Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Hvis dere får muligheten til å snike litt på telefonen eller pc'en til partneren, gjør dere det? Hva finner dere? Og hva gjør dere hvis dere finner noe dere reagerer på? Jeg har alltid hatt store problemer med tillitt, og stoler vel egentlig ikke på noen. Så, det hender at jeg faller for fristelsen. Kjæresten min har vært gift før og har barn med vedkommende. Når annledningen byr seg ser jeg på kommunikasjonen mellom dem. De snakker ofte og lenge sammen på telefonen, når jeg ikke er i nærheten. Og innimellom ser jeg at samtalen mellom dem via meldinger er totalt slettet. H*n forteller meg at h*n ikke deler livet sitt (forteller personlige ting om sitt eget liv som ikke har noe med barna å gjøre) med eksen, men jeg ser jo at det ikke stemmer. Jeg har også snoket litt på pc'en og funnet gamle sex-mailer og flere nakenbilder av eksen. Alt er gammelt, så jeg prøver å overbevise meg selv om at det er gjemt og glemt. Jeg vet at jeg ikke burde snike, men av en eller annen grunn føler jeg meg mer "lettet" etter jeg har sneket, selv om jeg finner ting jeg reagerer på og synes er ekkelt/vondt/kjipt... Det føles enklere å takle sannheten og forholde seg til den uten å si noe til kjæresten, enn å gå å mistenke og lure. Jeg har også sagt det til kjæresten, at jeg ønsker full åpenhet og ærlighet, da det er mye viktigere for meg og enklere å forholde seg til, enn at jeg skal bli skånet for virkeligheten. Men, mennesker er vel ikke skapt slik... Det er ikke så lett å være 100% ærlig når man vet at det skaper vonde følelser hos noen man er glad i. Noen som kan kjenne seg igjen? Anonymous poster hash: 0e441...e73 Anonymous poster hash: 0e441...e73
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Jeg sniker aldri, for jeg har aldri hatt behov for det med mannen min. Han har aldri gitt meg noen grunn til å ikke stole på ham, aldri plantet tvil i meg. Men det hender jo vi låner hverandres mobil, både til nettbruk, ringing og meldinger. Har aldri da sett noe som har gjort meg urolig heller. Heldigvis. Hvorfor føler du behov for å sjekke? Har mannen din gitt deg grunn til å føle denne usikkerheten?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Jeg har vært slik med andre kjærester også. Har som sagt alltid hatt problemer med å stole på folk. Nå må jeg forholde meg til at eksen alltid kommer til å være i bildet. Og jeg har fra starten av vært veldig usikker på hva slags kontakt de har. Han sier de kun snakker sammen om barna, men tidlig ble det "avslørt" at de deler mye mer enn det. Det er nok derfor jeg føler behov for å sjekke om det stemmer. Og når jeg ser at de deler mye mer enn han sier til meg, så er det jo vondt, samtidig som jeg blir "letta" over å vite sannheten. Det er enklere å forholde seg til noe jeg vet er sant, enn å gå med mistanken. Litt vanskeligere er det jo å finne nakenbilder... Synes det er så merkelig, han har slettet alt annet. Anonymous poster hash: 0e441...e73
sug lut Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Hvis du velger å titte i nøkkelhull kan du ikke klage og sutre om du får døra i øyet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Jeg sniker aldri på hans mobil eller pc. Det har jeg ingen grunn til, eller interresse av, like lite som han har noen interresse av å snike på min telefon. Jeg stoler på han 100%, og har ingen grunn til å ikke gjøre det. Vi låner hverandres telefoner og pc-er uten at det er et problem. Anonymous poster hash: 6520a...220
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Sniker aldri på telefonen eller mailen til samboeren min. FY dere som gjør det- det er som å lese andres brev/dagbøker. Fersket mannen min i å lese mine meldinger en gang- han har aldri så mye som TENKT tanken på å gjøre det igjen for å si det sånn. Makan til overtramp! Nei,man må stole på de man velger å dele livet sitt med. Og voksne mennesker som lurer på noe må spørre sin partner. Anonymous poster hash: c64ac...02a
elinna Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Tidligere gjorde jeg det aldri. Synes det er utrolig viktig å stole på og respektere privatlivet til kjæresten selv om man ellers er åpne om det meste. Samboeren min gjorde derimot et stort overtramp som førte til at jeg hadde behov for å sjekke og snoke. Nå skal det sies at jeg har fått full tillatelse av han til å gjøre det. Noen ganger sier jeg bare til han at jeg vil sjekke mobilen hans og han gir den til meg. Andre ganger går jeg inn på pc'en hans når han ikke er der. For at vi to skal fungere og for at jeg skal kunne stole på han igjen har det vært nødvendig å gjøre det på denne måten. Jeg merker at jeg stoler mer og mer på han og at jeg sjeldnere har behov for å sjekke. Håper på å kvitt sjekke-lysten helt og at vi går inn i et fullt fungerende forhold igjen. Jeg og samboeren min har veldig god kommunikasjon sammen, hvis han hadde sagt at jeg ikke fikk lov til å sjekke så hadde jeg respektert det. Sannsynligvis hadde vi derimot ikke vært sammen i dag. Kommunikasjon og åpenhet har for oss vært nøkkelordene for at vi fortsetter å holde sammen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Han sjekker ikke mine ting heller. Vi stoler på hverandre. Synes dessuten det er en uting når folk leser hverandres mail og meldinger, av respekt for avsenderen. Når jeg sender en melding til en venninne forventer jeg liksom ikke at andre skal lese den. Anonymous poster hash: e94fc...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå