Gå til innhold

Jeg jobber i Bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som får pause utenom de 30 min vi alle har er de som røyker eller de som ber bønn (de er muslimer). Jeg skulle gjerne hatt noen min for meg selv, men det er bare slik at de som røyker og ber får det.

Er ikke det ganske urettferdig egentlig.

Det er ikke slik at jeg bare kan ta 5 min når jeg trenger det, men det gjør de

Anonymous poster hash: 2e800...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikker på at du hadde fått 5 min om ba om d. (Ikke røyker)

Anonymous poster hash: dceda...ed7

Skrevet

Jeg røyker og jobber i Bhg, og har fått lov til å dele pausen min 2*15 min. Har det vært veldig hektisk kan det hende jeg spør om å få gå ut en tur, men aldri uten å tilby mine arbeidskolleger det samme(5-10 min til det de måtte ønske)

Anonymous poster hash: 8bd34...074

Skrevet

Da jeg jobbet med røykere (ikke lengre nå takk og liv for d),brukte jeg og si da går jeg og tar en "røyk" gikk da ut og trakk litt friskluft.så hvorfor skal ikke du få tatt ett 5 min engang i blandt

Skrevet

Jeg jobber også i bhg og røykere må røyke i pausen. Ingen pause ellers utenom tissepauser.

Anonymous poster hash: 96e27...dc4

Skrevet

Jeg jobber i bhg og røyerne får ikke noe annet enn matpausen som alle andre. De får røyke da og før og etter jobb.

Anonymous poster hash: 1c89b...66c
Skrevet

Røyker de på jobb, trodde det var blitt så strengt jeg. Jeg jobber i barnehae, og her har vi ikke lov til å røyke i arbeidstiden i det hele tatt

Anonymous poster hash: 764ef...cc3
Skrevet

Jobber ikke i barnehage. Har lunsjpause i 20 min. Da har jeg 5 min til å ta en røyk før lunsj og en etter lunsj. Jeg er ikke lenger vekke enn alle andre!

Anonymous poster hash: f31f5...2bc

Skrevet

Jobber også i barnehage og røyker ikke. Her får røykerne gå og røyke så lenge de trekker det fra pausen sin. Vi andre får også ta oss noen trekk frisk luft om vi trenger det. Jeg velger sjelden å gjøre det, for jeg har ikke samvitighet til å gå fra "bare" for å gjøre ingenting. Når det er sagt så er det nok ikke alle røykerne som er så nøye på å ta tiden.. For de blir ofte stående i skogen lengre enn 5 min for å si det sånn.. Og tar lengre matpauser enn 20 min. Men er det så farlig da?

Skrevet

I bhg der vi har barnet vårt får ikke de ansatte røyke i arbeidstiden, ikke engang i pausene sine.

Anonymous poster hash: b81e4...780
Skrevet

Hàr aldri hatt en jobb der vi ikke fikk ta oss noen minutter når vi følte for. Aldri!

Et slikt sted hadde jeg ikke ønsket å jobbe, det kunne ikke falle meg inn å være så lite kollegial at jeg ikke hadde unnet noen en røyk, eller en bønn. (Aldri jobbet med muslimer som har drevet å bedt)

Har aldri drevet å klagde over at en røyker oftere tar pause. Men jeg forventer jo at de ikke stikker ut i det mest hektiske. Jobber man butikk så betjener man kunder først etc.

Anonymous poster hash: ea147...919

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen går så aktivt inn for å ødelegge kroppen sin med røyk. Det er jo gift!

Anonymous poster hash: 2e24e...5ca

Skrevet

I bhg der vi har barnet vårt får ikke de ansatte røyke i arbeidstiden, ikke engang i pausene sine.

Arbeidsgiver kan ikke bestemme over en ubetalt pause. Da er man ikke på jobb og bestemmer selv hva man gjør.

Skrevet

I bhg der vi har barnet vårt får ikke de ansatte røyke i arbeidstiden, ikke engang i pausene sine.Anonymous poster hash: b81e4...780

Arbeidsgiver kan ikke bestemme over en ubetalt pause. Da er man ikke på jobb og bestemmer selv hva man gjør. Anonymous poster hash: 1c89b...66c

Det stemmer, men så er det mange som har betalt pause og da stiller det seg litt anderledes.

I bhg jeg jobber er det heller ikke tillat med røyk/snus i arbeidstiden. Vi har betalt pause.

Anonymous poster hash: af99d...b92

Skrevet

Da må du ta kontakt med tillitsvalgt eller leder.  Det er ikke rettferdig at ledelsen skal legge til rette for bønn og røyking og ingen andre pauser.

Anonymous poster hash: 5b42b...848
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og jeg røyker, men røyker aldri på jobb. Går fint det, handler bare om innstilling. Når jeg er på jobb vet jeg at jeg ikke kan ta meg en røyk og det har kroppen vent seg til.

Anonymous poster hash: 74e87...d15

Skrevet

Sånn er det på alle arbeidsplasser, de som røyker tar seg MANGE ekstra pauser. På stedet jeg jobbet, også, det kunne ikke falt meg inn å gått ut 10-15 minutter hver time, men røykerne gjorde det. Jeg er FOR at ikke røykere bør få minst 1 ekstra ferieuke av arbeidsplassen sin, eller så bør det bli totalforbud mot røyking i arbeidstiden. Er uendelig mange arbeidstimer som går tapt i løpet av ett år pga den giften der!!

Anonymous poster hash: 96b70...c8f
Skrevet

Arbeidsgiver kan ikke bestemme over en ubetalt pause. Da er man ikke på jobb og bestemmer selv hva man gjør.

Nei, men de kan bestemme at røyking ikke er tillatt på for eksempel barnehagens område og i noen tilfeller også at vedkommende må vaske seg og skifte klær før arbeidet gjennopptas. Da tar det lang tid å få tatt seg en røyk.

Anonymous poster hash: 81bc4...325

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen går så aktivt inn for å ødelegge kroppen sin med røyk. Det er jo gift!

Anonymous poster hash: 2e24e...5ca

Og veldig godt da :)

Anonymous poster hash: 22394...8c1

Skrevet

Sikker på at de ikke "deler" opp pausen sin? 

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage. Vi har betalt pause på 30 minutter og har ikke lov til å røyke eller snuse. Hele lokalet og området utenfor er røyk og snusfritt.

Barna mine går i en barnehage der det ikke er lov å røyke i arbeidstiden og det er jeg veldig glad for! Røykepauser går utover voksentettheten og det stinker dritt!

Anonymous poster hash: c00cc...e8b

Skrevet

Er det seriøst lov å røyke på jobb når man jobber i barnehage? Haha, jeg trodde ikke det var lov lenger. 

Men jeg trodde også alle hadde lagt inn muligheten for en femminutter i timen, nærmest uansett arbeidsplass, for toalettbesøk, vanndrikking, evnt privat telefonsamtale, eller bare litt utkobling med en avis, eller en røyk da, for de som ikke har nulltoleranse for dette pga arbeidsmiljø.

Anonymous poster hash: 87b12...b0d
Skrevet

Var samme greia da jeg stod i bar i studietida. Bare jeg var røykfri og fikk mindre pauser.

Begynte å gå ut der de andre stod og tok med meg en banan.

Bananabreak istedet for røykepause. Eller med kaffe

Anonymous poster hash: 36db9...003
Skrevet

Nei, men de kan bestemme at røyking ikke er tillatt på for eksempel barnehagens område og i noen tilfeller også at vedkommende må vaske seg og skifte klær før arbeidet gjennopptas. Da tar det lang tid å få tatt seg en røyk.

Anonymous poster hash: 81bc4...325

Slik er det der jeg jobber og da gjør røykerne det i sin pause. De går utenfor bhg sitt område, har egen røykejakke og vasker seg på hendene etter røyk.

Er bare to som røyker der jeg jobber nå.

Jeg røyker ikke.

Skrevet

Jeg hadde klaget om noen i barnehagen til barna min røykte. Alle barn bør slippe den stinkende odøren røykere omgir seg med! Det bør virkelig innføres generelt røykeforbud i arbeidstiden for dem som jobber med små barn!

Anonymous poster hash: cc3f2...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...