Gå til innhold

Hvordan fikse fleng i utedress??

Anbefalte innlegg

Skrevet

6åringen min fikk to flenger på utedressen sin (parkdress) etter en pinne,ved begge knærne. Kjøpte tape som man bare skulle kunne tape på...for noe dritt.varte ikke en dag engang!

Noen som har noen gode tips om hvordan man fikser dressen? 

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 1ea69...037
Skrevet

Kjøpe ny, en av bedre kvalitet som tåler det du skriver!!

Anonymous poster hash: 19cf6...649

Skrevet

Jeg ville kjøpt sånn "mellomlegg" som jeg ville lagt inni dressen der riftene var og stryket på (da fester de seg.) Så ville jeg håndsydd over etterpå for å gjøre det sterkere. Gjort det før med vinterdressen til en nevø (de foreldrene passer virkelig ikke på at han har klær som er i orden! :( ) Det ble ihvertfall bra :)

Skrevet

Trodde helly hansendressene skulle være bra jeg...

HI

Skrevet

Trodde helly hansendressene skulle være bra jeg...

HI

Det trodde jeg også du, men datteren min sin HH dress fikk masse flenger nedover foten for noen uker siden. den var omtrent ikke brukt. :/ skuffende!

men, har blitt tipset om å kjøpe lappeutstyr på sportsbutikken som man kan lime på. og så gjøre som Flott over her skriver og sy på utsiden i tillegg! med vår dress går det ikke fordi det er så kronglete rifter! :/ men på knærne må det jo være kurant!

eller gå til butikken og klag om den ikke er gammel!

Skrevet

Brukte sånn strykebånd inni, sånn man legger opp gardiner med. Så sydde jeg på en helt vanlig, mindre pen lapp over, på gammelmåten.

Skrevet

Jeg har reparert rifter med noe som heter Aquasure. Det er en type lim beregnet på telt, nylon, sportsutstyr, klær etc. Blir ikke stivt men holder seg mykt etter herding. Vanntett.. Jeg har sydd riften og lagt på lim. Er det en stor rift, evt lappe og så bruke limet for å gjøre det vanntett. Kjøpte sist på XXL på nett.

Skrevet

Takk for gode tips dere!¨

Blir aldri helly hansen igjen da med andre ord..!

HI

Skrevet

Sønnen har hatt flere HH-dresser som vinner vært Fornøyd med. Uansett kan man være uheldig :-)

Skrevet

Den forrige parkdressen til HH var det en produksjonsfeil på, er mange som har opplevd at det blir små rifter/revner nedover ved siden av sømmene nedover benet. Dette er reklamasjonsfeil, det var noe galt med stoffet. Ellers pleier vel HH å være helt ok, men de har dresser i flere prisklasser og de billigste er ikke allverden.

Men uansett hva slags dress du kjøper kan du oppleve en rift da, selv det mest slitesterke stoffet kan få en rift om ungen henger seg fast i noe e.l. Har opplevd rift fordi unger har klatret over gjerde og heng fast f.eks, når hele kroppstyngden til barnet plutselig henger i en del av dressen kan det fort revne om det henger fast i noe som er litt spisst.

Jeg har lappet rifter med et lim jeg har kjøpt på Jernia, det er beregnet på presseninnger, telt o.l. og er vanntett. Har sydd igjen riften først og hatt lim oppå for å forsegle. Fungerer utmerket.

Anonymous poster hash: 29a47...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...