Gå til innhold

Noen fler som snuser her? Eller har gjort?

Anbefalte innlegg

Jeg snuser og klarer F*** ikke å slutte! Jeg prøver og prøver, men med medisiner av og på hele tiden sliter jed med å finner motivasjon og vilestyrke til å slutte. Jeg tenker jo selvfølgelig HELE tiden på at kanskje det er nettopp snusen som er grunnen til mange negative innsett. Noen erfaringer, tips eller råd rundt dette? Jeg VET at mange tenker at det bare er å slutte, men dette har jeg altså prøvd uten helle mange ganger. Suget tar rett og slett totalt overhånd! Fortvila :( 

Anonymous poster hash: e56de...48d

Fortsetter under...

Er røyk her, men kjenner igjen slitet ja. Er blitt kjempeflink til å slutte å røyke, gjør det titt og ofte ;-) Har ikke funnet oppskriften her heller, men jeg prøver, og jeg ER flink, stort sett. For meg vet jeg det er mye psykisk, for jeg har abortert 5 ganger og alle gangene sluttet jeg å røyke når jeg fant det ut, men så mistet jeg jo senere. Og inni hodet mitt tror jeg det er en liten djevel som sier at det ikke spiller noen rolle for jeg kommer til å miste uansett om jeg røyker eller ikke. Helt og holdent idiotisk. Men nå er vi jo i forsøk med donor, og jeg MÅ jo bare klare det. Tar en dag i gangen og belønner meg selv med pepsi max i store mengder (sikkert ikke så bra det heller, men føles litt bedre). Også sprekker jeg litt av og til. Men jeg har funnet ut at om jeg tenker "dette er min SISTE sigarett ever" går psyken og suget i taket, så det har jeg sluttet med. Jeg tenker heller at jeg har en liten pause, og feks ikke skal røyke mer før neste onsdag eller før desember :-p Lurer meg selv rett og slett ;) 

Jammen den pepsi max`n får vi jo heller ikke drikke særlig av, hehe! 2 kopper kaffe/te eller pepsi max. Så når jeg da ikke skal snuse, ikke skal drikke kaffe/pepsi max og til og med en kopp te skal gi meg dårlig samvittighet da mister jeg helt motet :P Jeg klarte å slutte å røyke ved hjelp av røykeplaster for noen år siden, men prøver jeg det nå får jeg jo allikevel i meg nikotinen. Alt for dårlig av meg, men avhengigheten er så ufattelig stor! 

En kan drikke mye Pepsi Max, er mye mer koffein i kaffe. Sist svangerskap holdt jeg meg til at man ikke skal drikke mer enn en liter om dagen, hehe... Sjelden jeg drakk SÅ mye da. Men jeg kunne ikke kutte ut brusen!! Har jeg ikke gjort denne gangen heller.

Tips til snus-slutt fra min bedre halvdel: läckerol under leppa i steden..:)

Jeg har selv snust en boks for dagen,men tok min siste snus dagen før innsett. Er nå fem dager snusfri!:-) storfornøyd med det. Det er en kamp,men erstatningen min er salte Dentpastiller,hehe. Har spist noen esker til nå,men det i hvertfall bedre enn å snuse. Du kan også prøve slutta-appen,eller Onico nikotinfrisnus. Suget varer ikke lenge når det kommer,men klarer man å stå i mot de første dagene,så blir det bedre for hver dag som går! Lykke til:-) kan jeg klare det,så kan alle klare det:-)

Mannen min har greidd å slutte å snuse etter 20 år som nikotinslave! Han snuste en boks porsjonssnus om dagen(i mange år) . Han gikk først på nikotin tyggiss og så byttet han over til vanlig tyggiss etterpå. Og så tok han fishermans friend -mintversjonen under leppa. Nå har han vært nikotinfri i 3 mnd og snusfri i 5 :) . Lykke til, jeg er sikker på du greier det, når mannen min fikk det til er det håp for alle :D . Blir spennende å se om det har hjulpet på spermen, han har hele tiden hatt litt redusert(men ikke så dårlig at vi ikke bør greie det på egenhånd da)

Annonse

Så herlig at folk engasjerer seg :) Jeg har innsett på fredag, holder på å motivere meg opp til at DET er sluttedagen! Får bare passe på å ikke ha snus i hus, og klare å motstå fristelsen på butikken. Denne gangen skal ejg klare det!! 

Tenk over hvor mye tobakkindustrien vet om deg som forbruker, slik at de selv i Norge kan rette sin markedsføring for å nå hver og en forbruker. Akkurat det merket du er ute etter finnes alltid der du handler. Det er ikke tilfeldig. 

Tenk over hvor høye lønninger de ansatte i tobakksindustrien i Norge har, tiltross for at produktet de selger bare kan ødelegge helsen, aldri noe annet. 

Det kan virke som tobakkindustrien må betale store avgifter til Staten Norge for innførsel av sitt produkt, men det er i virkeligheten bare en brøkdel av det de tjener på salg av sitt helseskadelige produkt.

Vet ikke om dette hjelper deg, men det motiverte hvertfall meg til å legge ned sigaretten på dagen og aldri se meg tilbake. 

Anonymous poster hash: 5eeb0...f98

Jeg føler VIRKELIG med deg, sitter å sliter med akkurat det samme. Viljestyrken når det kommer til snus er så lav at man skulle tro snusen var dop, noe det i utgangspunktet sikkert kan sammenlignes med. Jeg har "klart" det ved hjelp av onico og niktotintyggis. Nå er det det som gjelder, og tyggisen roer de verste abstinensene mens onicoen tar bort suget ved å putte noe i leppa. Jeg vil slutte med nikotintyggisen også og satser på å bli kvitt den ganske snart, startet på hormoner idag :/ Har ett IVF forsøk bak meg, hvor jeg snusa helt fram til hormomstart... bah, skikkelig vanskelig er det, og det irriterer meg, at snusen at et så godt tak på meg :/

Ønsker deg lykke til, du klarer det, men det er sykt vanskelig. Ble smådeppa da jeg startet å slutte,hehe... 

Nå har jeg ikke snust siden fredag!! Er jo helt utrolig! MEN abstinensene er virkelig værre enn man skulle tro! Ganske amper nå kombinert med å være hormonella fra før kan man si :P 

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...