Gå til innhold

Gravid - vektoppgang i slutten av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener å ha lest et sted at siste måneden i svangerskapet legger man ikke særlig på seg. Men jeg klarer ikke finne tilbake til dette, og vet ikke om det bare er noe jeg har innbilt meg. Er det slik at siste måneden legger man nesten ikke på seg?? Babyen går jo opp 200 gram i uken på slutten, så det er jo nesten 1 kg i hvertfall?

Anonymous poster hash: c709a...baa
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg la på meg en del siste mnd i mine 3 svangerskap i alle fall, men det var mest vann så det forsvant jo temmelig raskt etterpå ;)

Anonymous poster hash: 1672f...ee6
Skrevet

Siste 5-6 ukene gikk jeg opp nesten 10 kg med begge.

Ikkenoe før det faktisk, kanskje et par kilo pga bebis...

Anonymous poster hash: bc1d7...f12

Skrevet

Ja det er jo veldig individuelt.... Noen får kiloene på begynnelsen, og noen på slutten... De fleste har vel størst vektoppgang i slutten av andre trimester? Årh... Men jeg skulle gjerne funnet en sånn tabell igjen altså...

Skrevet

Tror nok det er individuelt. Men fant en tabell hvor det står gjennomsnittlig vektøkning 1-3 kg pr mnd i siste trimester (ligger på doktoronline et sted). Fosterets vekt øker selvsagt mest på slutten, men matlysten hos den gravide er ofte litt laber da. Selv gikk jeg bare opp en kg sistec10 ukene. Følte meg ikke sulten da baby fylte opp hele magen. Ser ut til at det blir det samme nå (er i uke 36). Har altså gått opp mest i starten og "tærer" på det til senere.

Anonymous poster hash: 815b6...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...