Gå til innhold

Hedvig sammen med norrøne navn?

Anbefalte innlegg

Jeg har forelsket meg i navnet Hedvig. Jeg vet det er av tysk opprinnelse.

Av andre navn, liker jeg best norrøne/nordiske navn som Nanna, Idunn, Saga, Signe, Sigrid, Astrid, Alva, Viljar, Alvar, Ragnar, Borgar, Brynjar osv. Synes dere Hedvig kan passe med søsken som har norrøne/nordiske navn?

Anonymous poster hash: f0d92...028
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096906-hedvig-sammen-med-norr%C3%B8ne-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det!

Det er intet i veien for å ha f eks en Hedvig og en Astrid eller en Hedvig og en Brynjar.

Alle navnene er brukt fra gammelt av i Norge så det blir ikke et voldsomt stilkræsj.

Uansett: Det finns absolutt ingen regel om at man MÅ gi barna navn med samme opphav. Det er mange måter navn kan passe sammen på f eks klang, lengde, like bokstaver, oppkalling av folk i slekta osv.

Velg det navnet dere selv føler er rett. Om andre føler navnene passer i lag eller ikke er uviktig i denne sammenhengen.

Forresten: Hedvig er aldeles nydelig!

Annonse

Det passer fint, Hedvig høres også nordisk ut. Fint navn, men lurer litt på hvordan det uttales - med kort e som i Ted eller lang som i Lena?

Anonymous poster hash: c387a...fc7

Jeg sier "hedvik" med trykk på e-en. Jeg tenkte egentlig på Hedvig som et norrønt/nordisk navn helt til jeg sjekket det i en navnebok eller på nettet.

Jeg har forelsket meg i navnet Hedvig. Jeg vet det er av tysk opprinnelse.

Av andre navn, liker jeg best norrøne/nordiske navn som Nanna, Idunn, Saga, Signe, Sigrid, Astrid, Alva, Viljar, Alvar, Ragnar, Borgar, Brynjar osv. Synes dere Hedvig kan passe med søsken som har norrøne/nordiske navn?

Å ja. Hedvig er forresten staut og staselig. Go for it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...