Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Del Skrevet 13. november 2013 jeg vurderer å dra til privat GU undersøkelse bare for å se at alt ser ok ut. kanskje de kan fortelle når jeg har eggløsning og sånt også. det koster jo ca 1500... så det er jo litt.... har noen vært hos GU mens de prøver å bli gravide? hva har dere fått ut av det? Anonymous poster hash: 64f2e...80a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096615-gu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma_til_lillemor Skrevet 14. november 2013 #2 Del Skrevet 14. november 2013 Det finnes gynekologer også som samarbeider med det offentlige, som krever rekvisisjon fra fastlege. De koster ikke så mye som de private, men kan ha litt lenger ventetid. Sjekk litt på internett om det finnes noe i nærheten der du bor Jeg gikk til gynekolog i sommer for da hadde vi prøvd i nesten et år uten hell, jeg hadde også hatt litt tull med sykluser etter å ha brukt p-piller noen år. Jeg har vært gjennom prøverør med min eksmann (pga hans dårlige kvalitet) så kjenner jeg jo litt til hva som må til når man har prøvd et år. Når det tok tid også med min nye mann så ville jeg til gynekolog for å se hvordan det stod til med ting. Og jeg var kjempefornøyd med avgjørelsen om å gjøre det, hun var kjempeflink og tok GU, prøver, blodprøver og ul og sendte enda med henvisning til å få tatt prøver av mannen. Vi fikk svar at alt var bra med oss begge to, og det dukket ikke opp noen grunner til hvorfor ting tok tid. Så jeg fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis jeg fortsatt ikke var blitt gravid i løpet av de neste 6 månedene. For meg var dette helt klart det riktige å gjøre for jeg var begynt å bekymre meg for at noe kunne være galt. Jeg fikk en avklaring i alt jeg lurte på og følte jeg kunne senke skuldrene en god del etterpå Og så gikk det noen måneder til så fikk jeg positiv test Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096615-gu/#findComment-145855266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella75 Skrevet 14. november 2013 #3 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg fikk vite at ting så greitt ut og at slimhinnen viste at EL nærmet seg. Gyn så også at det var egg/folikler i eggstokkene. Fikk råd om å ha sex annenhver dag, slik at det alltid er sperm i "omløp" oppi der. Husk å ha med dato for siste mens, sykluslengder, el-datoer etc. Fikk også crinone pga kort lut.fase. Verdt pengene. Jeg er medlem på en privatklinikk, så det kostet meg vel 1200,-. Jeg orker ikke først vente et par uke på fastlegetime, så lete etter en gyn som har refusjonsavtale og som har ledig tid. jeg hadde nå mulighet til å betale meg ut av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096615-gu/#findComment-145855301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå