Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg jobber 100% og sliter meg på trening når jeg orker, selv om jeg snart er 7 mnd på vei og har ryggsmerter. Der møter jeg hver eneste gang en kollega som er 50% sykemeldt for ryggsmerter, men som spesialister ikke finner noe i veien med. Og jammen trener hun som om hun ikke har vondt en eneste plass! Kjenner at når arbeidsmoralen er slik, vil jeg også sykemelde meg 50% slik at jeg kan springe rundt og trene i stedet for å være på jobb (som er kontorjobb, ingen belastning).Og hun har mulighet for all tilrettelegging på jobben, kan ta så lange pauser hun vil og trene på treningsrommet som attpåtil er i samme fløy som vi jobber. Men neida.... Og så snakker hun om "vi som sliter med ryggen"...Merkelig nok kan hun sitte lenge foran facebook hver dag. Æsj, så provosert... Anonymous poster hash: 0ea25...c8d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Har ei slik ei på jobben jeg også... Irriterende... Anonymous poster hash: 5ca42...c6c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Ikke bli så provosert, da. Jeg selv er sykmeldt om dagen, 100% faktisk, pga ryggsmerter. Men det er det som står på papiret. De mer flaue symptomene mine sier jeg ingenting om, og de får verken du eller kollegaene mine vite om. Jeg sitter ikke på face'rn, men jeg sitter her og rører istedenfor, når jeg ikke er på trening. Sånn utad virker det som om jeg bare later meg og koser meg om dagen. Men som kiropratoren min sa: Ikke tenkt så veldig på hva andre mener. Jeg skjønner ikke hva dere kjerringer tenker på innimellom, du bør blåse lang marsj i jobb akkurat nå, nå skal du bare konsentrere deg om å bli frisk du! Det bør du gjøre også, tror jeg, tenke mer på din egen helse. Anonymous poster hash: 94def...443
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Sjalu? Mulig hun er lat, men dårlig gjort om du skaper dårlig rykte rundt henne fordi du er missunnelig. Og hva vet du egentlig?? Har ei venninde, fikk diagnose etter 6 år, slitt i 9 år, ser ikke syk ut, men er nå ufør pga smerter i benet, som utviklet seg til skevheter i rygg-div da hun begynte bruke kroppen feil, har vært inn og ut av sykehus. Hadde hun kunne trent å fått tilrettelagt fra starten, hadde kanskje kroppen vært "reddet", men nå er det for sent. Tenk deg om før DU har bestemt at HUN er frisk Om du virkelig trenger sykemld gå til legen, men å surmule over andre kollegaer...jaja... Anonymous poster hash: fccf5...041
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Sååå ER det jo mange som får beskjed av både leger og spesialister at å TRENE er det de skal gjøre! Mange med ryggproblemer som får beskjed om å trene opp ryggen, treningssenter kombinert med hjelp fra fysio/kiropraktor. Hva vet du om hva som egentlig er tilfelle? Om du er så sjalu på "fritiden" hennes, så spør legen om en sykemelding selv da. Anonymous poster hash: 38863...9ad
Gjest Julia1984 Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Det er jo kjempe bra at de trener når de har ryggsmerter!! Eneste måten å bli bra på!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Du har lite greie på dette, HI!!! Les litt om ryggsmerter og hva som skal til for å styrke rygg... Hva er galt med å sitte på Facebook? Hun kan ligge i riktig stilling i sofaen for alt du vet!! Smålig er du, og stakkarslig... Anonymous poster hash: 0eb46...28e
Cat.68 Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Nå er det jo faktisk slik at ingenting er bedre en trening for ryggsmerter. Jeg har bekhtrev som er en kronisk revmatisme sykdom. Ingen medisiner i verlden vil gjøre samme nytten som trening og fysikalsk behandling ,og vi får dette dekket. Så jeg er ei av de du ville irritert deg grønn over. Fordi i det periodene jeg må sykemelde meg så finner du meg fortsatt på trening.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Vel, min kollega sier at hun er sykemeldt fordi at det er så lett å få det når hun er gravid og at det bare er en så kort periode ila livet at hun vil være minst mulig på jobb når hun er gravid.. Og det er irriterende, jeg gjør alt jeg kan for å holde meg på beina og for å yte det jeg kan før jeg gå ut i permisjon, selv med to barn fra før. Jeg har to uker igjen til permisjon, har gått på krykker pga bekkenet i perioder, sprunget på toalettet å spydd flere ganger om dagen i perioder, drikker halsbrannmedisin hele dagen og natten, sover meget dårlig, men yter det jeg kan. Skikkelig irriterende med folk med lav arbeidsmoral! Anonymous poster hash: 5ca42...c6c
Cat.68 Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Vel, min kollega sier at hun er sykemeldt fordi at det er så lett å få det når hun er gravid og at det bare er en så kort periode ila livet at hun vil være minst mulig på jobb når hun er gravid.. Og det er irriterende, jeg gjør alt jeg kan for å holde meg på beina og for å yte det jeg kan før jeg gå ut i permisjon, selv med to barn fra før.Jeg har to uker igjen til permisjon, har gått på krykker pga bekkenet i perioder, sprunget på toalettet å spydd flere ganger om dagen i perioder, drikker halsbrannmedisin hele dagen og natten, sover meget dårlig, men yter det jeg kan. Skikkelig irriterende med folk med lav arbeidsmoral! Anonymous poster hash: 5ca42...c6c Isteden for å irritere deg over andre menneskers potensielt dårlige arbeidsmoral, så anerkjenn heller din egen gode moral, og tenk at du kan gå til og fra jobb med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Vel, min kollega sier at hun er sykemeldt fordi at det er så lett å få det når hun er gravid og at det bare er en så kort periode ila livet at hun vil være minst mulig på jobb når hun er gravid.. Og det er irriterende, jeg gjør alt jeg kan for å holde meg på beina og for å yte det jeg kan før jeg gå ut i permisjon, selv med to barn fra før. Jeg har to uker igjen til permisjon, har gått på krykker pga bekkenet i perioder, sprunget på toalettet å spydd flere ganger om dagen i perioder, drikker halsbrannmedisin hele dagen og natten, sover meget dårlig, men yter det jeg kan. Skikkelig irriterende med folk med lav arbeidsmoral! Anonymous poster hash: 5ca42...c6c man skal ikke sykemelde seg bare fordi man kan, er enig med deg der! MEN, du får ikke min medfølelse fordi du spyr, sover dårlig, +++ men jobber ræva av deg, er viktig ta vare på seg selv, og ikke minst babyen når man er gravid, så at endel blir sykemeldt er veldig forståelig, uten at de skal ha merkelapp for å ha dårlig arbeidsmoral! Anonymous poster hash: fccf5...041
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Jeg blir provosert av deg, HI! Selv om de ikke finner ut hva som feiler kollegaen din så trenger ikke det å bety at hun ikke har plager/smerter. Jeg har vært syk i 10 år nå, uten at de finner ut hva som feiler meg. Vært inn og ut av flere sykehus, uten å få en diagnose. Likevel er jeg så alvorlig syk at jeg faktisk kan falle om å dø visst jeg ikke tar symptomene mine på alvor. Så selv om man ikke finne noe galt, så betyr ikke det at man ikke er syk/har smerter/plager. Du sier at det er en kontorjobb og dermed er det ikke noe tungt arbeid. Du er tydeligvis ikke klar over at det kan være svært belastende for ryggen å sitte over lengre perioder. Greit nok at jobben kan legge til rette, men det er for sent å legge til rette visst skaden allerede har skjedd. Og hva hun gjør hjemme og på fritiden har da ikke du noe med! Du vet jo ikke alt om denne personen bare fordi hun sitter på facebook når hun er hjemme. Visst du mener at du selv bør sykemeldes, så må du nesten gå til legen din og si det. Ikke irritere deg over andre som er sykemeldt. Anonymous poster hash: 151cb...a42
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Vel, jeg har kontorjobb som du mener er "så enkel" og sliter med smerter i rygg, skuldre, nakke og armer. Det som hjelper er å trene, og det er ikke alltid jeg har mulighet for å få til det i tillegg til jobb. Mange vondter og skader kommer fra "lette" jobber fordi belastning er ensidig og jobben er stillesittende. Du virker lite opplyst og i tillegg VELDIG bitter Anonymous poster hash: b669e...cb7
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 Vel.. Jeg er sykemeldt pga omfattende bekkenløsning, hvilket som kjent gir det du så kjekt kaller ryggsmerter. Jeg har også en kontorjobb. Det er tydelig at du ikke er nevneverdig plaget med ryggen selv, når du sier at en kontorjobb er uten belastning. For meg er det å sitte en av de største belastningene for mitt bekken (foruten å løfte tungt). Det å sitte i ro, eller stå i ro, rett opp og ned er det som virkelig kan ødelegge dagen for meg. Jeg presset meg lang, mye lenger en fagfolk rundt meg var komfortabel med. Når fysioterapeuten min truet med at jeg sto i fare for å ødelegge helsen min permanent, så våknet jeg omsider, og gikk med på full sykemelding. Da har jeg hatt alle variasjoner av graderte sykemeldiger for å kunne jobbe lengst mulig. Likevel var jeg bare såvidt bikket uke 30 når jeg ble tvunget ut i full sykemelding. Nå treffer ikke du meg på treningssenter akkurat nå, men det er i grunn bare fordi jeg ikke er medlem. Du kan fint treffe meg på tur i marka. Trening (etter evne) og tur i ulendt terreng er god medisin for både bekken og rygg. Flott for deg at du presser deg langt og yter stor arbeidsmoral. Jeg er av samme type, og prøvde på det samme. Til slutt tok både sjefen min, fysioterapeuten min og legen min affære. De var unisont enig om hva som var det beste for alle parter, og jeg gav meg. Ingen takker deg for at du ødelegger deg selv, og hva får du så ut av det annet enn laber helse, utslitt kropp og dårlig tolmodighet med de som er rundt deg? Jeg mener ikke at det ikke Anonymous poster hash: 8f7dc...e07
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #15 Skrevet 14. november 2013 Ja, der ble den postet... Jeg mener ikke at det ikke er folk som er late, og som dermed er sykemeldt fordi de kan, og ikke fordi de trenger det. Men poenget er at setninger som: "kun en kontorjobb uten noen belastning", "trener når hun er sykemeldt" og "klarer å sitte på facebook" er virkelig en dårlig målestokk på hvem som har reelle behov for sykemelding. Jeg må hvile ryggen flere ganger for dagen. Det eneste som hviler rygger, det er å ligge. Å være tvunget til å ligge flere ganger for dagen er PYTON, jeg hater det og er slett ikke skapt for det. Da er telefonen med DIB og facebook min redning. Så ja, det er faktisk når jeg hviler ryggen og tar vare på helsen at jeg er på facebook. Anonymous poster hash: 8f7dc...e07
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #16 Skrevet 14. november 2013 Mange er moraliserende her. Jeg forstår du er irritert hvis du har rimelig god grunn til å tro at hun skulker. Men, i livet må vi alle feie for egen dør. Vær glad for at du har arbeidsvilje, arbeidmoral og en kropp som klarer å ta i et tak. Slik er du en sterk person som kan stå for det du gjør, bidra til at AS Norge går rundt, og ikke minst, være et godt forbilde for barna dine! Det er ikke en sykdom å gå gravid. Har man plager skal man selvsagt ta det alvorlig. De aller fleste går gradise og står i jobb. Vær stolt av deg selv og glad for at du er en sterk og rettskaffen kvinne! Anonymous poster hash: 64c7d...47c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #17 Skrevet 14. november 2013 Jeg jobber 100% og sliter meg på trening når jeg orker, selv om jeg snart er 7 mnd på vei og har ryggsmerter. Der møter jeg hver eneste gang en kollega som er 50% sykemeldt for ryggsmerter, men som spesialister ikke finner noe i veien med. Og jammen trener hun som om hun ikke har vondt en eneste plass! Kjenner at når arbeidsmoralen er slik, vil jeg også sykemelde meg 50% slik at jeg kan springe rundt og trene i stedet for å være på jobb (som er kontorjobb, ingen belastning). Og hun har mulighet for all tilrettelegging på jobben, kan ta så lange pauser hun vil og trene på treningsrommet som attpåtil er i samme fløy som vi jobber. Men neida.... Og så snakker hun om "vi som sliter med ryggen"...Merkelig nok kan hun sitte lenge foran facebook hver dag. Æsj, så provosert... Anonymous poster hash: 0ea25...c8d Vær veldig forsiktig med å dømme. Trenger ikke være det som er den egentlige grunnen. Var sm i 6 mnd. og ingen viste den egentlige grunnen. Var nesten redd for å trene, men fikk streng beskjed om at jeg var sm fra arbeid, ikke livet. Så jeg trente flere ganger i uken (noe som hjalp meg fortere tilbake til arbeid) og syklet tilogmed birken. Anonymous poster hash: 1d4ed...d58
Silverfox Skrevet 14. november 2013 #18 Skrevet 14. november 2013 Hva skulle vi vel gjort uten alle disse som vet så inderlig vel hva som rører seg i andre menneskers liv? Håper du er takknemlig, HI, for at du ikke har alvorligere ting å irriterer deg over
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #19 Skrevet 14. november 2013 Det spiller vel egentlig liten rolle for deg og din graviditet at kollegaen din evt skulker jobben. Man kan irritere seg over så mangt, og kollegaen din trenger vel ikke engang og informere deg om hvorfor hun er sykemeldt... Anonymous poster hash: 027f9...8f4
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #20 Skrevet 14. november 2013 Hun er jo smart. Hun tar vare på kroppen som er vond. Tar imot tilrettelegging og skjønner at ingen takker henne for å være på jobb. Mrns du, gravid og alt, sliter deg ut fordi du tror at det vil gjøre en forskjell. Det er du som sitter igjen og er helt utslitt. Ingen på jobben din bryr seg om at du sliter deg ut. En arbeidstaker er en brikke i et spill og du blir lett erstattet. Jrh hadde ikke latt jobben gå på helsa løs. Anonymous poster hash: b8e9d...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå