Gå til innhold

Furu-seksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en furu-seksjon som jeg har arvet av mamma. Selv om dette er så "ut" som det kan bli, nekter seg å kaste/selge den! Mamma elsket den, og det er det eneste møbelet (den og en sjenk i samme stil) som jeg har beholdt av de møblene jeg arvet)

Jeg lurer veldig på om jeg skal prøve å male den eller noe?? Jeg prøvde å legge ved bilde, men klarte det ikke med tlf ;) (it-ekspert skjønner dere,haha) har dere noe lignende dere har malt? Kunne jeg sett bilder?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har en umalt vi. Og spisebord og stuebord i samme stil. Det er så ut at det sikkert snart blir inn igjen. ;)

Kjenner noen som malte sin hvit nettopp. Det ble kjempefint. :)

Skrevet

Hehe, du sier noe der ;) jeg er så redd jeg skal ødelegge den helt om

Jeg maler den... Helt hvitt liker jeg ikke... Bilder?? ;)

Skrevet (endret)

Her er bilde av retrostua mi. Eller furu-helvete om du vil. ;) Trives godt med dette og kunne ikke tenkt meg å male. :)

Bildet ble forresten tatt da vi drev å flyttet inn. Derfor litt rart i hyllene.

post-845576-4337_thumb.jpg

Endret av Musemorbr /
Skrevet

Haha, den er så og si heeeelt lik min ;) min passer bare så dårlig inn den ellers så naturfarget (baige, grått, hvitt) stua mi ;)

Skrevet

Vi har brunt gulv, gråbrun sofa, brune 50talls gardinstenger, gullbrune gardiner og brune innramma trykk på veggene. Det fungerer, på en rar måte. Men nå skal det sies at vi valgte oss denne stilen da vi skulle ha første barnet og innså at det vi hadde ikke var mye barnevennlig. Da gikk vi for det desidert mest barnevennlige vi kunne finne. Runde kanter, og i en prisklasse der man ikke akkurat gråter hvis det blir hakk og riper. Kan godt se at det ikke er for alle. :)

Annonse

Skrevet

Vi har en sånn som jeg har malt i en blå grå farge. Ble veldig fornøyd.

Skrevet

Har en nabo som malte sin lyseblaa, det ble utrolig stilig!

Skrevet

Jeg maler ikke, jeg beiser :D

Du kan beise den med drivved beis. Knallfint!

Anonymous poster hash: 20179...7ea
Skrevet

Har bord og stoler som vi malte hvitt. Ble kjempefint, og jeg er storfornøyd!

Håper aldri det blir in igjen ;)

Anonymous poster hash: 64794...1a2

Skrevet

Jeg har en furusjenk som jeg lakkerte med eikefarget lakk. Den ble kjempefin! Vet også om noen som har malt sie furumøbler, og det blir veldig pent. Om det er ubehandlet furu, så kan det være lurt å ta en runde med kvistlakk før du maler.

Skrevet

Jeg hadde også en veggseksjon i furu som jeg fikk av min bestemor når jeg flyttet for meg selv første gang. Den besto av en sjenk nede og overbygg med glasskap. Overdelen kastet jeg men neddelen har jeg malt i hvit høyglans og har "diamant" knotter på. Vurderer også finne nye ben til den- gjerne i krom. Jeg blir nok tviholde på den selv om jeg hater alt av furumøbler, men slik den står nå er den faktisk et blikkfang og jeg får mye skryt av den;)

Anonymous poster hash: 15c64...376
Skrevet

Furu er skrekkelig, spesielt gammel og gulnet furu. Jeg hadde en diger furukommode som var stilig i fasongen, men akk så furugul. Jeg malte den brunsort med mye glans, og den ble lekker!

Anonymous poster hash: 9c7fe...359

Annonse

Skrevet

Mine foreldre beiset sine møbler av ubehandlet furu. Det ble veldig bra resultat.

Men jeg forstår godt redselen din for å "ødelegge" møbelet. Jeg har selv en skjenk, et skap og et spisestuebord fra 50-tallet eller noe, som er fryktelig slitt i fargen. Mange merker og avskrapninger i lakken/ fargen. Så klarte jeg å la meg overtale av min mor til å male stolene og bytte trekk på putene, og jeg liker det ikke! De er malt hvite nå, men det slitte brune var sååå mye tøffere, finere, vakrere, you name it. Så nå sitter jeg med åtte hvite stoler og et slitt brunt bord (med en trefarga ileggsplate midt på) som jeg nekter å male enda hvertfall. Andre syns sikkert det er grisestygt, men jeg elsker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...