous poster hash: 1ddec...4ae
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Den økes til 6000,- Skulle selvsagt ønske at det også ville gjelde for 2-åringer men det kommer vel kanskje neste år, siden både Høyre og Krf gikk til valg på det. Anonymous poster hash: ce4c8...775 De gikk til valg på økt engangsstønad også, men det har de droppa. Anonymous poster hash: 1ddec...4ae DU er klar over at det budsjettet de har "fikset" på nå egentlig er de rød/grønnes, ikke sant? Og at det er de som har lagt føringene for dette busjettet. Derfor vil de ikke kunne innfri så mye dette første året. Slik er det i hvert regjeringsskifte. Neste år kan de legge frem sitt eget budsjett, og da vil de nok innfri mange flere av sakene de gikk til valg på, bl.a. økt engangsstønad. Trodde forøvrig at de bare gikk inn for økt engangsstøtte for studenter, jeg, men sikkert noe jeg ikke har fått med meg.... Anonymous poster hash: ce4c8...775
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Du skjønner ikke det, da, at en barnehageplass koster mye mer enn kontantstøtten? De som har barnehageplass betaler bare litt av hva plassen egentlig koster, resten betaler staten. Hvorfor skal de som får barnehageplass få denne sterkt subsidiert, mens om du ikke er så heldig å få plass så må du betale for barnepass selv? Jeg jobber i helsevesenet, og er alenemor. Ingen barnehager er åpne da jeg trenger de. Hvorfor skal jeg da betale alt ut av min egen lomme, når de som er så heldige å kun jobbe på dagtid får masse dekket av staten? Anonymous poster hash: ce4c8...775
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Det er det dummeste jeg har hørt. Mener du da at omtrent ALLE som får kontantstøtte faktisk jobber å har gratis privat barnevakt, så de kan bruke disse pengene til å kose seg ??? Du er ikke særlig smart . De aller fleste velger å være hjemme med sine små en stund etter permisjon . å derfor er disse ekstra pengene en god hjelp . Anonymous poster hash: 96c32...390
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Hurra, jobber i helsevesenet og dersom jeg får en til så kommer jeg til og jobbe hver 2.helg og ha mer fri i ukedagene og ikke sende ungen i bhg før nærmere 2 års alder. Har også en gutt på 14 år som kan passe lillebror/lillesøster frem til pappa kommer hjem dersom jeg jobber sent! Virkelig god nyhet, bare synd ikke barnetrygden også blir økt! Anonymous poster hash: 09f15...bb6
Gjest Kransekakestanga Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Dette var en god nyhet! Jeg jobber også i helsevesenet og har kun kveldsvakter og helgevakter. Har en mann som pendler og kun er hjemme hver 3. helg. Jeg skjønner ikke at noen mener denne støtten er urettferdig, da jeg jo vil bruke en god del av støtten til å betale for barnevakt de kveldene jeg er på vakt. Barnehagene har jo stengt og de som er så heldige å jobbe bare dagtid får jo barnehageplassen sin sterkt subsidiert fra staten. Hvor er rettferdigheten i at vi som jobber kveld ikke skal få subsidiert barnevakt, mens de som jobber dagtid får det?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Og det er nettopp det kontantstøtten er for... Du har ikke skjønt så mye du eller?! Det ALLER beste for staten er jo om foreldrene fortsetter å jobbe, UTEN å ha barnet i barnehagen. Det er jo en gavepakke til dem! Anonymous poster hash: 19469...913
Musemorbr / Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 Endelig rettes det litt opp etter Lysbakkens latterlige inngrep. Kommer aldri til å glemme at han (noe rasistisk?) begrunnet det med at innvandrerkvinner var for mye hjemme.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 Dette var jo positivt for alle navere, utnytte kontantstøtten og gratis bhg, frem til skolestart. Anonymous poster hash: 5620d...f09
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #17 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Og det er nettopp det kontantstøtten er for... Du har ikke skjønt så mye du eller?! Det ALLER beste for staten er jo om foreldrene fortsetter å jobbe, UTEN å ha barnet i barnehagen. Det er jo en gavepakke til dem! Anonymous poster hash: 19469...913 Hoved grunnen var vel at foreldrene skulle ha en mulighet til å være hjemme med barna lenger. Og det kan ikke alle være med kun 6000,- Men, selvsagt bra for de som faktisk klarer det. Dette er som sagt min mening. Gidder ikke svare på om jeg er "dum" eller "skjønt lite". Folk får lære seg at folk er forskjellige, og komme med slike bemerkninger er tåpelig. Sier vel litt om alderen til enkelte her inne. Og ikke minst folkeskikk. Anonymous poster hash: 3a629...f85
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #18 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Og det er nettopp det kontantstøtten er for... Du har ikke skjønt så mye du eller?! Det ALLER beste for staten er jo om foreldrene fortsetter å jobbe, UTEN å ha barnet i barnehagen. Det er jo en gavepakke til dem! Anonymous poster hash: 19469...913 Hoved grunnen var vel at foreldrene skulle ha en mulighet til å være hjemme med barna lenger. Og det kan ikke alle være med kun 6000,- Men, selvsagt bra for de som faktisk klarer det. Dette er som sagt min mening. Gidder ikke svare på om jeg er "dum" eller "skjønt lite". Folk får lære seg at folk er forskjellige, og komme med slike bemerkninger er tåpelig. Sier vel litt om alderen til enkelte her inne. Og ikke minst folkeskikk. Anonymous poster hash: 3a629...f85 Nei, hovedgrunnen var at de trengte full barnehagedekning og ikke kunne ha like mange søkere som tidligere. Det er mye billigere med kontantstøtte enn barnehageplass, så da ble det løsningen. Dessverre har det en del andre konsekvenser som ikke blir hensyntatt, det viktigste var å kunne si at de pr. definisjon har full dekning! Det er lurt å vite hva man snakker om før man gjør seg opp en mening.... Hvorvidt du er dum eller ei har ikke jeg spekulert i, men jeg hadde jo rett i at du ikke hadde skjønt poenget med kontantstøtten. Anonymous poster hash: 19469...913
Gjest Kransekakestanga Skrevet 15. november 2013 #19 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Og det er nettopp det kontantstøtten er for... Du har ikke skjønt så mye du eller?! Det ALLER beste for staten er jo om foreldrene fortsetter å jobbe, UTEN å ha barnet i barnehagen. Det er jo en gavepakke til dem! Anonymous poster hash: 19469...913 Hoved grunnen var vel at foreldrene skulle ha en mulighet til å være hjemme med barna lenger. Og det kan ikke alle være med kun 6000,- Men, selvsagt bra for de som faktisk klarer det. Dette er som sagt min mening. Gidder ikke svare på om jeg er "dum" eller "skjønt lite". Folk får lære seg at folk er forskjellige, og komme med slike bemerkninger er tåpelig. Sier vel litt om alderen til enkelte her inne. Og ikke minst folkeskikk. Anonymous poster hash: 3a629...f85 Men du syntes det er helt rettferdig at de som må jobbe kveld og natt ikke skal få dekket noe til barnepass, mens de som er så heldige å jobbe kun på dagtid får dekket masse i barnehageplassubsidiering?
Fullrulle86 Skrevet 15. november 2013 #20 Skrevet 15. november 2013 Dette var jo positivt for alle navere, utnytte kontantstøtten og gratis bhg, frem til skolestart. Anonymous poster hash: 5620d...f09 Dette er positivt for oss som ønsker å være hjemme med barna lenger! 12 mnd gamle babyer har ingenting i bhg å gjøre, de har det best hjemme hos primær omsorgsperson! Hilsen førskolelærer
Fullrulle86 Skrevet 15. november 2013 #21 Skrevet 15. november 2013 Dumt. De fleste jeg kjenner får privat barnevakt, og så er det på jobb selv. Pengene blir brukt til å betale barnevakten, og nå får de vel litt ekstra etter den er betalt da... Anonymous poster hash: 3a629...f85 Og det er nettopp det kontantstøtten er for... Du har ikke skjønt så mye du eller?! Det ALLER beste for staten er jo om foreldrene fortsetter å jobbe, UTEN å ha barnet i barnehagen. Det er jo en gavepakke til dem! Anonymous poster hash: 19469...913 Hoved grunnen var vel at foreldrene skulle ha en mulighet til å være hjemme med barna lenger. Og det kan ikke alle være med kun 6000,- Men, selvsagt bra for de som faktisk klarer det. Dette er som sagt min mening. Gidder ikke svare på om jeg er "dum" eller "skjønt lite". Folk får lære seg at folk er forskjellige, og komme med slike bemerkninger er tåpelig. Sier vel litt om alderen til enkelte her inne. Og ikke minst folkeskikk. Anonymous poster hash: 3a629...f85 Men du syntes det er helt rettferdig at de som må jobbe kveld og natt ikke skal få dekket noe til barnepass, mens de som er så heldige å jobbe kun på dagtid får dekket masse i barnehageplassubsidiering? Uansett, det positive er at barna får være lenger hjemme!!! Syns det er kjempe flott! Det er ikke snakk om rettferdighet, men hva som er best for våre små barn!! Vi har i utgangspunktet ikke "rett" til hverken substituerte barnehageplasser eller kontantstøtte, dette er noe vi er heldige å FÅ!!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #22 Skrevet 15. november 2013 Uansett, det positive er at barna får være lenger hjemme!!! Syns det er kjempe flott! Det er ikke snakk om rettferdighet, men hva som er best for våre små barn!! Vi har i utgangspunktet ikke "rett" til hverken substituerte barnehageplasser eller kontantstøtte, dette er noe vi er heldige å FÅ!!! Hmmm, dette er jo lovbestemt så vi har faktisk "rett" på subsidiert barnehageplass og kontantstøtte dersom vi kvalifiserer til det. Det er ikke slik at noen er så heldige å "få" det og noen ikke. Det er vel også snakk om rettferdighet dersom de som jobber dag får et tilbud, mens de som jobber kveld ikke får det.... Skjønner jo hva du mener, og er enig i at det er bra for barna, men du formulerer det helt feil. Anonymous poster hash: ce4c8...775
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #23 Skrevet 15. november 2013 Med dette kan til og med jeg som er alenemamma være hjemme i ulønnet permisjon. Hurra! Med kontantstøtte og barnebidrag, pluss barnetrygden vil vi klare oss godt. Dette var gode nyheter! Anonymous poster hash: 77baf...4e5
Fullrulle86 Skrevet 15. november 2013 #24 Skrevet 15. november 2013 Uansett, det positive er at barna får være lenger hjemme!!! Syns det er kjempe flott! Det er ikke snakk om rettferdighet, men hva som er best for våre små barn!! Vi har i utgangspunktet ikke "rett" til hverken substituerte barnehageplasser eller kontantstøtte, dette er noe vi er heldige å FÅ!!! Hmmm, dette er jo lovbestemt så vi har faktisk "rett" på subsidiert barnehageplass og kontantstøtte dersom vi kvalifiserer til det. Det er ikke slik at noen er så heldige å "få" det og noen ikke. Det er vel også snakk om rettferdighet dersom de som jobber dag får et tilbud, mens de som jobber kveld ikke får det.... Skjønner jo hva du mener, og er enig i at det er bra for barna, men du formulerer det helt feil. Anonymous poster hash: ce4c8...775 Ja det er en rett når du sier det på den måten, men viss du ser litt større på det og litt utenom norges grenser er det slett ingen selvfølge! Vi velger å få barn, ikke staten. Syns vi kan være litt mer ydmyke og takknemlige her til lands hvor vi faktisk får vanvittig mye!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #25 Skrevet 15. november 2013 Endelig EN bra ting fra de blåblå Passer ypperlig siden jeg skal ha kontantstøtte neste år Anonymous poster hash: 0a73d...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå