Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Datteren min har to venninner på besøk. De er sikkert på mange måter greie, men nå har de på ca 30 minutter tømt en halv boks nugati, helt ut nesten en kilo sukker, sølt blåbær, smurt på og så kastet brødskivene etter å ha slikket av pålegget, helt ut et glass melk og nå klager de fordi de vil ha bringebær og ikke blåbær etter at de har rpot på meg for at jeg skulle rydde opp etter dem. De går i 3. klasse! Med andre unger kan jeg bare si de kan finne seg mat selv, men tydligvis ikke disse. Vi har hatt besøk av mange venner av ungene opp gjennom årene og jeg har altid tenkt at det er deilig så greie, veloppdragne og høflige de er, men disse to tror jeg nesten ikke jeg tør å ha i huset uten at jeg er i samme rom fremover. Det er da ikke normalt at unger oppfører seg sån ? Hva sier man egentlig når fremmede barn gjør sånnt? (Jeg kan ikke sende dem hjem ettersom de skal sitte på med oss til trening snart) Anonymous poster hash: fd45b...529
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Da sier man dette er uakseptabelt (for lenge siden). Rydd opp etter dere! Og hvis dere ikke oppførere dere ordentlig fra nå av så kommer jeg til å ta det opp med foreldrene deres! Basta pang! Anonymous poster hash: d3393...221
valkyrien Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Jeg ville latt de rydde selv, og ikke latt de være alene på kjøkkenet en annen gang.
Lurifaxa Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Enig i de ander her. Jeg ville sagt at de får rydde opp etterseg. Kanskje ikke det er så kult neste gang?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Jeg ville sagt at hvis de ikke oppfører seg eller rydder opp etter seg så ringer du foreldrene dems ( det husker hvertfall jeg at ikke er en spesielt behagelig trussel ) for de selv vet at det er ikke grei oppførsel og foreldrene blir dermed flaue over barna sine og kanskje gir dem en lekse som du skal slippe å gi dem siden det ikke er dine barn. Men hvis du ikke vil true med å ringe foreldrene til barna så ville jeg sagt at det er hyggelig med besøk men " navnet til barnet ditt" får ikke lov å ha besøk når besøket roter og tuller såpass mye. ( jeg er ikke mor enda får ikke min før i slutten av desember men jeg har passet barn og dems venner siden jeg var veldig ung) Anonymous poster hash: e8775...5ed
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Ja her må du sette ned foten. Ellers fortsetter det i samme vane neste gang de kommer. Anonymous poster hash: cac1e...f0a
Ugl@ ruger... Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Totalt uakseptabelt!! Har selv en tredjeklassingen, men må si jeg ikke er overrasket. Jeg så nemlig på klassefesten vi arrangerte hvor jævlig unger i den alderen kan oppføre seg. Kasta kake, skvetta brus, skrev stygge ting på tavla, mannen mente endel oppførte seg som villdyr. Aldri sett noe sånt før han stakkars... Hadde min unge oppført seg sånn så håper jeg at jeg hadde fått beskjed om det. Heldigvis er min tredjeklassingen veloppdragen og høflig, får støtt høre det av foreldrene til vennene. T.o.m førsteklassingen her i hus vet å oppføre seg som folk hos andre. Fikk høre at noen fjerdeklassinger hadde tatt av hjemme hos noen med å søle matvarer, kaste klær osv utover med vilje. Ble helt sjokkert, oppdrar ikke folk ungene sine nå til dags?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Totalt uakseptabelt!! Har selv en tredjeklassingen, men må si jeg ikke er overrasket. Jeg så nemlig på klassefesten vi arrangerte hvor jævlig unger i den alderen kan oppføre seg. Kasta kake, skvetta brus, skrev stygge ting på tavla, mannen mente endel oppførte seg som villdyr. Aldri sett noe sånt før han stakkars... Hadde min unge oppført seg sånn så håper jeg at jeg hadde fått beskjed om det. Heldigvis er min tredjeklassingen veloppdragen og høflig, får støtt høre det av foreldrene til vennene. T.o.m førsteklassingen her i hus vet å oppføre seg som folk hos andre. Fikk høre at noen fjerdeklassinger hadde tatt av hjemme hos noen med å søle matvarer, kaste klær osv utover med vilje. Ble helt sjokkert, oppdrar ikke folk ungene sine nå til dags? Jeg oppfatter også datteren min som grei og velloppdragen og det vet jeg at mødrene til disse jentene opplever sine jenter som også. De er veldig bortskjemte begge to, men oppfører seg bra hjemme tror jeg. Jeg kan jo ikke vite om datteren min får noen sånne raid hun også. Anonymous poster hash: fd45b...529
Mandala Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Det er et par venner av mine barn også som rett og slett er utrolig slitsomme å ha på besøk. Noen går i alle skap hvis man ikke passer på, og kan plutselig sitte og mumse på en lasagneplate feks. Noen gjør alt de kan for å forstyrre middagen (hvis de skal hjem å spise litt senere og ikke skal spise med oss). Bare lager kvalm på kjøkkenet og når de blir bedt om å gå ut av rommet, så går de helt ut av huset og står og roper og hopper foran kjøkkenvinduet. Jeg blir helt matt! For noen drittunger! Hi, jeg hadde nok blitt ganske så sint og sendt dem ut, så fikk de være ute frem til treningen.
Mrs. Grey Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Om det er første gang du opplever dette, har du nå lært at du må være tilstede under måltidene når du har besøk av disse jentene;) Så foreslår jeg at du irettesettelse dem på den måten du ville gjort med egne barn. Det funker iallefall for meg. Orker ikke silkehansker, falske smil og dikkedarer. Hadde samme opplevelse som deg for en liten stund siden, med 3.klassinger ved bordet. Gjett om jeg fikk hakeslepp da jeg kom inn på kjøkkenet! Visse ting tror jeg at jeg kan forutse, men gikk fem på
sug lut Skrevet 13. november 2013 #11 Skrevet 13. november 2013 Jeg tror det er greit for de fleste foreldre å få høre om slik oppførsel, så jeg ville nok tatt en tlf i kveld.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #12 Skrevet 13. november 2013 Hadde glatt "leid de etter øra" inn på kjøkkenet igjen og forlangt at de ryddet opp og oppførte seg som folk. Har heldigvis ikke den problematikken her ennå. Det er skjelden unger som er her spør etter mat. Har sønn i 3. Klasse MEN når min eldste var på samme alder var det en gjeng som hadde en tendens til å være hos en annen som var alene hjemme etter skolen. Det opplevde foreldrene titt og ofte å finne pålegg og mat over hele kjøkkenet. Titt og ofte måtte pålegg lastes fordi det hadde stått i romtemp. hele ettermiddagen. Disse foreldrene sa til slutt nei til St barnet fikk ta med seg venner hjem når det ikke var voksne hjemme der. Eneste som fikk lov til å være med dit var sønnen min for han ryddet opp etter seg og oppførte seg pent. Disse foreldrene mente de helt tydelig kunne se når sønnen min hadde vært der etter skolen. Han ryddet nemlig opp etter de andre. Det er desverren del foreldre som slurver med oppdragelsen. Desverre er det også en del barn som blir godt oppdratt men som lat seg påvirke av de dem er sammen med også. Husker vi jobbet mye med eldste vår for at han skulle tørre å ta egne valg og ha egne meninger på tvers av hva enkelte venner måtte mene Anonymous poster hash: bec56...4b5
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #13 Skrevet 13. november 2013 Herrefred, vi har også en 3. Klassing i huset. Som hadde 4 klassevenner på besøk, 3 jenter og en gutt! Jeg må si, jentene var verst, hun ene var så frekk at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg! Jeg hadde laget frukt på spyd til dem, hun likte ikkje alt som var på, ok sa jeg så ikke spis det du ikke liker. Vi hadde også laget hjemmelaget pizza som de fikk da de kom, hun jenta var sulten igjen etter en time! Så gikk hun bare i kjøleskapet og sa hun ville ha gulrot! Jeg svarte at beklager men det er vi tom for, så ble hun sur. Rett før det hele var slutt, ble hun tusligvis tørst. Hun har glasset i handa, snur seg til meg "jeg er tørst, finn vann til meg". Jeg er nok litt striksy, her i huset får ikke barna våre noe med mindre de sier vær så snill og eller kan du gjøre det for meg. "Finn vann " er en komando, jeg sa ikke noe til jenta men tenkte fy! Jeg hater frekke unger mer en noe!! Anonymous poster hash: 7808d...764
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #14 Skrevet 13. november 2013 Jaja, sier dere ikke fra blir det neppe noe bedre heller.. At dere orker. Anonymous poster hash: 58bea...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå