Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Ikke er hjemme uten at du er skikkelig syk? Anonymous poster hash: 73220...cd6
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Ja.. Blitt sendt hjem flere ganger og har 2 sykehusinnleggelser med hasteoperasjon få timer etter jobb.. Da satt jeg på jobb med 40 i feber begge gangene, men følte det som nederlag å bli hjemme.. Er blitt litt flinkere, men aldri brukt egenmelding.. Anonymous poster hash: 9716d...295
Jippipippi Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Jepp! Jeg har nesten ikke vært bort fra jobb(en uke med influensa type 40 i feber). Jeg er 34 og har jobbet siden jeg var 18. Men i svangerskapene har jeg vært sengeliggende og sykemeldt fra ca uke 7. Jeg jobbet tom når jeg hadde kyssesyken, det var tungt det. Men jeg visste ikke hva som var galt, ble påvist i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Nei. Anonymous poster hash: 50cf1...2a5
Himmel og hav Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Når det gjelder sykdom, så har jeg det, men jeg skal innrømme at det er fredags ettermiddager, der jeg strengt tatt ikke har noe særlig å gjøre, hvor jeg velger å lese nettaviser istedenfor å gå og fylle papir på printerne, bære kopper til kantina, arkivere eller andre nitriste arbeidsoppgaver
PrinsesseHengepupp Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Ja. Og jeg holder meg hjemme om jeg er syk. Det er svært lite som irriterer meg mer enn sjuke folk på jobb. Både personalgruppa og de vi jobber med blir da utsatt for smitte, noe jeg syns er bare egosistisk. Har sendt hjem sjuke folk før, og gjør det gjerne igjen. Ser at mange trekker parallell mellom høy arbeidsmoral og lite fravær. Jeg vil si de to tingene har fint lite med hverandre å gjøre. Har man høy arbeidsmoral yter man sitt beste på jobb, det innebærer faktisk å holde seg hjemme om man ikke kan yte fullt ut.
Virginia. Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Ja, strekker meg vanligvis veldig langt for å stille opp. Men har også vært i den situasjonen at jeg på et tidspunkt var nødt til å la den dårlige samvittigheten over å være borte fra jobb fare, måtte bare ta dag for dag en periode da.
Plutselig_gravid Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Jeg har høy arbeidsmoral, men holder meg hjemme når jeg er syk. Kan ikke fordra når folk kommer sjuke på jobb. Hvem skal de bevise hva for?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Ja.. Blitt sendt hjem flere ganger og har 2 sykehusinnleggelser med hasteoperasjon få timer etter jobb.. Da satt jeg på jobb med 40 i feber begge gangene, men følte det som nederlag å bli hjemme.. Er blitt litt flinkere, men aldri brukt egenmelding.. Anonymous poster hash: 9716d...295 God arbeidsmoral er ikke det samme som å aldri ta sykedag når man trenger det. Vil heller si det er utrolig egoistisk å gå på jobb å smitte andre når man er syk, barefordi man skal være så fordømt pliktoppfyllende utad Anonymous poster hash: c279f...936
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Når det gjelder sykdom, så har jeg det, men jeg skal innrømme at det er fredags ettermiddager, der jeg strengt tatt ikke har noe særlig å gjøre, hvor jeg velger å lese nettaviser istedenfor å gå og fylle papir på printerne, bære kopper til kantina, arkivere eller andre nitriste arbeidsoppgaver Alle har det slik i blant. Og har man for lite å gjøre i perioder, så må man jo gjerne fylle tiden med ett eller annet. Anonymous poster hash: 725a6...c74
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Jeg er flink og gjør jobben min, og jeg trives godt og yter svært god kundeservice. Men jeg kan være sløv noen ganger, jeg innrømmer det.. Kan ofte sitte litt og lese nettaviser, chatte på facebook osv.. Innrømmer også at jeg har tatt egenmelding noen ganger uten å være syk. Aldri vært sykemeldt da, og jobbet hele svangerskapet. Men har tar "fri" noen dager i løpet av året når jeg er sliten og rett og slett trenger en pause fra alt for å hente meg inn. Det går uansett bare utover meg selv, siden arbeidsmengden min uansett er den samme og det bare er jeg som kan gjøre den. Anonymous poster hash: e7592...697
Gilette Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Ja, vil si jeg har det. Er sjef i eget firma med flere ansatte så må gå foran med ett godt eksempel.
Tingenes Herre Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Ja. Jeg er sjef og har ansvaret for mange andre. Det hjelper jo at jeg digger jobben min også, da ;-)
Miamimom Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 Ja, absolutt. Det hender jeg er syk eller hjemme med sykt barn, men har aldri vært i nærheten av å bruke opp " kvoten" og det er alltid reell sykdom. På min jobb er det ALDRI lite å gjøre, så jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i et slikt tilfelle. Men sannsynligvis hadde jeg ikke kastet meg over de kjedelige rutineoppgavene som sekretærene per i dag tar seg av..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 Kanskje litt for høy? Ved smittsom sykdom er jeg hjemme men ved plager og sykdom som bare rammer meg er jeg på jobb til jeg komner... Får dårlig samvittighet av å ta pauser...
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. november 2013 #17 Skrevet 15. november 2013 Ja det har jeg, men jeg har også vett til å holde meg hjemme når jeg er syk. Jobber tross alt med mange andre, barn også, og jeg vil jo ikke at de skal bli syke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå