Ubon Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Hei, Det ble tatt ut 7 egg og kun bare ett ble befluktet...Hvis det ikke blir satt tilbake egg fordi ingen egg overlevde. Regnes dette som et fullført forsøk? Jeg er så lei meg fordi dette er mitt 3. forsøk
elibjo Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg tror ikke det regnes som et forsøk når det ikke blir innsett.
Opp Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Da regnes det ikke som forsøk, men det kan jo gå bra m det ene egget da . Skjønner du er lei deg for bare et befruktet.
Ubon Skrevet 14. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2013 Takk Elibjo og Opp. Her sitter jeg igjen med et vondt og tomt hjerte for det blir ingen innsetting..egget kunne ikke overlevde. Og vi får samtale med legen på Riksen neste uke..........eg er meget lei meg.
elibjo Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Så leit, Ubon! Da får vi håpe du får ut mange egg neste gang, så du også kan få noen på frys! Føler virkelig med deg <3
Småen100 Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Så trist å høre Ubob.. :( Fant du om det stemte som de sier her at du har rett på et forsøk til? Håper det Vi holder på privat fordi vi ikke er tålmodig nok til å vente på det offentlige. Jeg vet jo ikke hvordan det er i det offentlige, men det virker som vi får helt fantastisk god oppfølging. Jeg blir satt på mange flere medisiner også for å optimalisere sjansene Så hvis du har mulighet vil jeg anbefale å bare begynne å spare til det
Stjernemagnolia Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Så trist det var å lese du ikke fikk innsett denne gangen. Livet kan føles urettferdig når slikt hender etter alt mann har vært igjennom. Stor bamseklem og masse medfølelse til deg nå. Det er godt du skal opp på Riksen for å prate med de om hva som skjedde. De vil mest sannsynlig gi deg en ny stimuleringsmetode og nye medisiner for å få et bedre resultat neste gang. Ja, for det blir en neste gang selv om det alt føles tungt og håpløst nå. Du kan lykkes for det er håp, spesielt etter du fikk ut mange nok eggfollikler. Det var bare kvaliteten det var noe galt med denne gangen. Noen ganger kan det være kroppen også har en dårlig syklus. Det har hent meg i en mine ti stimuleringsforsøk med samme type medisiner og mengde som jeg har fått gode embryoer av tidligere. Fikk ut syv follikler som ble befruktet men ingen som delte seg videre, ble ingen innsett den gangen. Jeg var helt sønderknust da jeg fikk beskjeden. Gikk rundt i min egen lille triste boble en hel måned etterpå før jeg kom meg tilbaketil normalen. Har sjekket opp med Helfo angående spørsmålet du har. I følge Helfo er dette definisjonen på forsøk: "Ett forsøk defineres som en teknisk fullført behandling med uthenting av egg og tilbakesetting av befruktede egg i kvinnens livmor". Det vil si du får dekket legemidler for ett nytt 3 forsøk. Jeg mener Riksen definerer dette likt som Helfo ifølge de som har skrevet om sine forsøk på disse sidene. Det viktigste kriteriet for sykehuset er at det skal være hensiktsmessig å gjennomføre behandlingen. Det kriteriet er det sykehuset som vurderer. Klem klem
Opp Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Huff ubon, masse medfølelse til deg, det må være skikkelig nedtur å ikke få noe insett. Skjønner du er fryktelig lei deg nå. Bra du skal på samtale m Rikshospitalet og få noen svar. Heldigvis er det flere sjanser og det kan fort snu seg,og mange blir befruktet og deler seg . Jeg skal på nytt hormon stimulering denne gang, så er veldig spent på hva som blir m det.
Ubon Skrevet 24. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2013 (endret) Hei alle sammen! Endelig fikk vi samtalen m Riksen. og jeg er glad for at vi får et nytt forsøk. På det nye forsøket blir det blandet metoder mellom ICSI og vanlig IVF. Jeg vil også få bytte fra puregon til Menupur. Vi krysser fingrene Endret 24. november 2013 av Ubon
Opp Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Det høres veldig bra ut tror absolutt det blir befruktning og insett med det.
Ubon Skrevet 25. november 2013 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2013 Hei igjen, I dag fikk jeg beskje fra Riksen om at jeg kan starte nesespray 11 desember. Men jeg vet ikke hvis jeg skal ta sjansen??? for jeg har nettopp fått mye hormone inn i kroppen min fra forrige forsøket som ble avbrutt for en uke siden. Er det lurt å ta den sjansen eller skal jeg vurdere å vente til januar med å starte nesespray?
Opp Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Jeg stoler på riksen, sier de jeg kan starte så gjør jeg det . Men nå er jo jeg veldig utålmodig og også rukket å bli 34 så føler hver måned teller.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Ubon, så bra at det avbrutte ikke regnes som et forsøk. Jeg har også hatt et forsøk som ble avbrutt, er tungt. Men en må ikke gi opp. Hvis de på riksen sier at du kan forsøke med en gang så ville jeg også ha gjort det. Men jeg elsker, elsker riksen. De ga meg mitt lille ivf gull. Klem Anonymous poster hash: 12d59...5f7
Stjernemagnolia Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Åhh, så flott alt gikk bra til samtalen med Riksen etter forsøket. Du skal se det blir endringer i medisineringen denne gangen så du får gode embryoer og du kommer til innsett denne gangen. Mener Rikshospitalet du er klar og de har plass til deg nå ville jeg absolutt satt igang med nytt forsøk. Hormonene du tok forrige gang er ute av kroppen etter et par dager. Tenke seg til du har nå muligheten til å lykkes. Heier på deg og ønsker deg lykke til med forsøket ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå