Gå til innhold

4000 å leve på fram til 10.desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mat som rekker i 1.5 - 2 uker. Må bruke rundt 150 på en gave og betale en regning på 500. Har da litt over 3000 som skal dekke alt (har allerede busskort). Er det gjennomførbart? Meg og et lite barn.

Anonymous poster hash: 668f0...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det BØR du klare ja! Er 1000 kr i uka, har klart meg med mindre enn det.. og jeg har 2 barn.

Anonymous poster hash: ae7e6...ea4
Skrevet

Absolutt. Handle inn mat så du har i skap og fryser. Vi er 5 og bruker 6000 på mat på 1 mnd.

Skrevet

Har mat som rekker i 1.5 - 2 uker. Må bruke rundt 150 på en gave og betale en regning på 500. Har da litt over 3000 som skal dekke alt (har allerede busskort). Er det gjennomførbart? Meg og et lite barn.

3000 kr til mat skal vel holde for en hel mnd for en voksen og ett barn.

Anonymous poster hash: 98883...b5a

Skrevet

Håper det skal gå greit! Glemte å nevne at jeg skal på julebord (bundet påmelding, dessverre) som vil koste 450 kroner. Håper jeg får plass til det oppi alt. Har en fryser som ikke engang er stor nok til å romme en grandiosaeske, så dårlig med lagringsplass :/ Har dessverre ikke plass til mer i skap eller kjøleskap. Pleier normalt ikke å være så trangt, men fikk en uforutsett regning på 8000... :(

Skrevet

Det hørtes lite ut. Vi hadde aldri klart oss med det. Vi er to voksne og to små barn. Vi bruker 8500,- på matbutikken i mnd.

Anonymous poster hash: 66c4c...4a5

Skrevet

Hm, ja det skal vel gå. Handle inn billig mat og spis tomt i skuffer og skap. :)

Anonymous poster hash: 039e7...71a

Skrevet

First price ris og makaroni er billig. Kjøttdeig av svin og kylling er også rimelig. Bare et tips :)

Anonymous poster hash: 53161...db2

Skrevet

Ja det tror jeg fint du klarer. Da vi var to levde vi på 3000 til mat, bensin, telefon, gaver, klær og husholdningsartikler pr mnd. Nå har vi nesten det dobbelte, og er 2 voksne (en gravid) og en bleierumpe. Da er barnetrygden inkludert, og den sparer vi. ;)

Skrevet

Må si du nesten er heldig da. Vi har 350,- som skal holde til 10 desember.. :( :(

Anonymous poster hash: fd6e5...df3
Skrevet

Ja det skal vel gå. Et lite barn som sikkert ikke spiser så mye, og du kan leve ekstremt billig på makaroni, pølser og billig brød og pålegg. Vann er gratis!:P

Anonymous poster hash: 6b66f...d93
Skrevet

Men husk at barnetrygden kommer da :)

Anonymous poster hash: 8242a...bb0
Skrevet

Usj, 350 kroner frem til den 10. høres ikke så ålreit ut, masse sympati! Barnet er veldig småspist, er nok jeg som er dyrest i drift. :P hvis jeg lager kjøttkaker ut av en pakke kjøttdeig og koker fire store poteter og litt gulrøtter, har vi egentlig mat til tre dager. Tenker i hvert fall at vi får spise samme mat i to dager denne mnd. Hvis ikke det går, får jeg bruke Mastercard. Har normalt minst 8000 mer å rutte med, så det bør ikke bli noe problem å betale ned neste måte. Får se positivt på det, nå blir jeg rutinert på å planlegge matinnkjøp og får slutt på onpuøskjøpene... Hi

Skrevet

*måned og impulskjøpene. Ikke så lett med mobil ;)

Barnetrygden er regnet med i summen. :P

Skrevet

så er det jo sesong for risgrøt ;);)

Anonymous poster hash: 033c5...e48
Skrevet

så er det jo sesong for risgrøt ;);)

Anonymous poster hash: 033c5...e48

Haha, ja, kanskje jeg skal ta i bruk den kjelen jeg kjøpte for 800 kroner, nettopp fordi jeg alltid brenner risgrøt. Har eid den i snart to år, og den er fortsatt helt ubrukt. Risgrøt er jo billig og godt! :)

Skrevet

tips, havregrøt er super billig. Jeg bruker omtrent 2,5 dl vann til 1 dl havregrøt+ en dæsj salt. Funker fjell til frokost. Og husman knekkerbrød koster 13-14 kr (på min lokale kiwibutikk), for en dobbel pakning.

Jeg har levd på 4000 i mnd (etter husleie) i ett år nå, så dette er absolutt oppnåelig :)

Anonymous poster hash: 1385e...269
Skrevet

Takk for flere tips. Har allerede masse havregryn og knekkebrød i hus. Har minst seks pakker ned knekkebrød, så går nok ikke tom helt ennå. :) Fant også ut at jeg har couscous nok til fire middager, så det hjelper også på. Supert med tips fra rutinerte mødre, da føles det med ett mer overkommelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...