Gå til innhold

1. Trimester - 2. Trimester?

Anbefalte innlegg

Idag er jeg 11+0 og endelig inne i den magiske uke 12:)) vet det er mange tråder om dette emnet tidligere - men - betyr det at jeg er over i 2. Trimester om 1 (12+0) uke eller 2 (13+0) uker? Har ikke så mye å si for meg, synes det er hyggelig her jeg:)) bare lurte:) Idag når jeg våknet kunne jeg kjenne livmora godt over skambenet, en fin liten klump -har vokst masse siste dagene! Magisk!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096441-1-trimester-2-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På infoen her inne står det:

2. TRIMESTER: 
Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

Anonymous poster hash: 33702...bef

Annonse

Når jeg sjekker forskjellige terminkalkulatorer på meg selv, så sier de at jeg går over i 2.tri når jeg er 12+0 eller 12+1. Jeg kommer derfor til å gå over når jeg er 12+1, altså inn i min 13.uke. Husker jeg gjorde det med førstemann også :)

Det står helt tydelig at man går over i andre trimester når man er 12+1.

Vi er nesten like langt vi da A_K. Jeg er 11+3 i dag. Har vært usikker på det med 2. Trimester jeg og. :-)

hvor står det tydelig? hos meg står det nemlig til  uke 13, og fra uke 14 på 2.tri...det står i headingen her på bim/1.trimester, og bim/2.trimester.... blir forvirra jeg og, så derfor jeg gnåler!

Det står helt tydelig at man går over i andre trimester når man er 12+1.

Vi er nesten like langt vi da A_K. Jeg er 11+3 i dag. Har vært usikker på det med 2. Trimester jeg og. :-)

hvor står det tydelig? hos meg står det nemlig til uke 13, og fra uke 14 på 2.tri...det står i headingen her på bim/1.trimester, og bim/2.trimester.... blir forvirra jeg og, så derfor jeg gnåler!
Jeg mente i innlegget til anonym over. Det samme har jeg sett flere steder. Det står "fra du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager)". Det synes jeg var ganske tydelig.

A_K: Jeg har foreløpig termin 3. Juni. Jeg har så vidt begynt å få litt mage. :-) Lurer på om jeg skal ta ul neste uke jeg også... Har ikke helt bestemt meg enda. Hvor går du til ul?

Endret av Fossekall

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...