Gå til innhold

Hvordan fordelte dere møbler og ting ved samlivsbrudd? Er det egoistisk av meg å beholde de tingene jeg hadde før vi ble sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fordelte dere det? Jeg har en del ting fra før av og mannen hadde ingenting. Veldig mye har vi også kjøpt sammen. Er det fair at vi deler alt vi har kjøpt sammen på likt, men at jeg beholder alt jeg eide da vi ble sammen?

Anonymous poster hash: 78941...7f1
Skrevet

Har dere ikke kontrakt? Vi har foreløpig en muntlig avtale på at det bi tok med inn tar vi me ut...

Anonymous poster hash: d546d...898

Skrevet

Du tar selvfølgelig alltid med deg ut det du hadde med inn før dere fordeler det dere har kjøpt sammen.

Har den ene tjent mer enn den andre kan den personen sikkert bedvise at den har kjøpt mest i forholdet og skal ha med seg mer.

Dette gjelder samboere.

Anonymous poster hash: fe293...dcb
Skrevet

Alt ditt fra før er ditt. Resten deles. Om han ikke hadde noe med seg inn kan han jo bare angre nå.

Ellers er det greit å dele en del ting etter hvem de kom fra - fellesgaver fra hans side blir hans, fellesgaver fra din side blir dine.

Skrevet

Du beholder det du kom inn med å fordeler det dere har kjøpt sammen.

Skrevet

Reglene er vel slik at man fordeler det kjøpt etter at man flytter sammen det man hadde med seg inn har man rett til å ha med seg ut igjen.<br /><br />Her fikk jeg alt i bruddet, exen tok med seg noen småting som vi hadde dobbelt av det var det. Men så hadde jeg eid 80% av tingene vi hadde før vi ble sammen og jeg satt igjen med barna 100%.<br />

Anonymous poster hash: d1ceb...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...