Sienna85 Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Hei. Jeg var nettopp på ultralyd, og er i dag 6+3. Dette vet jeg pga positiv digital EL test for rett over 4 uker siden, og positiv digital grav test for 2 uker og 3 dager siden. Gynekologen kunne kun se en plommesekk, og intet embryo. I følge ham var jeg bare 5+1 basert på målene til plommesekken, men dette går ikke an, fordi jeg da har fått positiv digital graviditetstest kun 5 dager etter eggløsning. (Ikke fysisk mulig) På mandag tok jeg også en digital uke test som sa 3+, hvilket betyr at i HCG hormon skal jeg ha vært minimum 5 uker på mandag (og da 5+5 i dag, ikke 5+1) Dere som har hatt BO, har dere fått oppgitt samme svangerskapslengde som dere selv har ment? Eller vokser ting mye saktere ved BO? Har time hos volvat på tirsdag (da er jeg 7 uker i følge meg selv) og håper så inderlig at det bare var denne gynekologen jeg var hos i dag, som ikke hadde godt nok utstyr eller noe. Var ikke akkurat tidenes legekontor, måtte strippe meg inne på kontoret hans.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Da jeg hadde BO var jeg på ultralyd i uke 9. Det var bare plommesekk og ikke noe annet. Ble ikke gitt noen annen "uke". Fikk beskjed om at dette svangerskapet hadde gått til grunne før det var startet. Ble sendt på utskrapning. Ble derimot gravid på første forsøk etterpå Lykke til! Anonymous poster hash: 0169a...c85
MammasKlubbhus Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Jeg var inne til ultralyd da jeg selv mener (og mener fremdeles) at jeg var 6+3. Legen så bare en tom fostersekk på 15 mm. Han bad meg komme tilbake 5 dager etter. Og da var det plutselig kommet en liten prikk inni der med hjerte som banket. Jeg ble da målt til 6+4. Var på ul i uke åtte også og da fulgt babyen den nye målingen. Den tok seg rett og slett en voksepause tror jeg. Og jeg fikk veldig svake tester den første tiden. Krysser fingrene for at det samme har skjedd med deg!
Sienna85 Skrevet 15. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2013 Det håper jeg også! Takk for at du delte! Hadde hatt mer håp om gynekologen ikke hadde sagt at plommesekken tilsvarte 5+1, men håper han tar feil. Får smøre meg med tolmodighet til tirsdag, da skal jeg på volvat.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Jeg opplevde noe lignende for noen måneder siden. Var på ul i uke 6/7 og gynekologen fant bare en fostersekk, ikke noe embryo. For meg gikk ikke bra, utviklingen hadde stoppet opp. Og etter å ha blødd i flere uker måtte jeg til utskrapning, fordi kroppen ikke ordnet opp. Håper det ikke er slik hos deg! Jeg har hørt at embryoet kan gå i dvale, kanskje det er det som har skjedd Lykke til Anonymous poster hash: 600ce...0f8
Sienna85 Skrevet 18. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2013 Takk for at du delte. Så du hadde ingen plommesekk heller? Fostersekken er vel oppklarningen i livmoren og så har man inni den en plommesekk som embryoet skal henge fast i slik jeg har forstått det. Ny ultralyd i morgen. Gruer meg
Tante_Esel Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 tvi tvi lykke til i morgen sienna!!!! <3
Camillok Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Lykke til Sienna! Har tenkt på deg i helgen jeg også, håååååper så inderlig alt er i orden med spiren din føler du deg fortsatt gravid? Noen ganger kan man liksom undersøke for mye - man vil på tidlig ul for å se at alt er ok, men det skjer jo forholdsvis ofte at man misforstår det man ser/ikke ser det man burde se og den vordende mor ender bare opp med å bli enda mer stresset. Det er nok vanligere at de ser feil på det stadium du var i går enn BO, men man vet jo ikke før man set igjen. Lange triste dager for deg nå - snart er det over og du vet! Klem til deg!
Sienna85 Skrevet 18. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2013 Takk Camillok har mistet matlysten og vært uggen siden lørdag, men det kan like gjerne vært fordi jeg gruer meg. Fremdeles trøtt, lettrørt,ømme pupper og drømmer hver eneste natt. Og så er jeg helt sinnsykt tørst. Men hørt at hcg fortsatt stiger ved en BO, så vet ikke jeg. Ved en MA vil ikke da hcg nivået synke? I såfall har det hatt to uker på seg. Vi får krysse fingre og se i morgen *gulp*
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Lykke til imorgen Krysser fingrene for deg!
Malintdo Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 Masse lykke til i morgen Sienna! Klem
Sienna85 Skrevet 19. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2013 Takk alle sammen! Timer er ikke før sent i ettermiddag, så skal oppdatere dere i kveld. Det får gå som det går :/
Vaskekost Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Takk for at du delte. Så du hadde ingen plommesekk heller? Fostersekken er vel oppklarningen i livmoren og så har man inni den en plommesekk som embryoet skal henge fast i slik jeg har forstått det. Ny ultralyd i morgen. Gruer meg Såg kun et mørkt felt uten noe inne, så tror nok jeg ikke hadde noe plommesekk heller.. Lykke til idag! Krysser fingrene for deg
HH80 Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Lykke til idag Sienna !! Håper alt er bra, men uansett så er det greit å få et svar !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå