Gå til innhold

Dere som har prøvd å slutte å røyke under graviditeten. Har dere sluttet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sluttet under forrige svangerskap, og har ikke tatt et trekk siden. Nå er det 2 år siden, sluttet i ca uke 22. 

Jeg burde sluttet MYE tidligere, men (fins det ikke alltid et men?) jeg klarte det rett og slett ikke. 

Er glad nå for at jeg greide å slutte, både for økonomiens skyld, min egen helses skyld og for barnas skyld.

Anonymous poster hash: fbced...4cf

Sluttet dagen etter testen viste positivt. Trodde jeg mistet i uke 8 pga stor blødning, tok meg da en røyk. Jeg mistet ikke, og har fortsatt dårlig samvittighet for den ene!

Er nå 27 uker på vei og ikke tenkt på røyk siden :-)

Anonymous poster hash: a5ee9...141

ja, jeg sluttet og har klart å holde meg. værste er at det er deilig å være ikkerøyker :) kan ikke fatte at jeg røyket før. vet det er teit, men nå ser jeg litt ned på røykere, og er så glad for at det ikke er meg!

Jeg er en stolt eksrøyker. Sluttet noen dager etter positiv test og nå 28 uker har mannen vært røykfri i 3 uker. Det er kjempe godt å ikke bli styrt av giften og ikke ha den samvittigheten.

Er veldig stolt av oss siden det er jo ikke enkelt å slutte. Vi har erstattet røyken med kos,komplimenter og støtte til hverandre som har gjort mye for samholdet vårt. Og det er så fint å tenke på at babyen skal vokse opp med foreldre som ikke røyker.

Nå har jeg vært røykfri såpass lenge at luktesansen, formen og smaken har kommet tilbake og jeg har sluttet å tenke på røyken. Nyter den nye hverdagen og nye friheten.

Det er jo et vanskelig tema med mye tabu, og jeg har en forståelse for de som ikke klarer å slutte. Så her kommer ingen skremselspropaganda eller fordommer. Jeg skulle bare ønske de klarte det såpass lenge at de merker fordelene, friheten og får den nye energien jeg har.

Lykke til dere der ute som kanskje klarer det snart, heier på dere.:)

Anonymous poster hash: f13d0...3c8

Annonse

Jeg klarte å slutte ved positiv test denne gangen, forrige gang sluttet jeg ved ca 12 uker. Skjønner godt at mange ikke klarer det, det er så mange grunner til at det blir for vanskelig å legge sigarettene bort. Nå sliter jeg med svangerskapsdepresjoner og voldsomme humørsvingninger, og jeg savner røyken noe enormt, det har vært nære på noen ganger (men har klart det! hurra!) , så jeg skjønner godt de som ikke klarer å slutte. Alle vet jo at røyking ikke er bra for babyen, og jeg skulle ønske flere kunne vise litt mer omsorg til de som ikke makter å legge fra seg sigarettene under svangerskapet, og heller hjelpe dem med årsakene til at det er så vanskelig. 

Anonymous poster hash: 89b34...f97

Jeg klarte å slutte ved positiv test denne gangen, forrige gang sluttet jeg ved ca 12 uker. Skjønner godt at mange ikke klarer det, det er så mange grunner til at det blir for vanskelig å legge sigarettene bort. Nå sliter jeg med svangerskapsdepresjoner og voldsomme humørsvingninger, og jeg savner røyken noe enormt, det har vært nære på noen ganger (men har klart det! hurra!) , så jeg skjønner godt de som ikke klarer å slutte. Alle vet jo at røyking ikke er bra for babyen, og jeg skulle ønske flere kunne vise litt mer omsorg til de som ikke makter å legge fra seg sigarettene under svangerskapet, og heller hjelpe dem med årsakene til at det er så vanskelig.  Anonymous poster hash: 89b34...f97

Så flink du er :) skulle virkelig håpe at jeg hadde klart det, jeg hater gravide som røyker, så skammer meg skikkelig når jeg tar en røyk. Men jeg røyka ca 20 før testen, og når er det 5-6 om dagen, men fortsatt dårlig gjordt mot den lille :(

Anonymous poster hash: ca3cb...f22

Jeg syns det var veldig vanskelig å slutte denne gangen. For 11 år siden slutta jeg den dagen jeg så positiv test, for 6 år siden slutta jeg før vi prøvde. Jeg ble uplanlagt gravid denne gangen, og syns det var kjempeutfordrende. Klarte det heldigvis før uke 12.

Anonymous poster hash: f84ff...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...