kosti Skrevet 14. november 2013 #1 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har selv fått påvist det og syns det er skremmende og gjør at jeg er redd for at jeg ikke kan bli gravid/fullføre et svangerskap. Har mistet 4 ganger mest sannsynlig er faktor Leiden homozygot årsaken til jeg mister. Er det andre som har faktor Leiden? Har dere mistet flere ganger? Har dere startet opp på forebyggende medikamenter for å forhindre SA/MA? Hva medikamenter bruker dere, når startet dere på de forskjellige medikamentene? Noen med solskinnshistorier? Kjenner jeg er redd for jeg ikke skal kunne fullføre et svangerskap igjen. Mister litt håpet når jeg har mistet så mange ganger og i tillegg den diagnosen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096897-er-det-flere-som-har-f%C3%A5tt-p%C3%A5vist-faktor-leiden/
Luddes mamma Skrevet 15. november 2013 #2 Del Skrevet 15. november 2013 Hei! Jeg har Leiden Mutasjon - men bare hetrozygot, så mildere variant. Jeg har mistet 9 ganger (to ganger pga kromosonfeil), men fikk en datter nå i august :-) Gikk på Fragmin store deler av svangerskapet (fra ca uke 13 til fødsel), men har også brukt fragmin alle de andre gangene også fra dag 1, med midre hell... Du som har fått påvist homozygot må vel gå på blodfortynnende hele svangerskapet eller? Hva sier legen? Lykke til! Håper det går bra til slutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096897-er-det-flere-som-har-f%C3%A5tt-p%C3%A5vist-faktor-leiden/#findComment-145858793
kosti Skrevet 15. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg går nå fast på Albyl-E. Det skal jeg bruke til jeg blir gravid og ut svangerskapet. Når jeg får positiv test starter jeg opp på Klexane og Crinone. Når mistet du ca. Jeg har mistet 2 ganger når jeg er ca. 5 uker. Første og siste gangen mistet jeg da. Ved andre svangerskap hadde jeg ikke normal HCG stigning og svangerskapet utviklet seg ikke normalt. Gikk i fra uke 5 - 9 å viste med 99% sikkerhet at det kom til å ende galne vegen. Hjerte banket ikke når det skulle, var ikke tegn til at det kunne være et embryo der før uke 7, men ikke tegn til hjerte som banket. I uke 8 var det tegn på at det filmet litt i hjertet, men svangerskapet tilsvare rundt uke 6. Ved uke 9 var filmingen stoppet opp og HCG nivået var ennå mer flatet ut. Så da blei blei det medisinsk abort. 3. Svangerskapet utviklet alt seg normalt til uke 8. Når jeg var på UL. I uke 7 var alt normalt. Ved uke 8 begynte jeg å kjenne mer murring i magen, magen flått ut, jeg fikk ikke sove før på morningen. Jeg kontaktet legekontor, legevakt og gynekologen. Alle så bare det er normalt at symptomene begynner å ta av då, så kos deg videre. I uke 10 orket jeg ikke mer kontaktet lege for sykemelding og forklarte mine følelser. Han så jeg sko reise direkte til gynekologen og forklare situasjonen på ny. Fikk komme inn til UL og det viste seg at jeg hadde rett fosteret hadde vert dødt siden uke 8. Da så jeg at jeg ville ha utskrapning. Nekter å ta Cytotec igjen. Første å siste gangen ordnet alt seg opp av seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096897-er-det-flere-som-har-f%C3%A5tt-p%C3%A5vist-faktor-leiden/#findComment-145859191
Luddes mamma Skrevet 18. november 2013 #4 Del Skrevet 18. november 2013 Hei. Begynner å bli noen år siden (husker ikke alt i detalj lenger), men jeg har mistet 6 små mellom uke 5 og uke 8. 3 ganger så vi et lite foster med hjertelyd først og 2 ganger var det ikke hjertelyd ved tidlig UL, bare et lite foster og en gang tom fostersekk. 2 av disse har jeg brukt Cytotec og det har fungert bra, 4 ganger har kroppen fikset alt selv... En gang mistet jeg etter påvist hjertelyd i uke 9, da med utrskapning. 2 ganger har jeg mistet etter uke 12. En gang i uke 14 og en gang i uke 17. Fosterene har ikke fulgt normal vekstkurve ved begge graviditetene, men ellers virket ganske"normale" frem til død. Obduksjon etter fødsel og utskrapning har påvist kromosonfeil. Tror jeg har testet alt av mulige medisiner i løpet av årene... Min datter som jeg nå endelig har fått, var et resultat etter at vi hadde gikk opp å få et barn til. Var livredd for abort/døfødsel frem til fødselen... Lykke til - håper virkelig det løser seg for dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096897-er-det-flere-som-har-f%C3%A5tt-p%C3%A5vist-faktor-leiden/#findComment-145865628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå