Gå til innhold

Dere som har Angelsound (Doppler) - bruker dere den mye?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg jobber som journalist på Foreldre.no og er i gang med en nettsak om gravides bruk av Angelsound (Doppler) for å lytte tll babyens hjerteslag i magen.

Dere som har gått til innkjøp av en slik - hvordan bruker dere den? Hver dag? Som en fast rutine om morgenen eller kvelden for å "sjekke" babyen? Er noen av dere litt avhengige av å lytte til hjerteslagene?

Vil gjerne ha innspill og erfaringer fra dere :-) Skriv gjerne en kommentar her i forumet, eller skriv til meg i en e-post: [email protected]

Hilsen Cathrine

Journalist foreldre.no

Fortsetter under...

Jeg brukte den en til to ganger i uken fra jeg var rundt 10 uker på vei og da kanskje i drøye 3 uker fremover i tid. Nå er jeg 18 uker på vei og har kun brukt den én gang de siste 4-5 ukene..

De gangene jeg har brukt den har jeg gjort det for å sjekke om babyen fortsatt levde. Bekymringen kom gjerne når jeg ikke følte noen graviditetssymptomer og jeg fikk da behov for å sjekke om alt var i orden :)

Nå kjenner jeg spark og bevegelser daglig så har derfor ikke behov for å bruke min Angelsound.

Jeg har vært bevisst mitt bruk av Angelsound'n da jeg har vært usikker på hvordan dette evt påvirker barnet.

Jeg har mistet mange ganger, så er konstant livredd frem til jeg kjenner spark hver dag. Så nå lytter jeg hver dag etter jobb.Men hører bare toppen 5 sekunder - da er jeg betrygget over at det ennå er liv.

Doppleren er min beste venn fra uke 10-18 :P

Jeg prøvde den tre ganger mellom uke 9 og 11, fant ikke hjertelyden. Var på ultralyd i uke 12 og ble beroliget av det, så da følte jeg ikke behov. Har kjent liv siden 13+4 og har derfor ikke hatt behov etter dette heller.

For min del var den et bomkjøp, jeg liker ikke å bruke den fordi jeg er usikker på om det er bra for babyen. Da jeg var usikker på graviditeten og ønsket å lytte fant jeg ikke lyd...

Anonymous poster hash: 1dc42...0dc

Jeg kjøpte forrige svangerskap grunnet missed abortion. Den var veldig god  ha da, vi lyttet etter hjertelyd en gang i uken fram til vi kjente liv oftere. 

Denne gangen har jeg bare brukt den en gang. Strålingen skal være ugunstig og mye sterkere enn vanlig ultralyd. Er 15 uker mandag så kommer nok ikke bruke den om jeg ikke blir redd igjen.

Det er jo heller ikke bra for et foster med en mamma som er redd hele tiden. 

Har mista 5 gangar og kjøpte derfor angelsound no. Høyrde på lyd ca 1-3 g pr veke frå veke 10-15. Visste at,eg ikkje burde bli redd viss eg ikkje høyrde lyd, men vart det likevel. Då venta eg til dagen etter og høyrde igjen. Etter 15 vk har eg berre brukt den 2 gangar når eg var veldig redd. Er no 26 vk og kjenner på bevegelsane i staden for hjertelyd.

Eg er storfornøgd med min doppler. Den har gjort meg mindre engsteleg!

Annonse

Jeg fikk min da jeg var ca 12 uker. Bruker den en gang i uken, bare for å sjekke. Kommer nok ikke til å bruke den så mye når jeg begynner å kjenne mer liv og etter vi har vært på oul. 

er 16+1 idag, å brukte den nå ikveld:) 

Jeg har en som jeg skal låne, har ikke henta den enda og prøvd, er akkorat bikka 12 uker.

Men tenkte det kunne være hyggelig å inkludere mannen og barna på en måte, da de ikke kjenner spark og bevelgese på samme måten som jeg. :) 

Anonymous poster hash: 22c9a...b0e

Kjøpte min angel sound ikke før i uke 17.

Brukte den en gang da og så igjen i uke 19.

Har forranliggende morkake og etter en sa i mars er jeg falitt stressa så jeg har brukt den en del. I perioder daglig. Men fra uke 19 til 30 si ca 4 ganger i uka,

Nå er jeg i uke 34 og bruker den ca 1 gang i uka

Kjøpte min i uke 10 og da lyttet vi daglig i tre-fire dager fordi det var koselig å høre hjertet på vår lille første, før vi gikk ned til hver tredje dag. Et minutt ca hver gang. Er nå 15+5 og lytter ca en gang i uka fordi vi har lyst, ikke fordi vi er nervøse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...