Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Noen som har erfaring? Tror min har det for vakuumet glipper hele tiden når han dier så han svelger mye luft. Også kjennes det ut som han napper og rasper i brystvorten hele tiden. Slik var det ikke med forrige. Er raspingen pga tungebåndet som er kort. Anonymous poster hash: ff7e5...ff5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Dra til legen eller føden og få de til å klippe det, tar to sekunder, og ungen gråter ca like lenge, og ammingen blir umiddelbart bedre Anonymous poster hash: 39f46...022
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Dra til legen eller føden og få de til å klippe det, tar to sekunder, og ungen gråter ca like lenge, og ammingen blir umiddelbart bedre Anonymous poster hash: 39f46...022 Føden? Han er 4 mnd. Har vært slik hele veien. Anonymous poster hash: ff7e5...ff5
Siamese Hellhound Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Det kan også være at det spruter litt mye, sånn at det glipper da. Min gutt nr 2 glapp på ene puppen, og det er den puppen som av en eller annen grunn løper litt løpsk noen ganger og produserer veldig mye melk. Dette gikk over av seg selv. Men du kan jo google om det er noen bakdeler v å klippe tungebåndet, hvis ikke, er det jo ikke farlig å gjøre det.
Siamese Hellhound Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Åja, så alderen nå. Da ville jeg fått det klippet. Hvis du får til å se på tunga, er den ofte litt hjerteformet hvis tungebåndet er stramt, tunga blir liksom ikke spiss, hvis du skjønner.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Se om babyen får tungen ut av munnen og hvis den gjør det, er den hjerteformet? Har klippet på alle mine barn. Nr en når hun var 1 1/2 år og måtte ha narkose, nr to når hun var 8 uker og nr 3 på føden 3 timer etter fødsel. Nr en var verst. Sjekk det kjapt om babyen er 4 mnd, jo eldre de er jo mer smerte kjenner de. Anonymous poster hash: 1bf8c...025
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Her fant de stramt tungebånd etter to dager på barsel, men da var allerede skaden skjedd. Det endte med ekstremt såre brystvorter og til slutt brystbetennelse. Anonymous poster hash: 3e476...624
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Jeg led meg gjennom det i 2 mnd før jeg ikke klarte mer. Tenkte ikke på at det var tunga som var problemet. Da hun var 4 klippet de det da mandlene ble operert ut. Da var hun mer plaget av smertene fra tunga enn mandlene. Så jeg tror også det er lurt å få sjekket opp i det tidlig. Anonymous poster hash: 0d72d...813
:)novemberbarn:) Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Datteren min hadde stramt tungebånd når hun ble født. Det ble oppdaget på legekontrollen på sykehuset, men alle trodde det gikk fint. Og jeg visste ikke bedre siden jeg var førstegangs. Ble veldig fort sår, mer enn vanlig tror jeg. Hun sov mye og litt vanskelig for henne suge riktig . Vi veide på helsestasjonen og det viste seg at hun gikk ned i vekt. Vi ble sendt til sykehuset og tungebåndet ble snittet. Det gikk veldig bra. Da var hun 2 uker. Med litt veiledning i ammeteknikk, så gikk det seg til. Hvis nestemann blir født med det også, så skal det gjøres noe med det med engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå