Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg er nå i mammapermisjon og har en datter fra før på 2 år som går i barnehage. Jeg har lyst til å utnytte tiden nå når jeg er i permisjon til å kunne ha henne kortere dager i barnehagen og få vært mer med henne i løpet av dagen, hverdagen kommer fort nok der vi begge jobber fullt så vil veldig gjerne få mer tid med henne, men samtidig trives hun så godt i barnehage så vil at hun skal få være der også. Problemet mitt er hvilken tid jeg skal bringe og hente. Ideelt sett for meg selv så kunne jeg tenkt meg rolig morgen hjemme, spise frokost sammen og så levere henne til kjernetiden 9.45 for så å hente henne 14.30/15.00. Men de dagene jeg har gjort dette så er det såå vanskelig å levere henne, hun gråter masse og roper etter meg osv osv..virkelig en skikkelig dårlig start på dagen og vondt for oss begge, de ansatte påpeker også dette. Når jeg derimot leverer til frokost ca kl 08 så er hun strålende fornøyd, vinker og løper glad inn for å spise frokosten sin. Å få delta i frokosten er altså veldig viktig for henne så jeg har fram til nå stort sett levert henne da. Men det tidligste jeg egentlig kan hente henne er kl 14.30/15.00..eller jeg kan selvfølgelig hente før hvis det er noe spesielt, men hun sover stort sett til kl 14 og så har de fruktmåltid etter dette og merker at jeg "forstyrrer" hvis jeg henter før hun har fått deltatt på dette også, og så blir det jo dumt å hente henne før hun skal sove også og har jo ikke noe for seg. Ble langt og detaljert dette..det jeg lurer på er når ville du levert og hentet henne? Må jeg bare fortsette som nå og ha henne i bhg minimum fra 8 - 15 og glemme ønsket om å ha henne mer hjemme eller fins det en annen løsning jeg ikke ser her? Eller kan det hende at hun vil bli vant til å spise frokost hjemme og levert senere hvis jeg bare gjør dette over tid en stund? Har også tenkt på å ha henne hjemme hele dagen noen dager, og det gjør jeg også i blant, men ser at hun kan bli litt lei av å gå hjemme lange dager med meg og lillebror også så hadde vært så mye bedre å hatt henne kortere dager i bhg i stedet. Anonymous poster hash: 048bb...90f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Hva tenker du er best for barnet? Og tenker du at det du ønsker er viktigere enn hva barnet tydeligvis ønsker og vil? Lever henne til frokost i barnehagen siden det er det som fungerer best for datteren din. Anonymous poster hash: 7e13e...7dd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde samme problemet da jeg fikk nr2, bortsett fra at eldste var nesten 3 år og jeg fødte på våren før han skulle over på storbarnavdeling. Vi endte opp med at jeg leverte til frokost så lenge han gikk på småbarnsavdelingen og med sommerferien og så overgang til ny avdeling, gikk det bra å levere senere. Dvs vi hadde en del tilvenningsproblemer, men jeg tror ikke de hadde noe med at jeg leverte etter frokost å gjøre, for forsøkte noen ganger å levere til frokost, men det var det samme da. Anonymous poster hash: d478f...5c5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Jo det beste for henne er sikkert å bli levert til frokost..for starten på dagen blir bedre for henne, men jeg skulle ønske jeg fikk mer tid med henne..men det er kanskje egoistisk å tenke..samtidig tror jeg nok hun ville likt å ha mer tid her hjemme sammen med oss også, hun liker veldig godt å spise frokost her sammen med oss og vi har en kjempefin morgenstund helt til vi kommer i barnehagen og det blir "krise" fordi hun ikke får spise der også. Hadde trodd at jeg skulle få til å ha korte barnehagedager, men ikke alltid det er like lett i praksis som man kanskje skulle tro. Men får vel bare fortsette som før, hadde kanskje gått bedre å levere henne senere om hun var litt eldre ja, bare synd at når hun blir så gammel så begynner jeg i jobb igjen :/ HI Anonymous poster hash: 048bb...90f
GeeGee Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Hva med å ha henne hjemme en dag innimellom? Kanskje en dag i uken, eller en dag annenhver uke? Og da gjør dere noe spesielt gøy, tur til badeland, akvarie/dyrepark, handle julegaver, besøke pepperkakebyen, bake, perle, male, museum, stranden (om sommeren), osv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Det var en god ide, om jeg har henne hjemme hver onsdag f.eks så blir det vel ikke for stort avbrekk fra bhg for henne heller + at vi får masse kvalitetstid sammen. Så får jeg bare vri hjernen å finne på masse vi kan gjøre som jeg greier å ta med både henne og lillemann på alene Takk for tips! Anonymous poster hash: 048bb...90f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Hva med at hun får "fri" en dag i uka? Da har du masse tid den dagen.. Onsdager for eksempel? Jeg satte opp 40% plass når jeg fikk nr 2. Eldste hadde da 2 fine dager i barnehagen hver uke og masse tid med meg og baby.. Etter et år i permisjon begynte begge fulltid.. Anonymous poster hash: df46c...52e
Edelweis Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Slik har det vært her også. De synes det er værre at mamma drar om jeg leverer sent. Jeg endte opp med å levere til frokost kl 08 og hente 14.30 etter 2.maten :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde mi hjemme hver onsdag gjennom hele permisjonen med nr.2. Det er oftest roligere å bli levert på morgenen da det enda ikke er kommet så mange unger og de får kommet inn i leken med en gang etter frokost. Begge mine har hatt det slik. Jeg henter tidligst etter/ under ettermiddagsmaten de gangene jeg har mulighet til det nå. Anonymous poster hash: fea64...d39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 hadde det gått an å først spise frokost hjemme, men at hun får med litt oppskåret frukt e.l. i matboksen sin og kommer slik at hun får spist det? Altså ikke så sent som 9.45 men likevel senere enn 8? Da jeg jobbet i barnehage var det flere som gjorde det slik. For de var som din datter, fikk en god start på dagen når de fikk være med på frokosten. Så hadda da med seg en frukt eller yoghurt og fikk spise det Anonymous poster hash: dc6e0...c52
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Skulle ønske det hadde gått an, men frokosten slutter halv ni og etter det får de ikke lov å spise noe... leverer henne ca 8 - 8.15 slik at hun skal rekke å spise. Men det hadde vært en veldig god løsning hvis det hadde gått HI Anonymous poster hash: 048bb...90f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Skulle ønske det hadde gått an, men frokosten slutter halv ni og etter det får de ikke lov å spise noe... leverer henne ca 8 - 8.15 slik at hun skal rekke å spise. Men det hadde vært en veldig god løsning hvis det hadde gått HI Anonymous poster hash: 048bb...90f aha skjønner, er vel litt forskjellig praksis på det ja Anonymous poster hash: dc6e0...c52
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Har samme utfordring, men kun en dag i uken. Fire dager kommer de til frokost fordi jeg jobber, men den ene dagen jeg har fri og kunne tenke meg at vi sover lenge og koser oss med frokost hjemme, nei da må jeg ha på vekkerklokke og være i bhg til åtte. Får ikke 2 åringen spise der som resten av uka blir det bare grin og tull og resten av dagen er ødelagt for meg, blir sittende å tenke at jeg burde gjort det annerledes. De er hjemme noen av fridagene da, men har jeg ærend og de skal i barnehagen må vi komme tidlig. Synd egentlig. Anonymous poster hash: a6133...cb0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 Og forresten, som HI sier, blir henting først 15 pga soving og frukt, merker også at jeg avbryter moroa hvis jeg henter før frukt/ettermiddagsmat. Anonymous poster hash: a6133...cb0
Gjest meg&mini Skrevet 14. november 2013 #15 Skrevet 14. november 2013 Jeg ville hatt henne hjemme en dag i uken! Jeg valgte å ha min eldste hjemme to dager i uken, siden jeg er i permisjon:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #16 Skrevet 14. november 2013 Og forresten, som HI sier, blir henting først 15 pga soving og frukt, merker også at jeg avbryter moroa hvis jeg henter før frukt/ettermiddagsmat. Anonymous poster hash: a6133...cb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå