Gå til innhold

Kleskaos uten sidestykke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan organiserer dere klær hjemme??

Tenker da spes. på kler som er brukt, og kan brukes 1 gang til... 

Har dere en spes plass dette ligger, eller legger dere de på plass i kommodene igjen??

Vi har 3 barn og mannen påstår han ikke finner noe av det han trenger. (jada - prøver å legge frem dagen før, men.....)

please kom med gode tips!

Anonymous poster hash: c8a4e...970
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ikke så mye tanke bak systemet, egentlig. Jeg har ett lite skap på badet der mine "fortsatt brukelige" klær ligger. Ungen sine klær ligger på/under stelleborder, og mannen har en pyntestige som han henger sine klær på.

Skrevet

Vi skal ha vekk stellebordet nå (endelig) :) :) :) 

Og trenger ett system ! :) 

HI

Skrevet

Vi har hylle på badet hvor ungene har hver sin kasse. I disse legges klær som skal brukes dagen etter, pysj ligger i kassene om dagen. System som fungerer her!

Skrevet

jojo : den likte jeg. hvilke kasser

HI

Skrevet

Vi har hylle på badet hvor ungene har hver sin kasse. I disse legges klær som skal brukes dagen etter, pysj ligger i kassene om dagen. System som fungerer her!

Genialt, dette skal jeg også gjøre. :-)

Hva skulle jeg gjort uten dinbaby?

Anonymous poster hash: 9f23f...b74

Skrevet

Vi har kurver under vasken hvor slike klær ligger. Der finner de også pysjen på kvelden. Yngste har det i en kurv under stellebordet. Jeg og mannen henger det på hver vår knagg på veggen.

Skrevet

En vanlig feil når noen skal bli ryddig er at de går for altfor detaljerte systemer.  Lag et system som er enkelt nok til at det vil bli brukt.    

Mannen min og jeg har noen knagger på veggen på soverommet vårt der vi henger f.eks. bukser som ikke er nyvasket men heller ikke trenger vask.  

Det ene barnet har en egen hylle i skapet der klær som kan gås med på nytt blir lagt.  

Det andre barnet har en knagg der han henger tingene som kan gås med på nytt.  

Anonymous poster hash: d9260...10c
Skrevet (endret)

jojo : den likte jeg. hvilke kasser HI Anonymous poster hash: c8a4e...970

Har kjøpt stråkasser på IKEA! Kassene passer inn i hyllene, nesten som skuffer.

Syns forresten det blir ryddigere enn knagger, ihvertfall med ungenes klær. Jeg fyller på i kassene med rene truser, sokker, bodyer hver kveld slik at det også er klart.

Endret av Jojo x3
Skrevet

Vi har kurver under vasken hvor slike klær ligger. Der finner de også pysjen på kvelden. Yngste har det i en kurv under stellebordet. Jeg og mannen henger det på hver vår knagg på veggen.

Det var smart, skal jammen jeg ordne meg også ;) 

Skrevet

Litt store stoler på soverommene (avhengig av hvor man kler på seg og oppbevarer klærne) som klærne kan henges over, eller kroker på dørene. Jeg har kroker både på klesskapsdørene og på baderomsdøren (slike som man henger over kanten). Har også en pyntestige i gangen som jeg henger skjerf på :)

Skrevet

Guttene har et klesskap hver på eget soverom. Der er det plass til finskjorter som henger opp, sokker ligger for seg, undertøy ligger for seg,ja alt ligger i egne hyller.så skal du ha ei t-shirt.går du til t-shirthylla osv.

Snuppa har en kommode,og ettersom klærne hennes er så små,passer alle i samme skuff.der er kjoler lagt sammen,bodyer, bukser etc etc.

Hva er egentlig problemet?

Anonymous poster hash: e7912...6df
Skrevet

Guttene har et klesskap hver på eget soverom. Der er det plass til finskjorter som henger opp, sokker ligger for seg, undertøy ligger for seg,ja alt ligger i egne hyller.så skal du ha ei t-shirt.går du til t-shirthylla osv.

Snuppa har en kommode,og ettersom klærne hennes er så små,passer alle i samme skuff.der er kjoler lagt sammen,bodyer, bukser etc etc.

Hva er egentlig problemet?

Sorry, NÅ leste jeg ordentlig!

Barna kler av seg dagens klær på badet og legger de i en haug på gulvet der nattradktene lå. så når morgen kommer,legger de nattdraktene på plassen der klærne ligger.

De bruker de samme klærne to dager på rad så fremt de ikke er skitne,og så legges alt i skittentøyskurva på dag to og nye klær finnes frem.

Mannen min legger sine klær på en stol på bade,de han har brukt en gang men som han ikke vil legge tilbake i skapet fordi de er brukt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...