bIomstre Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 (endret) Vi står pakka og klare til å dra på familiebesøk på østlandet, men nå har barna dit vi skal blitt syke og de vi skal besøke teller på knappene om de skal avlyse eller ei... Vi har jo uansett flybiller, så vi tenker å finne oss et hotell i Oslo for helgen i steden. Men da må vi jo ha noe å finne på! Forrige tur var i sommer, da var vi på Glaced&amuced, Mathallen, kino, operan, vaktskifte på slottet og rusling på Løkka. Så, hva kan vi gjøre i Oslo denne fredagen og lørdagen med litt større barn (5 og 12), uten bil? Tips ivei! Endret 14. november 2013 av bIomstre
sug lut Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 (endret) Teknisk museum, Reptilparken, Fram (kle dere godt), spise på Kampen Bistro (Kampen er kos!), og så Nasjonalgalleriet bare fordi det er så sykt deilig der og kan tilpasses alder ("hvem kan finne en hest?", og så Kunstindustrimuseet (som beleilig nok ligger over gata for Reptilparken) fordi det er KULT. Endret 14. november 2013 av sug lut
bIomstre Skrevet 14. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2013 Teknisk museum, Reptilparken, Fram (kle dere godt), spise på Kampen Bistro (Kampen er kos!). Til teknisk må vi busse sant? Vet du hvilken buss? Kampen Bistro har jeg ikke hørt om (google neste...)
sug lut Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 (endret) Teknisk museum, Reptilparken, Fram (kle dere godt), spise på Kampen Bistro (Kampen er kos!). Til teknisk må vi busse sant? Vet du hvilken buss? Kampen Bistro har jeg ikke hørt om (google neste...) Spørs hvor du kommer fra. Du kan ta buss 54, 25 eller 22 (de to siste går fra Majorstua, om du er der), eller linje 11 eller 12 med trikken fra sentrum. http://www.tekniskmuseum.no/besok-oss/finn-oss Hvis være virkelig slår til så kan dere rusle fra Teknisk museum og nedover igjen langs Akerselva, nydelig og interessant og plenty spis/drikk fra Nydalen og nedover. Kampen bistro kan du greit gå til, men siden det er oppover er det deiligere å gå ned igjen, og så via Munch-museet og ned Tøyengata med herlig indiske godtebutikker (gulab jamon etc), eller inn i Botanisk hage (jeg har bestilt godvær til dere ) Endret 14. november 2013 av sug lut
bIomstre Skrevet 14. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2013 (endret) Teknisk museum, Reptilparken, Fram (kle dere godt), spise på Kampen Bistro (Kampen er kos!). Til teknisk må vi busse sant? Vet du hvilken buss? Kampen Bistro har jeg ikke hørt om (google neste...) Spørs hvor du kommer fra. Du kan ta buss 54, 25 eller 22 (de to siste går fra Majorstua, om du er der), eller linje 11 eller 12 med trikken fra sentrum. http://www.tekniskmuseum.no/besok-oss/finn-oss Hvis være virkelig slår til så kan dere rusle fra Teknisk museum og nedover igjen langs Akerselva, nydelig og interessant og plenty spis/drikk fra Nydalen og nedover. Kampen bistro kan du greit gå til, men siden det er oppover er det deiligere å gå ned igjen, og så via Munch-museet og ned Tøyengata med herlig indiske godtebutikker (gulab jamon etc), eller inn i Botanisk hage (jeg har bestilt godvær til dere ) Takk for godværsbestilling! Da høres bussing til teknisk og spasering langs Akerselva tilbake ut som den bra aktivitet! Vi busser fra Aker Brygge. (gulp, må ta en rask ompakking, har pakket til fest og ikke spasering...) Endret 14. november 2013 av bIomstre
sug lut Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Du trenger denne! https://reiseplanlegger.ruter.no/#st:1,zo:0,sp:0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Kanskje du kan hjelpe meg..Hvilke buss fra flyplassen til Solli plass (Carlton Gullsmeden Hotel Oslo)? Jeg skal også til Oslo i helga! Men vi har sotrt sett planen klare da Anonymous poster hash: 08a14...007
Førstemann Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Gå i Det Norske Teateret og se "Tonje Glimmerdal". Fantastisk bra forestilling for både voksne og barn!
bIomstre Skrevet 14. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2013 Gå i Det Norske Teateret og se "Tonje Glimmerdal". Fantastisk bra forestilling for både voksne og barn! Å, går den nå ja. Eldste likte boka kjempegodt, så det kan passe. Iler og sjekker billetter!
bIomstre Skrevet 14. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2013 (endret) Kanskje du kan hjelpe meg..Hvilke buss fra flyplassen til Solli plass (Carlton Gullsmeden Hotel Oslo)? Jeg skal også til Oslo i helga! Men vi har sotrt sett planen klare da Anonymous poster hash: 08a14...007 Enklest å ta flytog til Nationalteateret og bare gå bort til Solli plass? Ev sjekk buss på den linken Sug Lut gav... Hva slags planer har dere da, noe andre også kan gjøre?? Endret 14. november 2013 av bIomstre
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Kanskje du kan hjelpe meg..Hvilke buss fra flyplassen til Solli plass (Carlton Gullsmeden Hotel Oslo)? Jeg skal også til Oslo i helga! Men vi har sotrt sett planen klare da Anonymous poster hash: 08a14...007 Enklest å ta flytog til Nationalteateret og bare gå bort til Solli plass? Ev sjekk buss på den linken Sug Lut gav... Hva slags planer har dere da, noe andre også kan gjøre Annie på fredag kveld, shopping på lørdag formiddag, datteren fikk penger i gaver på bursdagen sin til det formålet (er jeg og hun bare som drar), kafe/lunsj med en venninde, velværeavdelingen på hotellet også ut og spise middag. Tapas, tenker jeg, vi er litt "Spaniafile" begge to. SÅ blri det snop og film på kvelden. Søndagen tar vi fly først på kvelden, da skal vi opp til Frogner, hvsi fint vær, eller et av de mueene som ble nevnt. Vi lurer litt på Kontiki museet. Jenta hadde om det på skolen for en måneds tid siden. Også må vi gå en tur inno moperaen. Blir vel ettter frokost søndag,- før frogner eller museum Anonymous poster hash: 08a14...007
sug lut Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Kanskje du kan hjelpe meg..Hvilke buss fra flyplassen til Solli plass (Carlton Gullsmeden Hotel Oslo)? Jeg skal også til Oslo i helga! Men vi har sotrt sett planen klare da Anonymous poster hash: 08a14...007 Enklest å ta flytog til Nationalteateret og bare gå bort til Solli plass? Ev sjekk buss på den linken Sug Lut gav... Hva slags planer har dere da, noe andre også kan gjøre Annie på fredag kveld, shopping på lørdag formiddag, datteren fikk penger i gaver på bursdagen sin til det formålet (er jeg og hun bare som drar), kafe/lunsj med en venninde, velværeavdelingen på hotellet også ut og spise middag. Tapas, tenker jeg, vi er litt "Spaniafile" begge to. SÅ blri det snop og film på kvelden. Søndagen tar vi fly først på kvelden, da skal vi opp til Frogner, hvsi fint vær, eller et av de mueene som ble nevnt. Vi lurer litt på Kontiki museet. Jenta hadde om det på skolen for en måneds tid siden. Også må vi gå en tur inno moperaen. Blir vel ettter frokost søndag,- før frogner eller museum Anonymous poster hash: 08a14...007 Tenker du å bare rusle rund på Frogner generelt, og sånn i retning Frognerparken etterhvert, så kan du jo legge veien innom Pizza Pancetta (Eilert Sundts gate) og ta med pizza til park-piknikk, den er dritgod. Men siden du sier "opp til Frogner" er det kanskje Frognerseteren høyt over byen du mener? Da er jo eplekake tingen
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Kanskje du kan hjelpe meg..Hvilke buss fra flyplassen til Solli plass (Carlton Gullsmeden Hotel Oslo)? Jeg skal også til Oslo i helga! Men vi har sotrt sett planen klare da Anonymous poster hash: 08a14...007 Enklest å ta flytog til Nationalteateret og bare gå bort til Solli plass? Ev sjekk buss på den linken Sug Lut gav... Hva slags planer har dere da, noe andre også kan gjøre Annie på fredag kveld, shopping på lørdag formiddag, datteren fikk penger i gaver på bursdagen sin til det formålet (er jeg og hun bare som drar), kafe/lunsj med en venninde, velværeavdelingen på hotellet også ut og spise middag. Tapas, tenker jeg, vi er litt "Spaniafile" begge to. SÅ blri det snop og film på kvelden. Søndagen tar vi fly først på kvelden, da skal vi opp til Frogner, hvsi fint vær, eller et av de mueene som ble nevnt. Vi lurer litt på Kontiki museet. Jenta hadde om det på skolen for en måneds tid siden. Også må vi gå en tur inno moperaen. Blir vel ettter frokost søndag,- før frogner eller museum Anonymous poster hash: 08a14...007 Tenker du å bare rusle rund på Frogner generelt, og sånn i retning Frognerparken etterhvert, så kan du jo legge veien innom Pizza Pancetta (Eilert Sundts gate) og ta med pizza til park-piknikk, den er dritgod. Men siden du sier "opp til Frogner" er det kanskje Frognerseteren høyt over byen du mener? Da er jo eplekake tingen Jepp, er Frognerseteren ja..Etter tipd fra "Innfødte" Og Eplekake! Anonymous poster hash: 08a14...007
Gjest Anybody Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 Selvom dere har vært på løkka før ville jeg dratt dit igjen altså, men på søndag. Da er det bruktmarked på Birkelunden. Der er det ofte masse lyntog noe kult alle butikkene er søndagsåpne på løkka også. Eller sier s jeg som sug luten f anbefaler det hun sa. Prøv å få med dere matingen på reptilmuseet! Det er moro for ungene i alle aldere
Cat_Woman Skrevet 14. november 2013 #15 Skrevet 14. november 2013 Ekebergparken er helt nydelig, men avhengig av fint vær da
sug lut Skrevet 14. november 2013 #16 Skrevet 14. november 2013 Selvom dere har vært på løkka før ville jeg dratt dit igjen altså, men på søndag. Da er det bruktmarked på Birkelunden. Der er det ofte masse lyntog noe kult alle butikkene er søndagsåpne på løkka også. Eller sier s jeg som sug luten f anbefaler det hun sa. Prøv å få med dere matingen på reptilmuseet! Det er moro for ungene i alle aldere Jeg er egt imot bruktmarkedet på Løkka, voldsom overprising. Men koselig om du bare skal titte...
Gjest Anybody Skrevet 14. november 2013 #17 Skrevet 14. november 2013 Selvom dere har vært på løkka før ville jeg dratt dit igjen altså, men på søndag. Da er det bruktmarked på Birkelunden. Der er det ofte masse lyntog noe kult alle butikkene er søndagsåpne på løkka også. Eller sier s jeg som sug luten f anbefaler det hun sa. Prøv å få med dere matingen på reptilmuseet! Det er moro for ungene i alle aldere Jeg er egt imot bruktmarkedet på Løkka, voldsom overprising. Men koselig om du bare skal titte... Aldri kjøpt en ting! Men jeg koser meg der
sug lut Skrevet 14. november 2013 #18 Skrevet 14. november 2013 Selvom dere har vært på løkka før ville jeg dratt dit igjen altså, men på søndag. Da er det bruktmarked på Birkelunden. Der er det ofte masse lyntog noe kult alle butikkene er søndagsåpne på løkka også. Eller sier s jeg som sug luten f anbefaler det hun sa. Prøv å få med dere matingen på reptilmuseet! Det er moro for ungene i alle aldere Jeg er egt imot bruktmarkedet på Løkka, voldsom overprising. Men koselig om du bare skal titte... Aldri kjøpt en ting! Men jeg koser meg der Da er vi enige - titte er supert. Både ræl og fine ting. Men jeg kikket på gamle julekuler der en gang sammen med ungen, som hadde med seg lille sparepengepungen og skulle ha pynt til rommet sitt, og fikk helt sjokk da selgeren nevnte en stykk-pris som tilsier at jeg her hjemme har liggende jævla mange tusen kroner i gamle julekuler...Og ja de er fine og alt sånt, men ikke til den prisen pr stykk - så sjeldne er de neppe.
bIomstre Skrevet 15. november 2013 Forfatter #19 Skrevet 15. november 2013 Takker for masse tips! Nå er det buss 54 som er første post, mot Kjelsås stasjon og Teknisk, så får vi se hva dagen bringer Julemarked/-messer har vel begynt nå? Noen som vet om noen i helgen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå