Gå til innhold

Lager du hjemmelaget julekrans (til dør) selv? Noen idéer?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett noen fine opp igjennom, og så har jeg tenkt at en sånn skal jeg jammen lage selv.

Men nå husker jeg ikke hvordan de jeg syntes var fine så ut, eller hvordan de skulle lages.

Er det noen her som driver med sånt, eller som vet noen som er kjempefine (og ikke harry) og som man kan lage selv?

Anonymous poster hash: dc733...221

Fortsetter under...

Er kanskje ikkje slik du er ute etter, men eg klipper einer som eg bind saman til ein krans (med hanskar på) med slik grøn mjuk streng ein får kjøpt på blomebutikk.  Lagar hempe av blomstertråden og knyt på ei stor raud sløyfe.  Einer er vonde å jobbe med, men synes det vert finare enn granbar.  No må ein jo lage ny krans kvart år, men det går raskt og har vorte ein vane laurdag før 1. sundag i advent.  Denne kransen tåler jo å hange ute i vær og vind, noko ei fleste kjøpekransar ikkje gjer. (med unntak av plastikk)  Blomstertråden og sløyfa brukast fleire år.

Kommer jo litt an på om du skal lage alt selv eller hva du ser for deg, mitt tips er å se litt på nettet. Søker du opp "julekrans lag selv" ol på Google, så kan du komme over mye fint der. Her skal jeg kjøpe ferdig, ren krans (greiner som er tvinnet og bundet sammen, uten noe einer eller noe) og montere på julekuler i år, Jentungen har sett en slik en på nett når jeg satt å så på julepynt, og hun ropte opp og prøvde å ta den ut av pc'n ;) Så her blir det nok en nok så "harry" krans i år, men det er slik jeg er, jeg gjør som regel julen til det ungene ønsker :-p haha

Anonymous poster hash: fb776...f09

Jo, jeg tenke rpå nettopp noe snt som dere beskriver. kanskje bare noen einerkvister, eller rene, brune, mykekvister som er tvunnet og kanksje me dbittelitt pynt :-)

Einer har jeg jo i hagen, faktisk...og bjørk og kristtorn, kunne kanskje bruke noe av det...?

Anonymous poster hash: dc733...221

Så en kjempefin en på et hotel. Var en kvistkrans formet som et kjempestort hjerte. Var lekkert, selv om jeg egentlig ikke liker hjerter. Tenkte å prøve å lage noe lignende, og så ut som vanlig lange kvister knytt sammen med hyssing der hvor buene møtes og nederst. Vanskelig forklart, men det var kjempeflott og enkelt :)

Anonymous poster hash: 7b1e6...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...