Gå til innhold

Erfaringer fysioterapi/kiropraktor med baby???

Anbefalte innlegg

Var med vesla på 3 mnd hos fysioterapeut i dag, og det var ikke kjekt.

Hun hadde visst litt låsning i nakken, litt umodne bevegelser i hoftene, litt usymetriske valker bak på lårene, samt rectus diastase.(Andre som har hatt dette og blitt bedre av seg selv?)

Stakkars jenta hylte og hylte da hun ble undersøkt og ville ikke vise at hun kan løfte opp hodet fra mageleie, så damen skrev at hun hadde "intoleranse for mageleie og var irritabelt/urolig spedbarn".

Dette stemmer IKKE, hun er et veldig rolig spedbarn og er flink til å ha hodet oppe. Er nå redd for at hun skal få masse behandlinger hun ikke egentlig trenger. Ikke rart hun var sur og ikke ville gjøre "triks" etter at hun hadde fått knekket opp nakken..

Andre som har tatt med babyer til fysioterapeut? Hvorfor og hvordan var deres erfaringer?

Fortsetter under...

Hei kjære deg. Fikk klump i magen nå, ser tilbake på min lille da hun var 3 mnd som fikk behandling.

Hun hadde mye låsninger etter for kjapp fødsel. Skulle ønske vi fikk hjelp før, for hun plagdes tydelig, kunne ikke snu hode til annet enn høyre, kunne ikke ligge på magen. Og ammestilling var smertefullt for henne.. Så stakkars lille baby! Hun raste jo ned i vekt. Godt å endelig få en forklaring på hvorfor annet enn AM MER!

Men altså vi gikk til en fantastisk manuellterapeut på Ullern, Hedvig het hun. Eg anbefaler henne varmt ol dere bor i Oslo eller Bærum.

Jenta mi måtte få en del behandlinger. Hun var også treg med alt grovmotorisk og gikk sent.

Hun ble friskmeldt etter et år vel. Og hun er nå 2,5 år og en super aktiv jente. Aldri tendenser til ubehag, annet enn mye voksesmerter. Men det hadde jeg også som barn.

Det går seg til! Spør hvorfor hun skrev urolig, pm hun mere inni kroppen eller babyen av type.

Det blir bedre! Men ja grusomt å høre noen knekker opp din lille baby :(

Takk.

Nei, var faktisk ganske fælt å høre på, spesielt når hun så meg inn i øynene og bare skrek. Følte meg som verdens verste mor.

Godt å høre at det går bra med vesla di.

Hun skal til 3 til behandlinger i løpet av 2 uker, så satser jeg på aldri mer. Sover nå, men har våknet og grått to ganger siden behandlingen. Håper ikke dama har gjort vondt verre...

Heisann!
Noen ganger kan det bli litt verre før det blir fantastisk mye bedre! Min gutt gikk til kiropraktor grunnet låsninger i ryggen, han var da 5mnd... Og siden har var blitt 5mnd tok det mye lengre tid, vi måtte faktisk gå hver uke i 2mnd, deretter 1 gang i mnd frem til han var 1 år.

Skal også si at han allerede kunne stå osv i denne alderen, han var aldri "plaget" med noe og var bare snill og glad! Trodde ikke det var mulig men etter noen behandlinger var han mer glad enn noen gang, trodde ikke det var mulig:)

Lykke til! :)

Var til kiropraktor når frøkna var 5 mnder. Fantastisk flink med barn, dette er i Ålesund. Selve behandlingen synes hun har plagsom, men ellers gikk det greit. Vi hadde 4 behandlinger for å løse opp i rygg og nakke etter keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...