Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Helt alvorlig talt, ene jentungen min klør i rumpa omtrent hver måned! Kan det være mark hver gang ?? Flere ganger får jeg det bekreftet, for jeg blir selv smittet. Men ofte vet jeg jo ikke sikkert om det er det. Hun plages oftest på kvelden. Hva gjør jeg ??? Vi hat god hygiene her hjemme, men jentungen har fingrene ofte i munnen, og i barnehagen er håndvasken ikke overvåket. Det er så vanvittig kvalmt, og misliker sterkt å bli smittet gang på gang. Når jeg oppdager det, sanerer jeg huset, men ser ikke ut til å hjelpe. Mistenker at smittekilden er i barnehagen. Hva gjør jeg ? Anonymous poster hash: 4c2f3...398
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Vi har hatt barnemark i huset to ganger, og har sett dem begge gangene, dermed ikke vanskelig å stille diagnosen. Har lagt dem på rygg om kvelden når de har klødd og kikket godt oppe i rompa. Da kan du se de små, hvite markene (æsj!). Dersom du finner dem, kjøp medisin på apotek, gi til alle i husstanden (gjenta etter en uke), vask håndklær og sengetøy på 60 grader og informer bhg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Takk for svar. Da jentungen var mindre og brukte potte, så jeg dem på bæsjen flere ganger. Nå har jeg aldri klart å påvise dem, bortsett fra at jeg selv har blitt smittet. Kanskje jeg kan be om en avføringsprøve hos legen...? HI Anonymous poster hash: 4c2f3...398
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Husker du å ta kuren to ganger da, man må jo gi alle i husstanden en kur også en ny en etter 7 dager. Om du ikke tar begge rundene blir du ikke kvitt marken siden kuren tar bare levende mark og ikke egg. Klipp neglene helt korte, skift på sengene og vask alle håndklær, sengetøy og undertøy på 60 grader, da bør du jo bli kvitt det. Vi har hatt det i hus en gang, og det var ikke noe problem å bli kvitt. Vi sa fra i barnehagen og de satte opp en lapp i garderoben om at alle foreldrene skulle vært obs siden ungene gjerne smitter hverandre også overvåket de håndvask en liten periode i barnehagen. Anonymous poster hash: 51eec...29f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Siste gang gav jeg ikke ny kur før etter 2 uker, glemte det....:/ har gitt så mange kurer at jeg er redd vi blir resistente! (( Anonymous poster hash: 4c2f3...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå