Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Avdelingen hadde vært ute i hele dag, pga det fine været. Syns det er kjempe flott, men jeg ble veldig irritert over å se at mitt barn brukte kjempe gamle, slitte og uthullet h&m votter, mens hennes helt nye reima votter med ullfor ble brukt av noen andre. Hun hadde kalde hender og har alleredehhatt forkjølelsessymptomer. Det sto navn på begge vottene. Sa pent i fra til hun ene som passet pånde 10 (!) ungene, at når jeg som student prioriterer å kjøpe dyre varer til mitt barn, så bør hun få bruke det selv.. Ga den ansatte et smil, men jeg merket at hun ble veldig irritert, og sa ikke ha det til oss da vi dro. Var jeg slem/urimelig/overdrev jeg? Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Dette høres så rart ut at jeg nesten ikke kan tro at det er sant? Hvis det er sant, så må vel barna ha likt fornavn eller noe? Hvis ikke er det MERKELIG. Anonymous poster hash: 103bf...241
Appelsinpiken Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Urimelig? Jeg hadde nok sagt ganske kraftig fra, for dette er ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Det hadde vel holdt å si at hun hadde feil votter. Anonymous poster hash: bec1d...808
bønni Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Hvis det var én person som passet på ti unger så hadde hun vel ikke tid til å finlese på vottene.
Kattpus Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Hos oss fikk vi beskjed om at mini trengte ny vogn pose. Dette var et par uker før jul, han brukte da lammeskinnspose. Vi kjøpte ny pose, og oppdager noen dager senere, at et annet barn sover da i vår nye pose. Når vi tok dette opp, så var svaret vi fikk, at de foreldrene hadde ikke råd til ny/egen pose.... Da klikket det litt hos oss....
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Hos oss fikk vi beskjed om at mini trengte ny vogn pose. Dette var et par uker før jul, han brukte da lammeskinnspose. Vi kjøpte ny pose, og oppdager noen dager senere, at et annet barn sover da i vår nye pose. Når vi tok dette opp, så var svaret vi fikk, at de foreldrene hadde ikke råd til ny/egen pose.... Da klikket det litt hos oss.... Å herrefred! hva sa dere til det? Så UENDELIG frekt!!!! Til HI: Jeg hadde blitt fly forbannet. Du er ikke urimelig. Anonymous poster hash: 14dc5...76f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Hvis det var én person som passet på ti unger så hadde hun vel ikke tid til å finlese på vottene. Da får de ha flere personer på jobb. De skal uansett ikke låne bort ungenes klær til andre. Jeg hadde sagt klart i fra at dette ikke var greit. Det har jeg sagt i fra om da de har lånt bort lue fra ungen min til andre. Ikke greit. Anonymous poster hash: 99a0f...898
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Her har jeg opplevd at ett annet barn har hatt mitt barn sine klær (merket synlig med navn) på seg flere dager på rad, enda jeg sa ifra til personalet fra første dag. Verste er at foreldrene ikke gadd å si fra om at de klærne ikke tilhørte barnet deres, bare kledde de av og la klærne på sitt barn sin plass. Når jeg oppdager at klær som ikke tilhører oss ligger på vår plass, så sier jeg ifra at de ikke tilhører oss. Trodde det var vanlig jeg.... Anonymous poster hash: d8b8f...348
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Hvis dette er en engangsforeteelse, er det så farlig? Har flere ganger funnet mine barn med feil klær, og på en vennlig måte sagt ifra at det har blitt feil. Selvsagt, hvis det gjentar seg ofte og barnet ditt dermed går uten skikkelige klær på kalde dager blir det annerledes. Men det er vel lov å gjøre feil selv om du jobber i barnehage? Ville ikke blitt sur, i alle fall. Anonymous poster hash: 1011f...c89
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #11 Skrevet 13. november 2013 Dette høres så rart ut at jeg nesten ikke kan tro at det er sant? Hvis det er sant, så må vel barna ha likt fornavn eller noe? Hvis ikke er det MERKELIG. Anonymous poster hash: 103bf...241 Min datter begynner på A, og hun andre på Z. Så det var to helt ulike navn i hvertfall :-) Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #12 Skrevet 13. november 2013 Hvis dette er en engangsforeteelse, er det så farlig? Har flere ganger funnet mine barn med feil klær, og på en vennlig måte sagt ifra at det har blitt feil. Selvsagt, hvis det gjentar seg ofte og barnet ditt dermed går uten skikkelige klær på kalde dager blir det annerledes. Men det er vel lov å gjøre feil selv om du jobber i barnehage? Ville ikke blitt sur, i alle fall. Anonymous poster hash: 1011f...c89 Jeg ble irritert, men det kom absolutt ikke frem. Jeg tok det med et smil, men skjønte at den ansatte ble sur. Syns jo så synd på dem også. Avdelingen er så ustabil med mye syke ansatte! Dette går jo utover dem, men som jeg så i dag, også utover mitt barn.. Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #13 Skrevet 13. november 2013 Hvis dette er en engangsforeteelse, er det så farlig? Har flere ganger funnet mine barn med feil klær, og på en vennlig måte sagt ifra at det har blitt feil. Selvsagt, hvis det gjentar seg ofte og barnet ditt dermed går uten skikkelige klær på kalde dager blir det annerledes. Men det er vel lov å gjøre feil selv om du jobber i barnehage? Ville ikke blitt sur, i alle fall. Anonymous poster hash: 1011f...c89 Jeg ble irritert, men det kom absolutt ikke frem. Jeg tok det med et smil, men skjønte at den ansatte ble sur. Syns jo så synd på dem også. Avdelingen er så ustabil med mye syke ansatte! Dette går jo utover dem, men som jeg så i dag, også utover mitt barn.. Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #14 Skrevet 13. november 2013 Hvis dette er en engangsforeteelse, er det så farlig? Har flere ganger funnet mine barn med feil klær, og på en vennlig måte sagt ifra at det har blitt feil. Selvsagt, hvis det gjentar seg ofte og barnet ditt dermed går uten skikkelige klær på kalde dager blir det annerledes. Men det er vel lov å gjøre feil selv om du jobber i barnehage? Ville ikke blitt sur, i alle fall. Anonymous poster hash: 1011f...c89 Jeg ble irritert, men det kom absolutt ikke frem. Jeg tok det med et smil, men skjønte at den ansatte ble sur. Syns jo så synd på dem også. Avdelingen er så ustabil med mye syke ansatte! Dette går jo utover dem, men som jeg så i dag, også utover mitt barn.. Anonymous poster hash: 49ed0...228
Brennheite Badeand Skrevet 13. november 2013 #15 Skrevet 13. november 2013 Jeg hadde også blitt irritert, men hadde nok nøyet meg med å påpeke at barnet mitt var kald og at det er fint om de passer på at hun har på Reimavottene når de er ute. Hadde det samme skjedd igjen kunne jeg kanskje sagt noe mer.
Edelweis Skrevet 13. november 2013 #16 Skrevet 13. november 2013 Hadde det skjedd flere ganger hadde jeg tatt opp dette med ped.leder. Tror du at de hadde lånt bort din jentes sine votter med vilje? for så å gi henne lånevotter? Det kan de jo ikke ha gjort? jeg mener, hvem gjør vel det?
Brennheite Badeand Skrevet 13. november 2013 #17 Skrevet 13. november 2013 Men hva gjorde du forresten med vottene? Nappet du dem av den andre lille?
Gjest Julia1984 Skrevet 13. november 2013 #18 Skrevet 13. november 2013 Hos oss fikk vi beskjed om at mini trengte ny vogn pose. Dette var et par uker før jul, han brukte da lammeskinnspose. Vi kjøpte ny pose, og oppdager noen dager senere, at et annet barn sover da i vår nye pose. Når vi tok dette opp, så var svaret vi fikk, at de foreldrene hadde ikke råd til ny/egen pose.... Da klikket det litt hos oss.... Å herrefred! hva sa dere til det? Så UENDELIG frekt!!!! Til HI: Jeg hadde blitt fly forbannet. Du er ikke urimelig. Anonymous poster hash: 14dc5...76f Seriøst? Fly forbannet fordi personalet hadde tatt på feil votter på feil barn?? Hvordan reagerer du når det virkelig skjer noe alvorlig? Kjefter du på den ansatte høylytt da eller?? ALLE kan gjøre feil, ingen grunn til å bli "fly forbannet" pga forebygging av votter!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #19 Skrevet 13. november 2013 Men hva gjorde du forresten med vottene? Nappet du dem av den andre lille? Nei, herregud det kunne jeg aldri ha gjort :-) hun andre hadde dratt hjem, så våre votter lå på hennes plass. Hi Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #20 Skrevet 13. november 2013 Hos oss fikk vi beskjed om at mini trengte ny vogn pose. Dette var et par uker før jul, han brukte da lammeskinnspose. Vi kjøpte ny pose, og oppdager noen dager senere, at et annet barn sover da i vår nye pose. Når vi tok dette opp, så var svaret vi fikk, at de foreldrene hadde ikke råd til ny/egen pose.... Da klikket det litt hos oss.... Å herrefred! hva sa dere til det? Så UENDELIG frekt!!!! Til HI: Jeg hadde blitt fly forbannet. Du er ikke urimelig. Anonymous poster hash: 14dc5...76f Seriøst? Fly forbannet fordi personalet hadde tatt på feil votter på feil barn?? Hvordan reagerer du når det virkelig skjer noe alvorlig? Kjefter du på den ansatte høylytt da eller?? ALLE kan gjøre feil, ingen grunn til å bli "fly forbannet" pga forebygging av votter! Når vottene ligger i VÅR hylle, med mitt barns navn tydelig merket så blir jeg forbannet om mitt barn plutselig står uten skikkelig klær fordi VÅRE klær er lånt ut. Blir mer forbannet på akkurat dette, enn mye annet. Anonymous poster hash: 14dc5...76f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #21 Skrevet 13. november 2013 Hadde det skjedd flere ganger hadde jeg tatt opp dette med ped.leder. Tror du at de hadde lånt bort din jentes sine votter med vilje? for så å gi henne lånevotter? Det kan de jo ikke ha gjort? jeg mener, hvem gjør vel det? Nei, jeg vet at det ikke var med vilje. Begge vottene var jo rosa.. hehe. Men altså, syns det ble litt ubehagelig at den ansatte ble litt småsur, selv om jeg som sagt tok det hele med et smil. Huff, er 39 uker på vei og blir lett emosjonell merker jeg hehe. Hi Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #22 Skrevet 13. november 2013 Men hva gjorde du forresten med vottene? Nappet du dem av den andre lille? Nei, herregud det kunne jeg aldri ha gjort :-) hun andre hadde dratt hjem, så våre votter lå på hennes plass. Hi Anonymous poster hash: 49ed0...228 hvordan kan du vite at de hadde blitt brukt av den andre jenta da? Anonymous poster hash: c515d...f4f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #23 Skrevet 13. november 2013 Hvis dette er en engangsforeteelse, er det så farlig? Har flere ganger funnet mine barn med feil klær, og på en vennlig måte sagt ifra at det har blitt feil. Selvsagt, hvis det gjentar seg ofte og barnet ditt dermed går uten skikkelige klær på kalde dager blir det annerledes. Men det er vel lov å gjøre feil selv om du jobber i barnehage? Ville ikke blitt sur, i alle fall. Anonymous poster hash: 1011f...c89 Jeg ble irritert, men det kom absolutt ikke frem. Jeg tok det med et smil, men skjønte at den ansatte ble sur. Syns jo så synd på dem også. Avdelingen er så ustabil med mye syke ansatte! Dette går jo utover dem, men som jeg så i dag, også utover mitt barn.. Anonymous poster hash: 49ed0...228 Ja, jeg skjønner jo at du ble irritert siden datteren din frøs. Datteren min fryser ofte på fingrene, men det er fordi hun kaster dem i en sølepytt så snart de voksne snur ryggen til Kjedelig med ustabil avdeling, da blir sikkert de ansatte mer stresset enn vanlig… Håper det ordner seg. Anonymous poster hash: 1011f...c89
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #24 Skrevet 13. november 2013 Men hva gjorde du forresten med vottene? Nappet du dem av den andre lille?Nei, herregud det kunne jeg aldri ha gjort :-) hun andre hadde dratt hjem, så våre votter lå på hennes plass. Hi Anonymous poster hash: 49ed0...228 hvordan kan du vite at de hadde blitt brukt av den andre jenta da? Anonymous poster hash: c515d...f4f Det bekreftet jo den ansatte; ååh har du brukt z sine? Skal vi se på plassen til z om dine ligger der. Ja der var de jo. Anonymous poster hash: 49ed0...228
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #25 Skrevet 13. november 2013 jeg synes også det var merkelig å bli sint for noe sånt, når du tydeligivs skjønner at det ikke var med vilje...Jeg har jobbet i barnehage, og den kle-på situasjonen er virkelig det mest stressende man gjør i løpet av dagen, spesielt når man er underbemannet og barna skal ha på mye klær. Feks om man har tatt frem klær, og kanskje legger fra seg vottene mens man hjelper med dressen, så kommer det et annet barn og tar vottene. Eller den voksene ved siden av tar på vottene den første voksene la fra seg på et annet barn osv. Spesielt om fargen var lik. Din datter eller den andre jenta kan feks ha kommet med vottene i hånda, og man antar automatisk at det er de riktige når man er stressa. Noen barn kan ha rota i hyllene og lagt dem feil også, det skjedde ofte der jeg jobbet fordi garderoben var en del av leke-arealet (skikkelig upraktisk da men).Klart man sjekker navn ogsånn, men som sagt så kan veldig stressende situasjoner oppstå, og man må bare få ut barna. Helt greit at du sa fra da, men som en annen her sa så hadde det vel holdt å si at det var feil votter.. Om du sa det på en normal måte så burde ikke den ansatte blitt sur. I så fall var det unødvendig av henne. Jeg skjønner godt at når du prioriterer det beste ytstyret til barnet så vil du at det skal bli brukt! Absolutt. Men har dette bare skjedd én gang, så er det ikke noe å ta på vei for. Sånn er livet i barnehagen av og til Anonymous poster hash: 3edac...940
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå