Ønskebaby14 Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Er det noen her som skal til oppstartsamtale i desember? Etter 8 laange mnd fikk vi endelig innkalling Vi hører til på riksen.. Er veldig spent på når vi får begynne med medisiner og hva som skjer på samtalen, noen som vet hvordan ventetiden er? Er ny her, så jeg har så mange (rare) spørsmål.. Takk for svar
PrinsesseHengepupp Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Vi var til samtale i mars og fikk beskjed om at vi kunne starte umiddelbart, men da var det allerede reservert donor. Ventet til august med å starte da, for vi var ikke forberedt på så tidlig oppstart og hadde bla et bryllup å gjennomføre først ;-) Men jeg ser her inne og andre steder at man normalt sett kommer i gang i løpet av ettpar-tre mnd etter oppstartsamtale. Jeg tror de setter deg opp på sånn ca den uken som vil være aktuell i forhold til syklus, så ringer man inn når mensen melder sin ankomst. Har man ikke mens har de opplegg for det og. På første samtale går man gjennom de praktiske tingene, hva man gjør, får resepter og en sprøyteboks og skriver under på papirer knyttet til donorbruk om man bruker det. Fort gjort :-p
mammadrøm Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Er det noen her som skal til oppstartsamtale i desember? Etter 8 laange mnd fikk vi endelig innkalling Vi hører til på riksen.. Er veldig spent på når vi får begynne med medisiner og hva som skjer på samtalen, noen som vet hvordan ventetiden er? Er ny her, så jeg har så mange (rare) spørsmål.. Takk for svar Vi tilhører også riksen. Vi fikk starte opp 3 mnd etter oppstartsamtalen. På oppstartsamtalen skal dere først inn til legen. Der får du spørsmål om syklusen din mm, samt tar en innvendig ultralyd for å se på folikkler og livmor. Deretter går man inn til sykepleier for en gjennomgang av medisinene, samt sette opp tid for oppstart. Masse lykke til:-)
elibjo Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Jeg er i Porsgrunn og fikk starte opp 3uker etter samtalen passa fint med hvor jeg var i syklus og at jeg skulle få kortregime.
Ønskebaby14 Skrevet 18. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2013 Tusen takk for svar!! Virker som det er vanlig å starte opp med medisiner etter ca 3 mnd. Vi skal ikke bruke donor, men regner med vi må ha icsi og ikke ivf..
Heltefrøken Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Jeg hører også til i porsgrunn og startet opp 9 dager etterpå. På første mens etter samtalen
TaraLaili Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Vi var til samtale i oktober og startet med medisiner nå i desember. Måtte stå over en syklus pga venteliste. Var hos fastlege i august hvor han sendte søknad om utredning da, så jeg synes det har gått veldig fort i forhold til hva vi hadde fryktet.
Heltefrøken Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Vi var til samtale i oktober og startet med medisiner nå i desember. Måtte stå over en syklus pga venteliste. Var hos fastlege i august hvor han sendte søknad om utredning da, så jeg synes det har gått veldig fort i forhold til hva vi hadde fryktet. Pga venteliste ? Vi var på samtale i slutten av oktober og begynte med medisiner 9 dager etterpå Skulle du på langt regime da?
*Enlitentil* Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Jeg måtte også vente en syklus pga fullt på klinikken i Porsgrunn.
Heltefrøken Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Så rart . Legen sa til oss : ingen grunn til å vente, vi hopper i det! Så vi ventet igrunn bare på første mens vi som kom ni dager senere..
TaraLaili Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Ja, jeg er på langt regime Nikoline E.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå