Venterpå#2 Skrevet 15. november 2013 #1 Del Skrevet 15. november 2013 Når lillebror er 3 mnd skal vi ha barnevakt på han for første gang ( han skal sove hos mormor og morfaren sin), jeg fullammer, og vi har prøvd å gi han flaske (jeg pumpet meg), men det var bare litt, etter jeg hadde ammet han. Men det jeg lurer på, fins det noen oversikt over hvor mye de ca skal ha av melk til hvert måltid? På dagtid ligger han gjerne lenge ved puppen og spiser, mens på natta spiser han bare en kort stund. Jeg er begynt å pumpe meg nå for å fryse ned og lagre til overnattingen, men hvor mye melk trenger jeg? Har funnet ut at han trenger til ca 5 måltider.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 15. november 2013 #2 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg har ihvertfall hørt at en 1 mnd gammel baby har plass til ca 100 ml i magen. Vi har en på 3, 5 mnd som får mme,. Han spiser ca 130 ml på måltidene på dagen og ca 160 ml på natta og etter en lang lur ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Vanillie Skrevet 15. november 2013 #3 Del Skrevet 15. november 2013 Vår er 3 mnd, stort sett 130 ml, noen ganger 170. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 15. november 2013 #4 Del Skrevet 15. november 2013 Datteren min var av den småspiste sorten da hun var så liten og drakk vel maks 100 ml til hvert måltid. Men laget jo mer i tilfelle hun skulle finne på å tømme flaska:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammasgull:) Skrevet 15. november 2013 #5 Del Skrevet 15. november 2013 Min spiser også ca 130 på dagtid og ett måltid på natt på ca 180. Men erstatning metter vel muligens litt mer enn morsmelk. Tror jeg ville kjøpt ett par sånne små kartonger med ferdigblandet erstatning i tilfelle din spiser mye, og du ikke har fått pumpet nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpå#2 Skrevet 15. november 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 15. november 2013 Min spiser også ca 130 på dagtid og ett måltid på natt på ca 180. Men erstatning metter vel muligens litt mer enn morsmelk. Tror jeg ville kjøpt ett par sånne små kartonger med ferdigblandet erstatning i tilfelle din spiser mye, og du ikke har fått pumpet nok. Det var lurt, det skal jeg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaTuMa Skrevet 19. november 2013 #7 Del Skrevet 19. november 2013 Hvis du skal prøve erstatning må du ha prøvd det ut på forhånd. Tenk hvis babyen ikke tåler det. Min tåler ikke mme og det var greit å ha sjekket det på forhånd før jeg skulle ut en kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 20. november 2013 #8 Del Skrevet 20. november 2013 Min er 3 mnd, får nå MME. Da vi startet med flaske, som ikke er mange ukene sine, drakk han veldig mye og gulpet veldig mye. Dette har nå regulert seg. Jeg antar at han kanskje sugde like intensivt som på puppen, eller at han rett og slett satt pris på å bli skikkelig fylt opp. Han hektet seg liksom på flaska og greide ikke stoppe å suge. Selv om han nok egentlig var mett. Det ble flasker med 230 ml. fem, seks ganger i døgnet. Litt vel mye ja. Nå drikker han vel som regel mellom 130 og 170 ml, seks ganger i døgnet. Så 6-7 dl. per døgn med andre ord. I tillegg til å teste ut erstatning på forhånd, bør også trene jevnlig med flaske. Min mellomste ble flaskenekter etter en tre ukers pause, rett før tre måneders alder. Ikke så gøy da jeg hadde både utdrikningslag og bryllup på agendaen (ikke mitt eget da, men dog). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå