Gå til innhold

Jeg er 170cm og veier 70kg.. Er jeg tykk?

Anbefalte innlegg

Jeg er 179 cm og har veid rundt 80 kg tidligere, og jeg var definitivt ikke tykk! Er 15 kg lettere nå etter to tette barn, og er fremdeles innenfor normalen. Hadde mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn da jeg var tyngre, så penere ut i ansiktet og hadde større pupper. Min mann likte utseendet mitt bedre da enn når jeg er slankere, sier han. Men menn har jo like ulik smak som oss kvinner ;-)

Du kan jo legge ut et sladdet bilde, for det å veie høyde minus 100 kan se vidt forskjellig ut på ulike mennesker. Har du brede skuldre og hofter? Hvordan fordeler evt fett seg?

Anonymous poster hash: bdffe...fbd

Fortsetter under...

Jeg er 171/70, og hverken tykk eller lubben, men jeg trener veldig mye og tungt, så har stor muskelmasse. Hadde jeg ikke hatt det ville trivselsvekten min vært endel lavere.. Så da vet du vel best selv, om du er tung pga muskler eller fett...

Jeg er 168-169 cm. Og veier 62 kg. Jeg syns jeg har noen kilo for mye. Det er ikke sikkert andre tenker det samme. Men jeg får fort rumpe og lår. + at jeg trives best slank.

Når jeg er 68 kilo er jeg ganske stor! Men det kan ha en sammenheng med beinstrukturen min.  

For meg høres 70 kilo alt for mye ut. Og dere som nevner at dere er 80-85 kilo, må ha et forvridd syn på dere selv. For det er ganske mye!

Anonymous poster hash: 2c608...c77

Eh, hvis man er over 180 cm er det jo slett ikke mye??

Jeg er 168-169 cm. Og veier 62 kg. Jeg syns jeg har noen kilo for mye. Det er ikke sikkert andre tenker det samme. Men jeg får fort rumpe og lår. + at jeg trives best slank.

Når jeg er 68 kilo er jeg ganske stor! Men det kan ha en sammenheng med beinstrukturen min.

For meg høres 70 kilo alt for mye ut. Og dere som nevner at dere er 80-85 kilo, må ha et forvridd syn på dere selv. For det er ganske mye!

Annonse

Jeg sier som mange andre: det er utrolig vanskelig å "se" om du ser tykk ut, ut i fra høyde og vekt. Man bærer vekta forskjellig.

Jeg har for eksempel en vennine som er like høy som meg, men veier 10 kg mer. Da jeg fikk vite det, ble jeg nesten "sjokkert". Hun bærer kiloene på kroppen kjempefint, og er slank og fin :-)

Selv er jeg 163 cm og var (før jeg ble gravid) 63 kilo. Mine kilo fordeler seg aldri fint, dvs samler seg rundt magen... Så jeg må passe meg litt, det sies jo at magefettet er det farligste. Jeg ønsker ikke å være syltynn, men ser litt framtung ut med tre kilo ekstra på magen ;-)

Min trivselsvekt er mellom 55-60 kg.

Anonymous poster hash: 25381...4b0

Eh, hvis man er over 180 cm er det jo slett ikke mye??

øøh, jo!! 20 kilo på 10-12 cm...

Når man er på stranda, ser man svært få personer som har en passende vekt. De aller fleste har noen kilo for mye!

Det er utrolig vanskelig å si kun ut fra vekt og høyde da det kommer an på så mye mer. Jeg har timeglassfigur. Veier 60 kg nå og er 163 cm høy, og jeg er rund i kantene selv om jeg har smalt liv. Går sakte men sikkert nedover og målet er ca. 54-55 kg. Vet en del syns jeg er for tynn da, men det er der jeg drives best.

Annonse

Jeg er også 170 cm.

70 kilo er idealvekten min.

Anonymous poster hash: 67e55...77b

Da vil jeg si at du har minst 5 kilo for mye!

Man er jo ikke overvektig om man har 5 kg for mye da, noen liker å være litt mykere og rundere i kanten og det er det virkelig rom for innenfor normalvekt altså.

Anonymous poster hash: 1adef...e43

Jeg er også 170 cm.

70 kilo er idealvekten min.

Anonymous poster hash: 67e55...77b

Da vil jeg si at du har minst 5 kilo for mye!

Man er jo ikke overvektig om man har 5 kg for mye da, noen liker å være litt mykere og rundere i kanten og det er det virkelig rom for innenfor normalvekt altså.

Anonymous poster hash: 1adef...e43

Hva som er "normalt" er jo helt fra veldig slank til veldig lubben. Så jeg vil ikke definere en person i øvre grense på bmi'en som normalvektig.

Men om noen trives som smålubben, helt ok for meg :) Men jeg tror personlig, at det er mange som ikke ser hvor store de faktisk er.

Du er helt normal i forhold til Bmi:-)

Jeg har gått opp og ned i vekt de siste årene. Det siste året har jeg stått i ro på 70 kg blank. Klarer ikke helt se meg selv utenfra og lurer på hvordan andre ser på meg. Er veldig redd for å bli oppfattet som tjukk. Skal på date i helgen med en kjekk mann jeg har møtt på nettet og kjenner jeg er redd for at han for høye forventninger til meg og syntes jeg er tjukk..

Tåplig, jeg vet.. Men den ene dagen føler jeg meg slank og neste dag blir jeg kvalm av å se på meg selv..

170 og 70kg. Hva er jeg? Er jeg normal? slank? lubben? tjukk?

Anonymous poster hash: 54527...fa8

Hva som er "normalt" er jo helt fra veldig slank til veldig lubben. Så jeg vil ikke definere en person i øvre grense på bmi'en som normalvektig.

Men om noen trives som smålubben, helt ok for meg :) Men jeg tror personlig, at det er mange som ikke ser hvor store de faktisk er. 

Og jeg tror ikke du ser at hva som er slankt/normalt/tykt ikke er et entydig svar, men avhengig av hva man liker. Du virker veldig opphengt i vekt og det høres ut som om du tror at det finnes en universell vurdering av dette - og at den vurderingen er i samsvar med din egen.

Til HI - han du skal på date med driter mest sannsynlig i om du veier 65, 70 eller 75. Han vil falle for deg hvis du er i samsvar med det han liker og hvis du er trygg på deg selv, sjarmerer ham og han har det morsomt sammen med det.

Og jeg tror ikke du ser at hva som er slankt/normalt/tykt ikke er et entydig svar, men avhengig av hva man liker. Du virker veldig opphengt i vekt og det høres ut som om du tror at det finnes en universell vurdering av dette - og at den vurderingen er i samsvar med din egen.

Til HI - han du skal på date med driter mest sannsynlig i om du veier 65, 70 eller 75. Han vil falle for deg hvis du er i samsvar med det han liker og hvis du er trygg på deg selv, sjarmerer ham og han har det morsomt sammen med det.

Jeg syns en person som er 170 cm og 70 kilo er godt lubben. Ikke kjempe tjukk. Men jeg må få lov til å mene det. Men jeg skjønner jo at ingen er like. Og det kan godt være at HI er rålekker!! :) Men nå tenkte jeg mest på de som svarte at de er 80 kg og slanke. Jeg skjønner ikke helt den...

Jeg endrer det til: Jeg er kjempe lubben, når jeg veier 70 kg (168-169 cm). Men andre kler kanskje bedre å være 70 kg. Trives man med vekta si, er det jo ikke noe problem.

Jeg syns en person som er 170 cm og 70 kilo er godt lubben. Ikke kjempe tjukk. Men jeg må få lov til å mene det. Men jeg skjønner jo at ingen er like. Og det kan godt være at HI er rålekker!! :) Men nå tenkte jeg mest på de som svarte at de er 80 kg og slanke. Jeg skjønner ikke helt den...

Jeg endrer det til: Jeg er kjempe lubben, når jeg veier 70 kg (168-169 cm). Men andre kler kanskje bedre å være 70 kg. Trives man med vekta si, er det jo ikke noe problem.

Det var mest det svaret om stranda jeg reagerte på - at det er mange som veier for mye og at det synes på stranda. Den subjektive vurderingen av tykk/tynn vil alltid sprike ift andres meninger og jeg skremmes av at andre sitter og inni seg vurderer mesteparten av de badende ift vekt i stedet for å nyte sol og sommer.

Og jeg er fremdeles uenig i at man ikke er slank når man veier 80 kg og er 180 cm høy... Det er en veldig merkelig påstand når man ikke vet noe om type kroppsbygning og muskelmasse.

Og jeg er fremdeles uenig i at man ikke er slank når man veier 80 kg og er 180 cm høy... Det er en veldig merkelig påstand når man ikke vet noe om type kroppsbygning og muskelmasse.

Rettelse: KAN være slank

Skulle ønske jeg rakk å gå ned 10 kg til daten i morgen.. Har gått ned 15 kg på et år nå.. 
Jeg forstår ut fra svarene at jeg nok er litt lubben. Off, jeg hater kroppen min :(

Til dere som mener man må se "godt lubben" ut eller rund ut med 70 kg når man er 170 høy, det er jammen ikke sikkert! Jeg var en av dem som skrev tidligere, er 169/170 høy og 68 kg. Og ja, jeg har tydelige lår og rumpe. Men det hadde jeg da jeg veide 60 kg også (da jeg var 15 år). Men jeg er absolutt ikke "god og rund". Har tydelige ribben som stikker frem, samme med skulderbladene og kragebena. Skjønner ikke at det kan vli sett på som "rund" eller "lubben". Har også helt flat mage og tynn midje. Prøver bare å forklare at noen tydeligivs er veldig utvitende om hvordan ulike kroppsfasonger ser helt forskjellig ut med samme vekten.  Så det blir så dumt å si sånt når vi ikke vet noe mer om hi.

Anonymous poster hash: d75ef...b9e

Skulle ønske jeg rakk å gå ned 10 kg til daten i morgen.. Har gått ned 15 kg på et år nå.. 

Jeg forstår ut fra svarene at jeg nok er litt lubben. Off, jeg hater kroppen min :(

Hi ikke hør på disse svarene. Du er ikke overvektig, og min erfaring er at det skal ganske mye til før folk reagerer på noens vekt. De færreste forventer at alle er syltynne og 50 kg, selv om man skulle tro det ut i fra enkelte av damene her. Spesielt de fleste menn bryr seg ikke når man er normaltvektig (som du ER!). Faren min sa til meg en gang at de fleste menn sier "heller 5 kg for mye enn 5 kg for lite" om damer.  Sa det til samboeren min en gang, og han er helt enig :)  (jaja stemmer sikkert for alle, men tror det er noe i det for det). Dessuten har jeg lest at alle ser minst 2 kg lettere ut gjennom andres øyne. Så prøv å slapp av, og ta på deg noe du føler deg vel i. Tror absolutt ikke denne mannen vil reagere!

Anonymous poster hash: d75ef...b9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...