MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Leser om brukere her inne som skriver at de er avhengige av Pepsi Max og da blir jeg veldig nysgjerrig på hvordan dette arter seg. Får dere abstinenser om dere ikke får "dagens dose"? I så tilfelle høres jo dette fryktelig ut Jeg kan forstå at folk blir avhengige av sukker, alkohol, nikotin, koffein osv., men brus?!? Kan noen fortelle meg? For meg blir det veldig rart å være avhengig av noe som i prinsippet ikke innholdet noen vanedannende stoffer (bare litt koffein) og som (jeg synes) smaker mindre godt. Jeg vil bare understreke at dette ikke er et forsøk på å harselere med noen, ei heller å være ironisk og vittig. Jeg er genuint nysgjerrig
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Jeg er nok litt avhengig av Pepsi max. Blir litt uvel og klam uten min daglige dose faktisk. Jeg er ingen stordrikker, drikker max 0,5 liter om dagen, som regel bare ett glass eller to. Men må liksom ha det glasset, ellers blir jeg uvel.. Anonymous poster hash: 920b1...11f
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Jeg får vondt i hodet om jeg ikke får pepsi max. Og gretten. Og tørst, siden jeg er så elendig på å drikke andre ting. Drikker ca 1 1/2 liter til dagen. Ofte mer. Har sånne 6pk med 1/2 litere liggende i bilen til jeg skal ut med bilen også.
Mia_73 Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Jeg var nok avhengig av pepsi max. Ble regelrett gretten når mannen drakk opp siste rest uten å kjøpe nytt. Jeg var også veldig dårlig å drikke noe annet, ikke vann, juice eller saft. Pepsi max til frokost... Jeg ble kurert etter fødselen. Var på sykehus i ei uke, der fantes ikke Pepsi max. Jeg følte ikke for drikke den lunken og mannen glemte det flere ganger. Men så var jeg opptatt av barnet og tenkte ikke sååå mye på det. Gledet meg dog til et stort og iskaldt glass med Pepsi max når jeg kom hjem. Og hva skal jeg si? Første slurken og jeg ble nesten kvalm. Så ekkelt det smakte! Mannen prøvde og det var ingenting i veien med drikken men heller min smaksans. Den var blitt frisk igjen tydeligvis. Så, jeg er heldig og tvangsavvenningen fungerte strålende. Blir en del vann med kullsyre, iblant saft. Vi kunne tom spart penger men mannen har økt inntaket sitt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Jeg er avhengig Er jo verdens beste drikke Anonymous poster hash: 3c5f7...9f5
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Er du sikker på at den ikke inneholder noen vanedannende stoffer? Jeg vet ikke jeg, jeg synes den er skummel... Og ja, jeg er avhengig jeg også. Har prøvd å slutte, prøvd å gå via både annen brus og saft, men jeg ender opp med pepsi max igjen uansett. Anonymous poster hash: 77896...2c9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Når jeg sluttet med pepsi max hadde jeg ekstrem hodepine i 14 dager! Slapp og uvel. Hva den egentlig inneholder tør jeg ikke tenke på. Snart et år siden jeg sluttet, endte med at jeg har kuttet all brus totalt. Hele familien min også, jeg vil ikke at barna mine skal gå i den fella. Nesten flau over at jeg lot meg hekte på ei brus i heletatt... 😳 Anonymous poster hash: 2e01d...79f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Jeg ble sur og irritert om det var tomt for PM. Følte dagen var ødelagt. Lå i sengen om morgenen og gledet meg til et iskaldt glass med PM. Det var blitt en daglig rutine. Tilsammen kunne jeg sikkert drikke 2-3 liter daglig. Nå har jeg vært PM-fri i snart to år :-). Sluttet på dagen ifm prøving på å bli gravid. Anonymous poster hash: 0f216...713
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Som du selv skriver HI så skjønner du at folk blir avhengige av en del stoffer. Et av dei er koffein. I et glass Pepsi Max er det halve mengden koffein av det man finn i en kopp trakterkaffe og ca like mye som i en kopp espresso. Dette er årsaken til abstinensene folk får hvis Pepsi max er det eneste man får i seg i løpet av en dag med dette stoffet i. Bare snakk med de dom drikker kaffe, hvilke symptomer får de etter en dag uten kaffe? Det er akkurat de samme som en person som drikker mye Pepsi Max, cola, te eller andre drikker med mye koffein i. Så det er ikke då mye andre skummel, vanedannende stoffer i denne drikken en koffein... Anonymous poster hash: 0cf07...eb7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Som du selv skriver HI så skjønner du at folk blir avhengige av en del stoffer. Et av dei er koffein. I et glass Pepsi Max er det halve mengden koffein av det man finn i en kopp trakterkaffe og ca like mye som i en kopp espresso. Dette er årsaken til abstinensene folk får hvis Pepsi max er det eneste man får i seg i løpet av en dag med dette stoffet i. Bare snakk med de dom drikker kaffe, hvilke symptomer får de etter en dag uten kaffe? Det er akkurat de samme som en person som drikker mye Pepsi Max, cola, te eller andre drikker med mye koffein i. Så det er ikke då mye andre skummel, vanedannende stoffer i denne drikken en koffein... Anonymous poster hash: 0cf07...eb7 Betyr det at jeg klarer å kutte ut pepsi max hvis jeg erstatter den med kaffe? Anonymous poster hash: 77896...2c9
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Som du selv skriver HI så skjønner du at folk blir avhengige av en del stoffer. Et av dei er koffein. I et glass Pepsi Max er det halve mengden koffein av det man finn i en kopp trakterkaffe og ca like mye som i en kopp espresso. Dette er årsaken til abstinensene folk får hvis Pepsi max er det eneste man får i seg i løpet av en dag med dette stoffet i. Bare snakk med de dom drikker kaffe, hvilke symptomer får de etter en dag uten kaffe? Det er akkurat de samme som en person som drikker mye Pepsi Max, cola, te eller andre drikker med mye koffein i. Så det er ikke då mye andre skummel, vanedannende stoffer i denne drikken en koffein... Anonymous poster hash: 0cf07...eb7 Betyr det at jeg klarer å kutte ut pepsi max hvis jeg erstatter den med kaffe? Anonymous poster hash: 77896...2c9 Det er verdt et forsøk, er det ikke? Jeg får en grusom hodepine om jeg ikke drikker kaffe på morgenen. Den kan helt sikkert sammenlignes med hodepinen Pepsi Max drikkere får.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Jeg bare MÅ ha!!! Dersom jeg klarer meg 3 dgr uten går det bra, men så snart jeg får servert det borte ol er jeg på kjøret igjen. Ikke bra. Skjønner jo at det er gift for kroppen. Anonymous poster hash: c1dc7...76d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Inneholder ingen avhengihetsskapende stoffer?? Det inneholder aspartam! Google it! Sto på pentagons liste over kjemiske våpen før! Holder meg og barma laaaangt unna. Anonymous poster hash: cad10...b53
Lillababy Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Det er ikkje koffein ein aleine blir avhengi av. Pepsimax lurer kroppen ift insulin sa legen min. Eg blei veldig sjuk utan,ekstrem hovudverk med kvalme,trudde eg skulle eksplodere. Men eg har slutta,gjorde det i forbindelse med at eg skulle prøva å bli gravid i 2011.
MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. november 2013 Takk for svar, dere
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 Det er ikkje koffein ein aleine blir avhengi av. Pepsimax lurer kroppen ift insulin sa legen min. Eg blei veldig sjuk utan,ekstrem hovudverk med kvalme,trudde eg skulle eksplodere. Men eg har slutta,gjorde det i forbindelse med at eg skulle prøva å bli gravid i 2011. Det er jo bare rene spekulasjoner. Det er vel ingen entydig forsking angående PM og insulinsekresjon? Anonymous poster hash: 0f216...713
Lillababy Skrevet 15. november 2013 #17 Skrevet 15. november 2013 Veit ikkje meir enn det eg sa, og kjenner ikkje til det fag ordet du brukte,men legen min tok iallefall avhengigheten min på alvor og sa. Dette med at kroppen blei lurt i forhold til insulin. Var vanlig fastlege. Det som iallefall er sikkert er at det ikkje er koffein i seg sjølv som er problemet. 1,5 liter tilsvarer 1 kopp ca. Eg kunne ikkje kurera "abstinensane" mine med kaffi. Interessant om nokon andre kan det. Avhengigheten er sikkert både fysisk og psykisk. Kor raskt virker nikotin på kroppen forresten? Ein røyker som full i abstinens pga lenge sidan sist røyk vil vel gjerne fyllast med ro ved første trekk? Eg er iallefall veldig glad eg ikkje har det problemet lenger,det var høgst reelt og veldig plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #18 Skrevet 15. november 2013 Jeg er vel bittelitt avhengig av pepsi max...(og spør du mannen min er jeg VELDIG avhengig.:!) Drikker det hver eneste helg,men prøver virkelig å begrense meg i uka.For har jeg en 1,5 liter i kjøleskapet, varer ikke den så veldig lenge... Pepsi max er min vin.Jeg drikker ikke alkohol,og blir så lei av vann,så kosen min er pepsi max.Synes det smaker fantastisk godt og koser meg med den når jeg feks står og lager middag og nipper til en max... Anonymous poster hash: 0fe66...17d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #19 Skrevet 15. november 2013 Jeg kjenner bare jeg trenger "den" hvis jeg ikke har hatt den på max et par dager, det går fint om jeg har annen lettbrus for en periode, men bare VANN i mange dager funker dårlig for meg.... Jeg drikker hverken vin, øl, kaffi, juice eller særlig med sagt så dette er min "drikk". Elsker isssskald pepsi max <3 Drikker vel 1/1 liter til 1 liter per dag. Anonymous poster hash: 8531a...cbc
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #20 Skrevet 15. november 2013 Jeg er vel bittelitt avhengig av pepsi max...(og spør du mannen min er jeg VELDIG avhengig.:!) Drikker det hver eneste helg,men prøver virkelig å begrense meg i uka.For har jeg en 1,5 liter i kjøleskapet, varer ikke den så veldig lenge... Pepsi max er min vin.Jeg drikker ikke alkohol,og blir så lei av vann,så kosen min er pepsi max.Synes det smaker fantastisk godt og koser meg med den når jeg feks står og lager middag og nipper til en max... Anonymous poster hash: 0fe66...17d hahaha....hvorfor nippe på vin når man nippe på maxen Anonymous poster hash: 8531a...cbc
MammantilNurket Skrevet 15. november 2013 Forfatter #21 Skrevet 15. november 2013 Jeg er ganske sikker på at cava er sunnere enn Pepsi Max
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #22 Skrevet 15. november 2013 Veit ikkje meir enn det eg sa, og kjenner ikkje til det fag ordet du brukte,men legen min tok iallefall avhengigheten min på alvor og sa. Dette med at kroppen blei lurt i forhold til insulin. Var vanlig fastlege. Det som iallefall er sikkert er at det ikkje er koffein i seg sjølv som er problemet. 1,5 liter tilsvarer 1 kopp ca. Eg kunne ikkje kurera "abstinensane" mine med kaffi. Interessant om nokon andre kan det. Avhengigheten er sikkert både fysisk og psykisk. Kor raskt virker nikotin på kroppen forresten? Ein røyker som full i abstinens pga lenge sidan sist røyk vil vel gjerne fyllast med ro ved første trekk? Eg er iallefall veldig glad eg ikkje har det problemet lenger,det var høgst reelt og veldig plagsomt. Enig med deg der at kaffe overhodet ikke hjelper. Jeg er så glad for at jeg er ferdig med det skvipet! Interessant det der med Insulin, men jeg er usikker på om det er dokumentert, men de spekulerer jo. Men uansett, grattis med avvenningen :-) Anonymous poster hash: 0f216...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå