Gå til innhold

Dere gravide og pepsi max avhengige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere klart å kutte det ut/ned? Hvor mye drikker du hver dag? Jeg har klart å kutte ned på usunn mat og drikker mye vann, spiser variert og tar vitaminer. Men den pepsi maxen klarer jeg meg ikke uten altså. Blir vel en halvliter hver dag :( da drikker jeg ikke noe annet kaffe da. Men det er jo masse annet drit i det.

Anonymous poster hash: 32f88...aaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går helt fint å drikke det :) Fikk en perfekt og frisk sønn etter litt pepsi max ja ;) Er mye annet som er mye verre enn pepsi max, bl.a. alle tilsetninger som finnes i kjøtt, annen mat osv. Så kos deg med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: bf9b7...622
Skrevet

Er heller coca cola avhening! Enda verre nå med hormonene! Er i uke 27 og målene er som de skal :) drikker ca 2 glass hver dag så nesten en halv liter! Kuttet ned på alt annet san at jeg ikke får så dårlig samvittighet ovenfor lilleman! Men akkurat colaen sliter jeg med assa!!Den er vanskelig å kutte på :P men har faktisk fått dilla på frukt og makrell i tomat på brødskvien så får i meg noe sunnere enn før :D

Skrevet

Jeg drakk tre liter (!!!) cola om dagen da jeg ble gravid. Var hos jordmor samme dag som jeg testet positivt. Fortalte henne om cola-drikkingen min, og hun sa selvsagt at jeg måtte skulle ut brusen. Etter 4-5 dager ringte hun meg for å høre hvordan formen var, og den var dåååårlig! Noe hun hadde regnet med, der var derfor hun ringte. Hun regnet med at jeg hadde fått "problemer" etter brus-stoppet min. Så jeg fikk lov til å drikke 0.5 liter om dagen, det gjorde absolutt ingenting. Dette kunne jeg kose meg med hver dag, så lenge jeg var flink å drakk masse vann ved siden av ;) og ut kom en frisk og rask gutt :)

Skrevet

Jeg er avhengig av Pepsi max!, drakk 1/2- 1 l om dagen i siste svangerskap. Tok det opp med flere leger, alle sa det var helt ufarlig! Hold deg under anbefalt mengde så går det helt sikkert bra;-))

Anonymous poster hash: e2948...201

Skrevet

Pepsimax forverrer kvalmen denne gongen. Like greit :)

Skrevet

Er i uke 36 og drikker vel mellom en halv og en liter pr. dag. I starten av graviditeten var jeg flink og holdt meg til en halv liter pr. dag, men nå har det sklidd ut.

Anonymous poster hash: 3c8e9...e97
Skrevet

Koffein er virkelig ikke bra når men er gravid. Nyere forskning viser at mer enn 100 gram koffein om dagen kan doble sjansen for spontanabort samt gi lav fødselsvekt.

Det burde man ta på alvor, og ikke oppfordre andre til å fortsette med. 

Anonymous poster hash: 9b1d5...d7f
Skrevet

Jeg har brukt en veldig fornuftig jordmor som overhodet ikke var hysterisk, men akkurat brusdrikking var hun nøye på. Både pga koffein, sukker og kunstig søtningsmiddel. Det aller meste går bra her i verden, men det er enkelte ting jeg ikke "tar sjansen på" at går bra selv om oddsene er på min side. Derfor har jeg blant annet spist og drukket sunn mat i svangerskapene og kuttet tvert alt som har hatt med aspartam osv å gjøre.

Men nå er jeg på Pepsi Max kjøret igjen, dessverre...

Anonymous poster hash: ef841...1a9

Skrevet

Det er tenna som får det.

Anonymous poster hash: 593aa...87a

Skrevet

Koffein er virkelig ikke bra når men er gravid. Nyere forskning viser at mer enn 100 gram koffein om dagen kan doble sjansen for spontanabort samt gi lav fødselsvekt.

Det burde man ta på alvor, og ikke oppfordre andre til å fortsette med.

Anonymous poster hash: 9b1d5...d7f

I cola så ligg koffein mengden på 40-50mg i et glass. En kopp trakterkaffe har ca 110mg. Så for å komme opp i dine 100g koffein så blir det en del kopper kaffe og liter Pepsi max 😉

Anonymous poster hash: 88a0c...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...