Vizzy Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Er litt nedbrutt om dagen. Føler alt går meg i mot. Har holdt på med IVF i over 1,5 år. Begynte privat i høst hvor det ikke gikk veien nå heller. På toppen av det hele så har 2 eggeposer fylt seg opp med væske etter uttaket jeg hadde i september. Legen sier de pleier å gå over av seg selv. VAr på ny kontrolli går og de er fortsatt der. Neste steg blir at de må tømmes. Dette gjøres enten på samme måte som ved egguttak eller så må jeg inn å ta lapraskopi. HAdde ikke trodd at jeg måtte inn å gjøre det igjen. Blææææ. Er så lei av all dritten nå..Måtte syte og klage litt.
Opp Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Hei Vizzy, huffa skjønner så godt det tærer på, og med slike forsinkelser på toppen av det hele blir man jo bare så deppa av. Ikke noe rart du føler deg nedbrutt. 1,5 år -det er slitsomt, men nå blir det snart din tur! Håper du får kvitte deg m de cystene snarlig og få starte på nytt forsøk:) det skal gå til slutt!! Jeg har holdt på i et år nå, 3 aih, 2 ivf forsøk. Har stor tro på at spiren sitter iløpet av de neste 2-3 forsøkene. Tøft dette her, ikke alltid tankene vil være på den positive siden. Da får jeg bare lyst til å melde meg ut av hele livet og bare ligge i et mørkt hull. Nei men det skal jeg jo ikke 😊 det kommer til å gå til slutt og familie skal jeg ha, uansett! Du også 😊 stor klem til deg, det ordner seg til slutt.
Vizzy Skrevet 14. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2013 Føler at spiren burde sitte ila de neste forsøkene. VAr sikker på å få til et forsøk før jul, men kan fint glemme det nå. Satser på januar. Nok en jul uten baby. Heldigvis skal jeg bli prioritert for å få fjernet posene.Sukk Lykke til deg også OPP.
Tante_Esel Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 uff jentene mine jeg vet så godt hvordan dere har det... så dumt at ikke eggposene dine har tømt seg selv end vizzy... men ved lap, får du kansjke rensket litt mer opp i hele systemet? så kanskje det ikke er negativt, selv om jeg skjønner at det er kipt med ny operasjon.... Vi holdt på i 2 år, tok et årspause, og så dette ene forsøket på aleris, før spira satt av seg selv.. så ja... jeg forstå smerten, lengselen sorgen.... Jul har alltid vært mitt skrekksenario også... gruet meg hver jul i 5 år!! men det har jo vært hygge med familien allikevel, selv om julene hr vært annerledes enn det jeg håpet på... Krysser fingrene for dere begge to! og håper at også dere få babyene deres i 2014
all i want is u Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Masse medfølelse!!! Håper det ordner seg for både Vizzy og Opp veldigveldig snart!! Sender dere haugevis av babystøv herifra
Opp Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Tusen takk tante esel og all i want is u, så gode dere er som svarer til oss. Så fantastisk at dere begge er gravide, med alt slitet dere også har hatt 😊 da skjønner man at man ikke må gi opp ihvrf. Vizzy - skjønner så godt du er skuffet og at det er så kjipt og dritt når man må vente, det er så tungt, men i det store og det hele så har 1-2 mnd ikke noe å si. Om du får en baby i aug eller okt det spiller egentlig ingen rolle . Forsøk å tenke på andre ting og gjør noe du kan gjøre uten barn/gravid. ja julen er skikkelig kjip for meg også, og blir det negativt denne gangen også, har jeg bare lyst til å hoppe over hele greia. 4 julen for meg dette her. Både søsteren min og svigersøsteren min er nå gravide og mamma og pappa er i himmelen 😔 , så det blir bare ekstra dritt m en negativ test noen dager før julaften.. Ja, ja, neste jul! Da ihvrf! Dette bør være siste julen! Vizzy, siste julen uten det er det all grunn til å tro!
Chloe30 Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Er litt nedbrutt om dagen. Føler alt går meg i mot. Har holdt på med IVF i over 1,5 år. Begynte privat i høst hvor det ikke gikk veien nå heller. På toppen av det hele så har 2 eggeposer fylt seg opp med væske etter uttaket jeg hadde i september. Legen sier de pleier å gå over av seg selv. VAr på ny kontrolli går og de er fortsatt der. Neste steg blir at de må tømmes. Dette gjøres enten på samme måte som ved egguttak eller så må jeg inn å ta lapraskopi. HAdde ikke trodd at jeg måtte inn å gjøre det igjen. Blææææ. Er så lei av all dritten nå..Måtte syte og klage litt. Jeg hadde også en stor cyste etter uttaket i september. Fikk ikke startet som jeg skulle på kort regime. Utifra blodprøvene jeg tok antok klinikken i utlandet at jeg hadde en cyste. Riksen tok en ultralyd og det var en stor cyste der. Fikk den tømt samme dag som de så den på ultralyd. Samme greia som å ta ut egg, bare at de stakk en gang. Fikk ingen smertestillende i det hele tatt, var vondt ass, men jeg overlevde ;-) Tok bare 5 min eller mindre. Fikk startet med sprøyter mandag 11. nov, for jeg fikk mensen da bare 2 uker etter forrige (??). Klinikken mente at siden Riksen tømte cysten, som viste seg å være en stor follikel likevel, ville kroppen min "nullstille" seg igjen. Jommen meg gjorde den det, ble litt overrasket..... Det er bare å syte og klage litt, man trenger å få ut litt frustrasjon For min del er dette siste runde. Blir det ingen innsetting, er det slutt.
Opp Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Hei dere, fant artikkelen all i want is u har snakket om - om denne klovnen hehe, jammen i meg skal ikke jeg også saumfare YouTube og le meg gjennom alle de tre første rugedagene og så ofte som mulig etter det på dette forsøket ! http://www.forskning.no/artikler/2011/januar/276142 Håper alt jeg har på at vi blir gravide nå, spes deg chloe som er på siste forsøket.
Vizzy Skrevet 16. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2013 (endret) Er litt nedbrutt om dagen. Føler alt går meg i mot. Har holdt på med IVF i over 1,5 år. Begynte privat i høst hvor det ikke gikk veien nå heller. På toppen av det hele så har 2 eggeposer fylt seg opp med væske etter uttaket jeg hadde i september. Legen sier de pleier å gå over av seg selv. VAr på ny kontrolli går og de er fortsatt der. Neste steg blir at de må tømmes. Dette gjøres enten på samme måte som ved egguttak eller så må jeg inn å ta lapraskopi. HAdde ikke trodd at jeg måtte inn å gjøre det igjen. Blææææ. Er så lei av all dritten nå..Måtte syte og klage litt. Jeg hadde også en stor cyste etter uttaket i september. Fikk ikke startet som jeg skulle på kort regime. Utifra blodprøvene jeg tok antok klinikken i utlandet at jeg hadde en cyste. Riksen tok en ultralyd og det var en stor cyste der. Fikk den tømt samme dag som de så den på ultralyd. Samme greia som å ta ut egg, bare at de stakk en gang. Fikk ingen smertestillende i det hele tatt, var vondt ass, men jeg overlevde ;-) Tok bare 5 min eller mindre. Fikk startet med sprøyter mandag 11. nov, for jeg fikk mensen da bare 2 uker etter forrige (??). Klinikken mente at siden Riksen tømte cysten, som viste seg å være en stor follikel likevel, ville kroppen min "nullstille" seg igjen. Jommen meg gjorde den det, ble litt overrasket..... Det er bare å syte og klage litt, man trenger å få ut litt frustrasjon For min del er dette siste runde. Blir det ingen innsetting, er det slutt. Håper jeg får gjort det via uttak og ikke lapraskopi. Legen var litt usikker. HAn nevnte eggstokken var litt hoven pga dette.For nok et svar mandag , håper jeg slipper lap. Er det du som som ønsker å stoppe etter denne runden eller er det legene som sier stopp? Ønsker deg lykke til. Endret 16. november 2013 av Vizzy
Chloe30 Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Er litt nedbrutt om dagen. Føler alt går meg i mot. Har holdt på med IVF i over 1,5 år. Begynte privat i høst hvor det ikke gikk veien nå heller. På toppen av det hele så har 2 eggeposer fylt seg opp med væske etter uttaket jeg hadde i september. Legen sier de pleier å gå over av seg selv. VAr på ny kontrolli går og de er fortsatt der. Neste steg blir at de må tømmes. Dette gjøres enten på samme måte som ved egguttak eller så må jeg inn å ta lapraskopi. HAdde ikke trodd at jeg måtte inn å gjøre det igjen. Blææææ. Er så lei av all dritten nå..Måtte syte og klage litt. Jeg hadde også en stor cyste etter uttaket i september. Fikk ikke startet som jeg skulle på kort regime. Utifra blodprøvene jeg tok antok klinikken i utlandet at jeg hadde en cyste. Riksen tok en ultralyd og det var en stor cyste der. Fikk den tømt samme dag som de så den på ultralyd. Samme greia som å ta ut egg, bare at de stakk en gang. Fikk ingen smertestillende i det hele tatt, var vondt ass, men jeg overlevde ;-) Tok bare 5 min eller mindre. Fikk startet med sprøyter mandag 11. nov, for jeg fikk mensen da bare 2 uker etter forrige (??). Klinikken mente at siden Riksen tømte cysten, som viste seg å være en stor follikel likevel, ville kroppen min "nullstille" seg igjen. Jommen meg gjorde den det, ble litt overrasket..... Det er bare å syte og klage litt, man trenger å få ut litt frustrasjon For min del er dette siste runde. Blir det ingen innsetting, er det slutt. Håper jeg får gjort det via uttak og ikke lapraskopi. Legen var litt usikker. HAn nevnte eggstokken var litt hoven pga dette.For nok et svar mandag , håper jeg slipper lap. Er det du som som ønsker å stoppe etter denne runden eller er det legene som sier stopp? Ønsker deg lykke til. Har rett og slett ikke råd. Hver runde koster over 70 000,- , og dette er fjerde gang. Og jeg har ikke regna med medisiner
Vizzy Skrevet 16. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2013 Er litt nedbrutt om dagen. Føler alt går meg i mot. Har holdt på med IVF i over 1,5 år. Begynte privat i høst hvor det ikke gikk veien nå heller. På toppen av det hele så har 2 eggeposer fylt seg opp med væske etter uttaket jeg hadde i september. Legen sier de pleier å gå over av seg selv. VAr på ny kontrolli går og de er fortsatt der. Neste steg blir at de må tømmes. Dette gjøres enten på samme måte som ved egguttak eller så må jeg inn å ta lapraskopi. HAdde ikke trodd at jeg måtte inn å gjøre det igjen. Blææææ. Er så lei av all dritten nå..Måtte syte og klage litt. Jeg hadde også en stor cyste etter uttaket i september. Fikk ikke startet som jeg skulle på kort regime. Utifra blodprøvene jeg tok antok klinikken i utlandet at jeg hadde en cyste. Riksen tok en ultralyd og det var en stor cyste der. Fikk den tømt samme dag som de så den på ultralyd. Samme greia som å ta ut egg, bare at de stakk en gang. Fikk ingen smertestillende i det hele tatt, var vondt ass, men jeg overlevde ;-) Tok bare 5 min eller mindre. Fikk startet med sprøyter mandag 11. nov, for jeg fikk mensen da bare 2 uker etter forrige (??). Klinikken mente at siden Riksen tømte cysten, som viste seg å være en stor follikel likevel, ville kroppen min "nullstille" seg igjen. Jommen meg gjorde den det, ble litt overrasket..... Det er bare å syte og klage litt, man trenger å få ut litt frustrasjon For min del er dette siste runde. Blir det ingen innsetting, er det slutt. Håper jeg får gjort det via uttak og ikke lapraskopi. Legen var litt usikker. HAn nevnte eggstokken var litt hoven pga dette.For nok et svar mandag , håper jeg slipper lap. Er det du som som ønsker å stoppe etter denne runden eller er det legene som sier stopp? Ønsker deg lykke til. Har rett og slett ikke råd. Hver runde koster over 70 000,- , og dette er fjerde gang. Og jeg har ikke regna med medisiner Det skjønner jeg. Det var utrolig høy sum. Trist at det er penger som skal stoppe håpet om et nurk.... Håper det går på det siste forsøket ditt da. Tvi tvi
all i want is u Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 Åååh! Jeg håper sånn for dere!!! Vet så godt hvor fortvilende det er. Livet mitt føltes som om det var satt på vent. Alt dreide seg om at jeg ikke kunne få baby. Ingen visste hvorfor, og jeg var sikker på at jeg/vi aldri kom til å lykkes. Og å se og høre/lese om andre som klarte det, uten hjelp, som om det var den enkleste tingen i verden... Uffameg. Det verste var å få vite at ei jeg kjenner var blitt gravid på en one night stand for andre gang og valgte å ta abort, for andre gang. Hvor var logikken i det liksom? Hvorfor gi henne to, og meg ingen? Nå er ikke jeg en av dem som har prøvd lengst, men jeg vil likevel si at man jo som oftest lykkes til slutt!! Vet at det også kan være irriterende og frustrerende å høre/lese... men det er noe man nesten bare mÅ klare å tenke for å klare å gå igjennom dette... ...sitter her og har lyst til å gi alle ufrivillig barnløse en stooor klem. Er ikke hormonell jeg i det heeele tatt Chloe: Måtte dere lykkes på siste forsøk!! Vizzy: Krysser fingrer og tær for at du slipper lap... Opp: Nå må du ikke glemme planen da. The masterplan! Le massse!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå