Gå til innhold

Når bestemte dere navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn, eller venter barn.. Når bestemte dere navna til barnet deres?

Brukte dere navnet underveis i svangerskapet, eller ventet dere til fødsel med å bruke det?

Anonymous poster hash: 0b141...de8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bestemte navn mange mnd før jeg ble gravid! Men det var mer sånn kosesnakk, hvis du skjønner? Og nå får vi endelig brukt de til sommeren:)

Skrevet

Eldste fekk namn då ho var 2-3 dagar gammal, yngste som drøyar ankomsten sin har ikkje namn enda.

Skrevet

Vi bestemte det 20 minutter etter hun kom til verden :)

Vi hadde 2 alternativer, og det navnet hun fikk var favoritten gjennom svangerskapet.

Men vi hadde lyst til å hilse på henne før vi tok den endelige beslutningen :)

Skrevet

Fikk navn 3 dager etter fødsel og navnet var ingen av alternativene jeg hadde på listen min

Anonymous poster hash: d7c5a...5d7
Skrevet

Et par tre mnd før termin begge ganger. Jeg blir like stressa av å ikke ha navnet klart som andre blir stressa av å ikke ha utstyret i orden til fødselen :)

Skrevet

Vi har ikke hatt navna klare før fødsel. Har hatt en liste, men den endelige avgjørelsen har vi ikke tatt før etter fødsel. Og de har blitt navn som ikke stod på lista, begge ganger. Har også hatt et favorittnavn begge ganger, men de har liksom ikke passa allikevel. Vi har i grunn ikke bestemt oss skikkelig før 4-6 uker etter fødsel.

Anonymous poster hash: a43d8...1fe
Skrevet

En mnd før fødsel

Rett etter han kom ut

Uke 25ca

Anonymous poster hash: f76df...1a5

Skrevet (endret)

Det endelige navnet fikk han når jeg var ca 4 mnder på vei :D

Jeg brukte ikke navnet før han ble født.

Endret av dagmamma_OS
Skrevet

Første: visste ikke om det var gutt eller jente - brukte vel et par dager etter fødsel tipper jeg.

Andre: fem uker etter fødsel. Han lå på stellebordet - og så plutselig datt navnet bare på plass. det var ikke et av de vi hadde vurdert. Fortalte faren at han hette nettopp dette - og han så litt forvirret ut - men bekreftet at han gjorde nok det - hørtes helt riktig ut.

Tredjemann: da jeg var tidlig i svangerskapet - han ble delvis kalt opp etter en spesiell episode som skjedde i første trimester - og som føltes riktig. Men hadde han vært ei jente måtte det blitt noe annet (visste ikke kjønn denne gangen heller).

Anonymous poster hash: 2ae93...f84
Skrevet

Vi hadde en laang liste med navn selv før jeg var gravid. Men, noen få uker før fødselen bestemte vi oss for ett helt annet navn :) Men, siden vi ikke visste kjønn, så kalte vi ikke babyen med noe navn før han var ute :)

Anonymous poster hash: bc2d2...f0c
Skrevet

Eldste fekk namn då ho var 2-3 dagar gammal, yngste som drøyar ankomsten sin har ikkje namn enda.

Der var du jo. Satt nettopp og tenkte på at du sikkert var i fødsel, eller fødte tidligere i dag. :)

Skrevet

Vi bestemte begge navnene mange år før barna kom :-)

Skrevet

Der var du jo. Satt nettopp og tenkte på at du sikkert var i fødsel, eller fødte tidligere i dag. :)
Neida, denne kjem nok ikkje frivillig :( Søndag blir det igangsetting om ikkje noko skjer..
Skrevet

Første var bestemt rundt ordinær ultralyd. Den vi venter nå offentliggjore vi navbet på (til familie) i går. Etter vi fikk vite kjønn sikkert var vi enige om navn også. :)

Skrevet

Neida, denne kjem nok ikkje frivillig :( Søndag blir det igangsetting om ikkje noko skjer..

Den har det nok alt for godt der inne. Slutt å spis då mange godsaker. ;) Lykke til, når enn det blir. :)

Skrevet

Eldste 8 dager, yngste tre uker.

Anonymous poster hash: 5a0ab...7c7

Skrevet

Eldste fikk et helt annet navn enn det som sto på listen, 1 dag gammel. 

Yngste fikk navnet sitt da hun var kommet ut av magen, ca 45 sekunder gammel, kanskje. 

Anonymous poster hash: 67838...60b
Skrevet (endret)

Med første hadde vi bestemt et guttenavn og et jentenavn før uke 18, denne gangen var det bestemt før han var lagd :-) Førstemann brukte jeg ikke navn på før han var ute i frykt for at han ikke passet til navnet, denne gangen bruker vi navnet i stedet for "babyen" :-)

Endret av jostine
Gjest meg&mini
Skrevet

Eldste var fire uker og fikk navnet sitt da hun var tre uker. Troooor vi;)

Skrevet

Elsdtemann fikk navnet rett etter han blei født. Han blei oppkaldt etter sin far da han var kjempelik faren fra første stund. Det var liksom helt naturlig.

Andre fikk navnet etter fødsel også, men det var et navn vi hadde likt en stund og nevnt i forbifarten når vi prata om navn.

Tredje Fikk navn da han var ca 3 uker. Han har samme forbokstav som sin far, og navnet var farens ide, men det passet..

Yngste fikk navnet noen uker før fødsel. Også på en måte oppkaldt etter sin far. Men et navn vi begge likte tidlig..

Anonymous poster hash: d4f73...916
Skrevet

Fikk navn 3 dager etter fødsel og navnet var ingen av alternativene jeg hadde på listen min

Anonymous poster hash: d7c5a...5d7

Samme her :) nå elsker jeg navnet.

Anonymous poster hash: 9e8a5...b15

Skrevet

Det ble avgjort samme dag som OUL, men jeg hadde allerede bestemt meg en stund før.. Navnet vi falt på var egentlig ikke noe vi hadde vurdert i det hele tatt, det bare åpenbarte seg for meg helt ut av det blå, og nå er både vi og alle rundt oss enige i at det er et veldig vakkert navn som passer veldig godt til meg og barnefar. :)

Anonymous poster hash: 37c45...069

Gjest Østfold-80
Skrevet

Er 24 uker,har ingen navn enda. Med første så fikk hun navn noen dager før fødsel...

Skrevet

Førstemann diskutere vi navn før vi blei gravide og den dagen vi endelig besteme oss var dagen han blei unnfanga ;)

Andremann i nagen har vi diskutert navn til siden første blei født. Eg bestemte meg for lenge sidan, mens mannen måtte tenke litt meir. Men han vart sikker til slutt, så bestemte oss endelig rundt veke 22.

Vi bruker navn i svangerskapet, men kun oss i mellom. Ingen ande en meg og mannen (og evt han på 18 mnd..) veit navnet, så kan vere vi ombestemmer oss når vi møter han. Gjorde samme med førstemann..

Om det skulle plutselig dukke opp ei jente, har vi vore enig om navn siden to år før vi begynte å prøve på barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...