Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Er det noen som vet om det finnes noen ordninger for å få dekket deler av en stor tannlegeregning? Har prøvd å google, men det ser ut som man må ha en spesiell sykdom eller være uføretrygdet for å få noe hjelp av NAV. Jeg har en ødelagt tann som er rotfylt fra før (dvs jeg har allerede brukt noen tusen på den), og nå har det blitt en infeksjon under tannen. Jeg fikk et prisoverslag på over 10 000 kr på behandling av dette (må behandles over flere omganger, og det er usikkert om det i det hele tatt er mulig å redde tannen), noe jeg på ingen måte har råd til nå. Jeg er fulltidstudent, men det er så dyrt selv med studentrabatten. Alternativet er å trekke tannen, men det har jeg naturlig nok ikke særlig lyst til... Noen tips? Anonymous poster hash: 09a86...451
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Nei det må du betale selv. Anonymous poster hash: 868c2...4cc
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Er det en av de innerste jekslene er det bare å tekke den vel. Anonymous poster hash: 00c5e...162
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Det finnes ingen ordning for din situasjon, nei. Anonymous poster hash: 9236b...61d
valkyrien Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Det er en del sykdommer som gir refusjon, søk på sidene til HELFO, så skal det ligge liste der.
HvittHus Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Hvis du er normalt frisk må du koste alt selv. Noen tannleger tilbyr avdragsordning, hvis det kan hjelpe. Hadde du hatt rett på refusjon, ville nok også tannlegen ha nevnt det da det er denne som avgjør hva som kan dekkes.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Takk for svar folkens. Ender vel med å trekke den, og satse på å få satt inn stift og krone når jeg blir rikere. Det er en av de fremste jekslene, så den er litt kjekk å ha Anonymous poster hash: 09a86...451
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Dersom du trekker tannen kan du ikke "få satt inn stift og krone" senere. Du må da få implantat. For å få stift/krone må det være en rot å feste det på. Anonymous poster hash: a11f5...6e4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Normalt sett skal studentskipnaden på skolen din (hvis du går høyskole/universitet) ha en refusjonsordning. Den kan være på alt fra 25% til 50%, beroende på hvilken skole du går. Anonymous poster hash: 8f619...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå