Gå til innhold

Annonsering av graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mulig dette har vært tatt opp her, men fant ingen ting. Er 6+4 og har allerede fortalt det til familie et par venninner og noen kollegaer grunnet formen jeg er i. Men jeg er som de fleste vordende mødre, veldig stolt! Har lyst til å dele med "alle" Jeg har noen venner og litt familie på mammas side som jeg ikke har kontakt med annet enn på Facebook da de bor langt unna. Har hele tiden tenkt at jeg ikke ønsker dele nyheten der før jeg har vært på ordinær ultralyd rundt uke 17. Men nå frister det veldig å dele nyheten til jul. Jeg er nemlig 12 fulgåtte uker lille julaften. Har tenkt å muligens ta en tidligere ultralyd i uke 11 en gang. Hva tenker folk om å dele det etter 12 fulgåtte uker, er det likevel litt tidelig? Hva har dere tenkt å gjøre? Må si at jeg ikke er venner med folk på Facebook som jeg ikke vil at skal få vite om det, de fleste er kolleger, venner eller familie. Noen som jeg ikke har så kjempe god kontakt med i det daglige, men ved anledninger. Hadde tenkt å kjøpe et par hvite baby sko sette foran juletreet og ønske god jul :)

Endret av Malintdo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi akkurat delt det med de kommende besteforeldrene, er uke 9+0 i dag. Resten av verden får vite det i uke 13 en gang, etter tidlig UL og første kontrolltime hos lege. Synes det er koselig å dele det med familie, venner og kollegaer, og synes det er passelig tid da :) 

Skrevet

Vi tok tidlig ul i uke 12, og da fikk den nærmeste familien vite om det ved at vi viste frem bildet. Syns det var koselig måte å gjøre det på :)

Anonymous poster hash: 51780...512
Skrevet (endret)

Men hva tenker dere om å legge ut på Facebook? Nærmeste familie og mine 2 gode venninner samt, noen kolleger som bør vite det grunnet formen vet det jo alt. De andre på Facebook er venner og andre kolleger samt litt fjern familie som vi alltid har hatt god kontakt med, men de bor langt unna og er ikke generasjonen som ringer så mye akkurat. Meste er gjennom facebook. Hva syntes dere om ideen på lillejulaften med å sette et par hvite baby sko foran treet og ønske alle god jul? Har en hund så tenkte sette han ved siden av også :) herregud å jeg planlegger hehe. Men vil fortelle det på en litt koselig måte og det er ikke sikkert alle ser skoa heller.

Endret av Malintdo
Skrevet (endret)

Men hva tenker dere om å legge ut på Facebook? Nærmeste familie og mine 2 gode venninner samt, noen kolleger som bør vite det grunnet formen vet det jo alt. De andre på Facebook er venner og andre kolleger samt litt fjern familie som vi alltid har hatt god kontakt med, men de bor langt unna og er ikke generasjonen som ringer så mye akkurat. Meste er gjennom facebook. Hva syntes dere om ideen på lillejulaften med å sette et par hvite baby sko foran treet og ønske alle god jul? Har en hund så tenkte sette han ved siden av også :) herregud å jeg planlegger hehe. Men vil fortelle det på en litt koselig måte og det er ikke sikkert alle ser skoa heller.

Det høres jo veldig koselig ut :) Jeg er ikke så veldig "fan" av facebook lenger, så jeg ønsker å holde graviditeten litt skjult fra fb faktisk. Men jeg tenker at om du er komfortabel med det, og ønsker det, så er det riktig for deg :) Koselig med de skoene! Litt stas å gjøre litt ekstra ut av det når man forteller en så stor nyhet :) Her gav vi besteforeldrene egne krus med teksten "farmor"/"farfar" osv, på selveste farsdagen, og de synes det var en koselig måte å få vite det på :) - og vi synes det var VELDIG  morsomt å se deres spontane reaksjon ;)

Endret av MiniMuffin♥Liten i magen
Skrevet

Takk for svar :) da tror jeg kanskje jeg går for det! Men vil se først om jeg får bestilt ultralyd først. Så koselig med krus da og du som ga ultralyd bilde :) moro å gjære litt stas på det. Det er jo en stor nyhet, kanskje ikke for ALLE rundt en, men det er likevel koselig for en sjøl å gjøre litt ut av det.

Skrevet

Velger å dele med de rundt meg når jeg ikke klarer å skule det lenger mtp kvalme tipper jeg.

Familien får nok vite til helgen eller så, siden vi har ultralyd i morgen - og greit at de får vite først. Da blir vi i uke 8.

Legger ikke dette ut på facebook vil jeg tippe, da kommer det isåfall i ei bi-setning langt i tredje trimester - ingen ren "annonsering" av graviditet der nei.

Anonymous poster hash: c2a76...abb
Skrevet

Jeg er ingen tilhenger av å dele på face heller, men tidspunktet er vel helt fint:) 12 uker er jo greit:)

Jeg tok det litt gradvis, de nærmeste litt før 12 uker og så etterhvert som jeg snakket med venninner og litt fjernere familie.

Veldig hyggelig å fortelle sånne nyheter:)

Skrevet

Er 7 uker på vei og vært i ganske dårlig form. Har fortalt det til de jeg tenker får vite om at vi eventuelt har mistet et barn hvis utfallet er slik. Merker det er vanskelig å holde det hemmelig for alle, og jeg er dårlig på å juge. Hvor lenge kan du si at du driver med omgangsyken liksom? hehe. 

Her vet noen venninner, besteforeldrene og noen på jobben til både meg og samboeren. 

Skrevet

Er 7+ 3 og har fortalt det til de nærmeste venninnene. Tenker å fortelle det på jobben rundt uke 10 da det er to julebord, og jeg ikke gidder å komme med unnskyldninger for å ikke drikke som de ikke hadde trodd på allikevel. (Jobber i en liten bedrift hvor vi kjenner hverandre veldig godt alle sammen).

Kommer ikke til å si noe på fb, skulle det gå galt har jeg ikke lyst å måtte snakke om det med perifere venner, som spør etter barnet for å være hyggelig hvis  man tilfeldigvis møtes på gata.

Skrevet

er i uke 9+0 i dag. Er ikke mange som vet, de i administrasjonen på jobb (jobber tett med de, og det er 4 stk) og sjefen til gubben siden gubben jobber turnus i helsevesenet og har vært borte noen dager/ helger pga jeg er kvalm og dårlig og ikke klarer og ta vare på de andre barna vi har på 6 og 9 år. De ander blir nok ikke og få vite noe før etter bikket 12 uker. Er ikke helt sikker på hvordan vi skal fortelle det, men kan ikke putte ett baby kort i pakken til foreldrene til jul for den er brukt opp til svigers pga svigerbrodern dem gjorde det da de ventet for 7 år siden, men kan gjøre det til mamma dem. Blir ikke og skrive på fb. Må bare tenke litt til, kan hende jeg bare sier det rett ut til modern dem at de skal bli besteforeldre på nytt til sommeren. Gleder oss :hjertesmil:

Anonymous poster hash: 27feb...850
Skrevet

Har fortalt det til nære venner, foreldre og noen på jobb (bla sjeften) siden jeg har vært sykemeldt en liten periode.

Vi har bestemt oss for å vente til uke 12/13, etter ul. Gleder meg!!! Blir ikke noe på min facebook side med det første. Muligens noe til våren. Samboeren har veldig lyst til å legge ut bilde av sønnen vår med teksten "Jeg skal bli storebror", vet ikke helt hva jeg synes om det enda. Heldigvis kommer han ikke til å gjøre det om jeg ikke vil! :) Han har også lyst til å skrive det på julekortet "God Jul.... Julehilsen fra ..., ..., storebror og knøttet i magen".... Ja, jeg har en samboer som er veldig gira på å fortelle det til alle på alle mulige måter (gøy at han er så stolt men han tar helt av!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...