Gå til innhold

1. Trimester - 2. Trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg 11+0 og endelig inne i den magiske uke 12:)) vet det er mange tråder om dette emnet tidligere - men - betyr det at jeg er over i 2. Trimester om 1 (12+0) uke eller 2 (13+0) uker? Har ikke så mye å si for meg, synes det er hyggelig her jeg:)) bare lurte:) Idag når jeg våknet kunne jeg kjenne livmora godt over skambenet, en fin liten klump -har vokst masse siste dagene! Magisk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På infoen her inne står det:

2. TRIMESTER: 
Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

Anonymous poster hash: 33702...bef
Skrevet

det jeg leser over her, er at du er i første tri til og med uke 13!! altså 12+7 hehe.. så i din 14. uke bytter du til 2.tri ... motsatt av hva dama over mente tror jeg, men det står klart og tydelig over her på 1.tri...

Skrevet

Ok:) er det rart man blir forvirret??!!:) :)

Skrevet

Ok:) er det rart man blir forvirret??!! :) :)

haha nei ikke i det hele tatt!!

Skrevet

Når jeg sjekker forskjellige terminkalkulatorer på meg selv, så sier de at jeg går over i 2.tri når jeg er 12+0 eller 12+1. Jeg kommer derfor til å gå over når jeg er 12+1, altså inn i min 13.uke. Husker jeg gjorde det med førstemann også :)

Skrevet

Det står helt tydelig at man går over i andre trimester når man er 12+1.

Vi er nesten like langt vi da A_K. Jeg er 11+3 i dag. Har vært usikker på det med 2. Trimester jeg og. :-)

Skrevet

Ja det er vi Fossekall!:) når har du termin? Min er foreløpig satt til 7.Juni:) ny ultralyd en gang neste uke:) har fått en liten mage. Har du?

Skrevet

Vi er nesten like langt vi da A_K. Jeg er 11+3 i dag. Har vært usikker på det med 2. Trimester jeg og. :-)

hvor står det tydelig? hos meg står det nemlig til  uke 13, og fra uke 14 på 2.tri...det står i headingen her på bim/1.trimester, og bim/2.trimester.... blir forvirra jeg og, så derfor jeg gnåler!

Skrevet (endret)

hvor står det tydelig? hos meg står det nemlig til uke 13, og fra uke 14 på 2.tri...det står i headingen her på bim/1.trimester, og bim/2.trimester.... blir forvirra jeg og, så derfor jeg gnåler!
Jeg mente i innlegget til anonym over. Det samme har jeg sett flere steder. Det står "fra du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager)". Det synes jeg var ganske tydelig.

A_K: Jeg har foreløpig termin 3. Juni. Jeg har så vidt begynt å få litt mage. :-) Lurer på om jeg skal ta ul neste uke jeg også... Har ikke helt bestemt meg enda. Hvor går du til ul?

Endret av Fossekall
Skrevet

I flg terminkalkulator.com starter jeg 2. trimester til søndag, da er jeg 12+1.

Skrevet

Fossekall, denne gangen skal jeg på riksen på ul i forbindelse med duotest. Tok privat ul i uke 7 på Balderklinikken i Oslo sentrum. Synes hun er flink:)

Skrevet

Er også forvirra når det gjelder det der:-) er 11+4 i dag.

Skrevet

12+1 er da vel ganske så forståelig? Hehe.

Skrevet

Mener det er 12+1 når du går over i 2 trimester. Altså 12+1 betyr at du er en dag inn i din 13 uke.

Skrevet

Ja det er vi Fossekall!:) når har du termin? Min er foreløpig satt til 7.Juni:) ny ultralyd en gang neste uke:) har fått en liten mage. Har du?

7 juni het og... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...