klishe89 Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 (endret) Hei! Skal inn for laparoskopi snart der jeg skal fjerne begge eggledere, endo og en stor cyste. Hvor lenge må jeg regne med å være sykemeldt? Endret 13. november 2013 av klishe89
Opp Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg mener å huske jeg var sykemeldt i ca fem dager, hadde da lapraskopi men de fjernet ingenting
klishe89 Skrevet 13. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2013 Jeg mener å huske jeg var sykemeldt i ca fem dager, hadde da lapraskopi men de fjernet ingenting Ok, var sykemeldt i 5 dager selv etter laparoskopi, men da fjernet de ingenting annet enn endo og brant hull på noen småcyster. Var dårlig i fire uker, men jeg er student så trengte ikke lenger sykemelding.
Ringfinger Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Akkurat fjernet en eggleder og er sykemeldt i 3 uker... En uke er gått nå og det er fortsatt ikke godt å gå... Første dag ute og oppe å gå i dag.. (Hurra...)
klishe89 Skrevet 14. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2013 Akkurat fjernet en eggleder og er sykemeldt i 3 uker... En uke er gått nå og det er fortsatt ikke godt å gå... Første dag ute og oppe å gå i dag.. (Hurra...) Åh.. God bedring. Måtte de åpne helt eller holdt det med små snitt? Er redd jeg blir sykemeldt lenge også. Har en svært fysisk krevende jobb. Håper du blir fort bra igjen!
Ringfinger Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 De brukte hull i navlen, to på siden og et under navlen i bikinilinja lissom... Det er vondest på den siden de fjernet..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde nesten ikke vondt da jeg tok laproskapi, men tok det veldig rolig dagene etterpå, og hørte at det kunne være grunnen til at det grodde lett/ikke var noe vondt , siden jeg ikke rev opp noe/anstrengte noe. Tok det rolig i to-tre dager, og trengte ikke å ta noe medisin etterpå. Men, som alt annet med kroppen, så kommer det vel veldig ann på hva du skal gjøre under laproskapien+ hva kroppen din gir smerte er ikke hva min gir av smerte. Utrulig individuelt. Men ville bare si at laproskapi ikke er vondt for alle, var ikke det for meg. Og en ting til, hvis du skal fjerne endo og har hatt mye vondt av det- gled deg. Forskjellen mellom dag og natt for meg med menstrasjonen. Min fødsel var mindre vondt enn mensen min før laproskopien, og etter laproskopien er mensen ikke noe vondt! Men, som legene har sagt. Er individuelt. Er ikke hvor mye nødvendigvis hvor mye endo en har som avgjør hvor vondt det er. Men hvis du, som meg, har ille menstrasjon før operasjonen, gled deg! En helt annen verden. Klem. Anonymous poster hash: 85e39...e82
klishe89 Skrevet 14. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde nesten ikke vondt da jeg tok laproskapi, men tok det veldig rolig dagene etterpå, og hørte at det kunne være grunnen til at det grodde lett/ikke var noe vondt , siden jeg ikke rev opp noe/anstrengte noe. Tok det rolig i to-tre dager, og trengte ikke å ta noe medisin etterpå. Men, som alt annet med kroppen, så kommer det vel veldig ann på hva du skal gjøre under laproskapien+ hva kroppen din gir smerte er ikke hva min gir av smerte. Utrulig individuelt. Men ville bare si at laproskapi ikke er vondt for alle, var ikke det for meg. Og en ting til, hvis du skal fjerne endo og har hatt mye vondt av det- gled deg. Forskjellen mellom dag og natt for meg med menstrasjonen. Min fødsel var mindre vondt enn mensen min før laproskopien, og etter laproskopien er mensen ikke noe vondt! Men, som legene har sagt. Er individuelt. Er ikke hvor mye nødvendigvis hvor mye endo en har som avgjør hvor vondt det er. Men hvis du, som meg, har ille menstrasjon før operasjonen, gled deg! En helt annen verden. Klem. Anonymous poster hash: 85e39...e82 Takk for utfyllende svar! =D Prøvde å ta det rolig de første dagene jeg også, men det fungerte liksom ikke. Ble lagt inn etter operasjonen pga høyt blodtrykk og sterke smerter. Fikk fentanyl intravenøst uten at det hjalp så da fikk jeg ikke dra hjem. Tok vel smertestillende i en uke etter jeg kom hjem. Men legene mente at det kanskje ikke ville bli så ille denne gangen ettersom jeg nå fjerner egglederne og cysten, noe som gjør at det blir veldig vondt. Har fjernet endo en gang allerede og jeg kan ikke si det hjalp noen ting. Jeg har fortsatt sinnsykt kraftige blødninger, feber og sterke smerter før og ved menstruasjon. Legene mente det hadde kommet tilbake veldig fort. Men det kan jo hende at det hjelper mer denne gangen. Kanskje de er flinkere. Klem
klishe89 Skrevet 14. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2013 De brukte hull i navlen, to på siden og et under navlen i bikinilinja lissom... Det er vondest på den siden de fjernet.. Ok, jeg fikk tre sist (to på siden og navelen) så da blir det forhåpentligvis bare et arr til. Jeg fikk beskjed om at det er mulig de må lage et langt snitt nede på buken dersom de ikke får ut egglederne gjennom de små hullene. Kan tenke meg at det gjør vondt på den siden de har fjernet ja. Håper det går bedre med deg!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde nesten ikke vondt da jeg tok laproskapi, men tok det veldig rolig dagene etterpå, og hørte at det kunne være grunnen til at det grodde lett/ikke var noe vondt , siden jeg ikke rev opp noe/anstrengte noe. Tok det rolig i to-tre dager, og trengte ikke å ta noe medisin etterpå. Men, som alt annet med kroppen, så kommer det vel veldig ann på hva du skal gjøre under laproskapien+ hva kroppen din gir smerte er ikke hva min gir av smerte. Utrulig individuelt. Men ville bare si at laproskapi ikke er vondt for alle, var ikke det for meg. Og en ting til, hvis du skal fjerne endo og har hatt mye vondt av det- gled deg. Forskjellen mellom dag og natt for meg med menstrasjonen. Min fødsel var mindre vondt enn mensen min før laproskopien, og etter laproskopien er mensen ikke noe vondt! Men, som legene har sagt. Er individuelt. Er ikke hvor mye nødvendigvis hvor mye endo en har som avgjør hvor vondt det er. Men hvis du, som meg, har ille menstrasjon før operasjonen, gled deg! En helt annen verden. Klem. Anonymous poster hash: 85e39...e82 Takk for utfyllende svar! =D Prøvde å ta det rolig de første dagene jeg også, men det fungerte liksom ikke. Ble lagt inn etter operasjonen pga høyt blodtrykk og sterke smerter. Fikk fentanyl intravenøst uten at det hjalp så da fikk jeg ikke dra hjem. Tok vel smertestillende i en uke etter jeg kom hjem. Men legene mente at det kanskje ikke ville bli så ille denne gangen ettersom jeg nå fjerner egglederne og cysten, noe som gjør at det blir veldig vondt. Har fjernet endo en gang allerede og jeg kan ikke si det hjalp noen ting. Jeg har fortsatt sinnsykt kraftige blødninger, feber og sterke smerter før og ved menstruasjon. Legene mente det hadde kommet tilbake veldig fort. Men det kan jo hende at det hjelper mer denne gangen. Kanskje de er flinkere. Klem Så utrulig trist å høre at dette er andre gang du må opereres og at det ikke gikk første gangen. At smertene er like ille enda. Værsåsnill fortell meg hvordan det går, jeg håper at det virker denne gangen. At legene klarer å få smertene til å gå bort. All sympati til deg som lever i det enda. De som ikke har endo-mens vet ikke hvor ille det kan være. Ta å vær sykemeldt så lenge du trenger det. Ikke gå tilbake til en fysisk krevende jobb før kroppen din er helet. Intet arbeid er verdt det. Anonymous poster hash: 85e39...e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå